• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rata/katukenkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Cambridge UK
Etsin haullakin, mutta tyhmä ei ainakaan heti löytänyt vastausta  
blush.gif
.

Eli: Etsisin kenkää, joka toimisi sekä kadulla että kohtuu satunnaisilla ratapäivillä (5-10 kertaa kesässä). MP-asun Core-saappaat pidemmille reissulle löytyy, joten mitään matkasaapasta en nyt hae. Pers'aukisuuden vuoksi olen unohtanut myös miljoonia maksaneet kengät (eli hinta max joku 250 euroa)... Mielessä on nyt TCX (Oxtar) COMPETIZIONE GTX BLACK tai Sidi Sidi B-2:n Core malli. Olisiko kenelläkään kokemuksia näistä kengistä ko. käyttöön? Muitakin kenkiä voi ehdottaa  
smile_org.gif
.

PS. Missähän liikkeessä voisi käydä Oxtarin kenkiä sovittamassa ja sitten tilata ne Org.Shopista  
blush.gif
?

Dainesen Torque on mun mielestä asiallisen oloinen popo, hinta oli muistaakseni vähän yli 200. Kannattaa käydä tsiigaamassa

Omaan jalkaani on Sidi istunut paremmin. Mahtaako muuten nuo TCX:t olla nahkaa? Sidithän nimittäin on vain "tekonahkaa"...ei sillä että se olisi mua mitenkään häirinnyt...

Etsin haullakin, mutta tyhmä ei ainakaan heti löytänyt vastausta  
blush.gif
.

Eli: Etsisin kenkää, joka toimisi sekä kadulla että kohtuu satunnaisilla ratapäivillä (5-10 kertaa kesässä). MP-asun Core-saappaat pidemmille reissulle löytyy, joten mitään matkasaapasta en nyt hae. Pers'aukisuuden vuoksi olen unohtanut myös miljoonia maksaneet kengät (eli hinta max joku 250 euroa)... Mielessä on nyt TCX (Oxtar) COMPETIZIONE GTX BLACK tai Sidi Sidi B-2:n Core malli. Olisiko kenelläkään kokemuksia näistä kengistä ko. käyttöön? Muitakin kenkiä voi ehdottaa  
smile_org.gif
.

PS. Missähän liikkeessä voisi käydä Oxtarin kenkiä sovittamassa ja sitten tilata ne Org.Shopista  
blush.gif
?
Näyttää tuo TCX:n saapas samalta kuin mitä mulla on. Käytän niitä kaikkeen ajoon. Ainoa 'vika' lienee narina kävellessä, siinä kun on tuollaisia muovisia liukuja takana ja sivulla antamassa tukevuutta, mutta myös liikkuvuutta. Silikonilla narinat vähenee.

MP-Asulla ei muuten ole mitään goretex-tavaraa, vaan jotain halpisjuttuja. Eipä silti, kengissä se ei ole paljon haitannut.

Sidin vertigo tepori pitää vaikka koski kalastuksessa vettä ja jos jostain löydät niin varmasti saapi huokeaan hintaan.

Oxtareja tuntuu nyt saavan huokeaan hintaan. Ainakin rm heino myy alella pois niitä.

Miten muuten edellä mainituissa rata-ajosopivuus? Tuo Vertico on varmaan Sidi:n kengistä eniten "ratakenkä"? Taas tuo Dainesen Torgue taas ainakin kuvien perusteella näyttää eniten katukengältä? Kelpaako muuten tuollaisen Sidin Vertico Corsa kadulle/normaalikäyttöönkin? Eli kun kokemusta ei ole, niin onko tuollainen vissiin ratakäyttöön tarkoitettu kenkä täydellisen epämukava (vrt. laskettelumonot kaupungilla jalassa)?

Missähän noita Sidejä voisi sovitella? Tokimotossa näyttää joitakin malleja olevan. Esim. juuri tuollainen Vertico Tepori.

Joo, ei ne MP-asun saapikkaat vissiin mitään corea ole. Ei ole kuitenkaan kertaakaan kastunut läpi. Ei vaan tuo yhtään mihinkään suuntaan ja rumat kuin itse saatana... Siis oma mielipide ja omista kengistä  
wink.gif
.

Miten muuten edellä mainituissa rata-ajosopivuus? Tuo Vertico on varmaan Sidi:n kengistä eniten "ratakenkä"? Taas tuo Dainesen Torgue taas ainakin kuvien perusteella näyttää eniten katukengältä? Kelpaako muuten tuollaisen Sidin Vertico Corsa kadulle/normaalikäyttöönkin? Eli kun kokemusta ei ole, niin onko tuollainen vissiin ratakäyttöön tarkoitettu kenkä täydellisen epämukava (vrt. laskettelumonot kaupungilla jalassa)?

Missähän noita Sidejä voisi sovitella? Tokimotossa näyttää joitakin malleja olevan. Esim. juuri tuollainen Vertico Tepori.
Messuilla testasin Corsa Air Tokimoton ständillä, ovh 360, mitään alee ei luvattu....  
lookaround_orig.gif

Joo, ei ne MP-asun saapikkaat vissiin mitään corea ole. Ei ole kuitenkaan kertaakaan kastunut läpi. Ei vaan tuo yhtään mihinkään suuntaan ja rumat kuin itse saatana... Siis oma mielipide ja omista kengistä
wink.gif
.
Minulla oli aiemmin MP-asun jotku tuoring saappaat ja viime kesänä hankin Vertico Corsat. Sidit on mukavuudeltaan huomattavasti paremmat ainakin minun jaloissa kaikissa olosuhteissa (paitsi kaatosateessa). Tosi kevyet kengät eikä häiritse lyhyissä kävelyissäkään. Tuskin noilla kuitenkaan kovin pitkiä siirtymiä tehdään kävellen. Suosittelen ainakin testaamaan.

Minulla on Alpinestarsin SMX 4 WP -kenkulat (Gore-Tex) ja niitä saapi suht edukkaasti vaikkapa mlol.de:stä (viime talvena heitti ainakin vielä pari kymppää pois sivuston hinnasta). Erinomaiset läskärit ja eipä ole tullut vettä läpi vaikka aika monsuuneissa viime kesänä sai seikkailla. Jalat niissä hikoaa kyllä jos pitää pitempi matka talsia (tosin nuo jalassa tuli viime kesänä muun muassa pelattua muutama tunti paintballia kaverin polttareissa... älkää kysykö miksi
smile_org.gif
) Lisäksi kulutuspalat ovat melko heppoisesti kiinni, kun niitä on kadonnut jo vissiin kolme omia aikojaan. Niin ja muun värisiä ei saa vaihtopaloina kuin mustia.

Minusta ne narisevat Oxtarit/TCX:t on kyllä melko koomiset
smile_org.gif

Taas tuo Dainesen Torgue taas ainakin kuvien perusteella näyttää eniten katukengältä?
Käypä kokeilemassa, kyllä mä ainakin uskaltaisin sillä rataa ajaa ihan hyvin. Se runkohässäkkä tekee saappaasta aika tavalla jäykän

Niin joo, ja kyllähän se niin on ettei ulkonäkö ratakenkää tee. IMO Torque on kisaisamman näköinen kuin esim Axial, joka on puhdas ratasaapas.

s.replica-valentino-1795128-309v-wo.jpg

No nyt toimii kuva.

Sidiä voi sovitella myös tuupakantiellä vantaalla bikeworldin vieressä ja bikeworldissa voi kokeilla daineset sekä oxtarit

blush.gif
?
Espoolaisena voit ihan hyvin mennä sovittamaan kenkiä ko. shoppiinkin  
wink.gif
Joo, moni ei ehkä miellä, että siellä shopissa on oikeasti ihan sikana tavaraa ainakin neliöihin suhteutettuna. Eli siis tavaran saa heti käteen kun vaivautuu paikan päälle.
Eikös varastosaldonkin näe melko hyvin siitä ostoskorikuvakkeen vierestä?

EDIT: lisätään vielä, että siis shoppi on myös myymälä, sinne tosiaan saa mennä ihan paikan päällekin..
tounge.gif

Itselläni on nuo Oxtarin kengät... Vallan mainiot... Sopii jalkaan kuin valettu ja eikä koskaan liian kylmät tai kuumat jalassa. Muistaakseni ne pitää vettäkin... Ja Racing malliset ne valkoiset eivät pidä... Loisto-ostos!!!!!
buttrock.gif

Tyhmänä ajattelin todellakin org.shopin olevan vain webbikauppa
blush.gif
. Täytyy siis sitten mennä sinne koettamaan kavioita eri kuoriin. Jos tuo Espoo BikeWorld aukeaisi ihan lähiviikkoina, niin ehkä kuitenkin sitten sinne ensin (ja toivomaan avajaistarjouksia).

Kiitos kaikille kommenteista  
062802jumpie_prv.gif
!

Juu, shoppiin vaan kokeilemaan, saat vielä hyvää henkilökohtaista palvelua kaupan päälle, et pety.

Mulla on tuollaiset Sidin vertigo corsat rataa sekä katuajoa varten ja hyvin toimii kummassakin. Ihan touringia en kuitenkaan lähtisi kengillä tekemään koska vedenpitävyys ei ole sitä parasta laatua.

Aikaisemmin käytin A-starin webgoretexeja jotka on kyllä mukava jalassa kaupunkiajossa ja pitää vettäkin. Mutta radalle ne eivät ole parhaat ihan jo turvallisuusnäkökulmasta ja toiseksi ne varsien velcrotarrat ei tahdo pysyä millään kiinni kun sisällä on nahkahousut ja ajoasento vähäkään kyykympi. Noissa Sideissä on huomattavasti enemmän säätövaraa tuotakin ajatellen.

Ja onhan noi Sidit nyt ihan eri tavalla katu-uskottavat kulutuspaloineen ja vehkeineen...
wink.gif

Back