Meneepä se toistekkinpäin. Moottoripyöräilyä harrastan itsekkin, jo useamman vuoden ajan. Inhoan luukussa kyttäämistä mutta totuuden nimissä, vaistomaisesti tulee ajettua mopolla vähän liian lähellä, varsinkin jos auto menee vähän alinopeutta.
Tässä täännöin ajoin uudellamaalla autolla 70 alueella ~85. Matkaenska liimaantu puskuriin ihan ..tun lähelle. Menin jo itte karvan yli rajotuksen joten kusipäsesti ajattelin ettei sillä voi olla mihinkään kiire. Varsinkin kun menin jonossa aamu ruuhkassa, vasemmalla kaistalla. Rajoitus nousi 80:iin joten nostin vauhdin mittarin mukaan 90:iin (todellinen ~85). Edelleen enska tuli luukussa kiinni. Nostin vauhdin 100, ei vaikutusta. Sillon kyrvähti, myönnän että kusi nousi hattuun, mutta en koskaan itte harrasta moista enkä sulata sitä muilta. Nostin vauhdin lukemiin, jota en tässä viitti kertoa. Senverran kuitenkin ettei tänä kesänä olis ajeltu muulla kuin polkupyörällä ja taksilla. Herra tulee edelleen luukussa kiinni. Meni omalle, oikealle, kaistalle. Enskapyörä meni lipumalla hitaasti ohi. Viittiloin sitten ikkunasta kansainväliseen tyyliin että sinähän näppärä kaveri olet. Omalla kaistalla oli kuorkki edessa joka meni alta 80:iä. Jouduin hidastamaan. Enskakuski-mies jäi vasemmalla kaistalle viereeni. Ajoi ilman käsiä, taputteli käsiään mulle ajaessaan. Hidasteli koko jonoa. Pääsin aikanaan tämän eska-miehen taakse ja kiire loppui siihen. Veteli 70-80 koko loppumatkan minun edessä. On se saatana ihme että jos kilsa aiemmin piti liki tuplanopeudella koettaa ajaa yli. Nolo homma kaverille. Ei arvannu et on samalla alueella töissä. Ajelin sitten perässä lopun työmatkaa. Varmaan säikähti kun teki viimeisellä rampilla ihme koukkauksen pintareella ja minä painuin suosiolla ohi. Hikoilkoon sika sitä.
Kerroin tämän, koska olen omasta mielestäni törmänny ihan samaan käytäntöön niin autoillessa kuin pyöräillessä. Niin pyöräilijän kuin autoilijankin osalta. Kuten sanoin, en missään nimessä ole teiden ritari itsekkään. En ylpeile käytökselläni. Olen autoilija ja mp-kuski. Kusipäitä on näköjään molemmissa.
P.S. Pahoittelen kirjuvirheitä. Käytössä tilapäsesti vaan vasen käsi.