• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Raittiita motoristeja bongattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Gospel Riders on mainittu muutamaan kertaan.

Onko kukaan käynyt niiden kokoontumisessa(no on tietysti monikin), joka voisi kertoa millaisista bileistä on kyse.

Muistelen joskus jostain lukeneeni, että kyseessä ei välttämättä ole yltiöharrastunnelmallinen tapahtuma.
Viinattomuus taitaa olla tärkeämpää kuin aamu- ja iltahartaus.

Joten, erilaiset motoristit, käykää kokeilemassa.
smile_org.gif

smile_org.gif

Ihan ensiksi ... tämäkin keskustelu on "ikäänkuin puolesta ja vastaan".

Mulla on nimittäin ongelmia sen asian ymmärtämisessä,
että joillekin, jotka välttämättä haluavat olla kännissä, on
jotenkin mahdottomuus ymmärtää, että jotkut muut haluavat olla
selvinpäin.

Kun sellaisia selvemmän puoleisia miittinkejä sitten tästä
eteenpäin järjestetään, niin ne jotka sitten kerta kaikkiaan eivät
kestä sellaista, niin voisivat ajaa vaikka lähikyliin - pyörä parkkiin
ja ajonestoa hankkimaan (ainakin aamuksi). Tulevat sitten
takaisin, kun laillisesti ovat ajokunnossa.

Sellainen meininki, että joitakuita kiellettäisiin saapumasta tai
suorastaan estettäisiin, on minun maailmankulmastani hieman
outo ajatelma. Harva sitäkehtaa/viitsii örveltää kun kaikki muut
ovat selvinpäin.

Mä oon välillä niin lipilaari, että hämmästyn itsekin.
omg.gif

Onko kukaan käynyt niiden kokoontumisessa(no on tietysti monikin), joka voisi kertoa millaisista bileistä on kyse.
Kokoontumisessa en ole käynyt, mutta olen kerran viettänyt päivän heidän kanssaan muuten, ja uskoviin kohdistuneet ennakkoluuloni saivat päivän aikana melkoisen kylmää kyytiä. Poissa oli väkinäinen patsastelu, näiltä ihmisiltä löytyi yllättäen todella muikea huumorintaju jota he surutta kohdistivat myös itseensä. Eikä mistään saarnaamisesta tietoakaan.

Kokoontumisessa en ole käynyt, mutta olen kerran viettänyt päivän heidän kanssaan muuten, ja uskoviin kohdistuneet ennakkoluuloni saivat päivän aikana melkoisen kylmää kyytiä. Poissa oli väkinäinen patsastelu, näiltä ihmisiltä löytyi yllättäen todella muikea huumorintaju jota he surutta kohdistivat myös itseensä. Eikä mistään saarnaamisesta tietoakaan.
No olipas havainto.

Uskovaiset ovatkin ihan tavallisia ihmisiä.
smile_org.gif

R2-D2 voisi lakata tulkitsemasta mun kirjoituksia - ottaisin sen hienona eleenä. Kiitos.

Edit: tuon yhden kokemuksen perusteella sanoisin että näillä ihmisillä tosiaan oli jotain mitä muilta usein puuttuu: kyky ja itseluottamus nauraa itselleen.

No olipas havainto.

smile_org.gif
Ei oikeastaan syytä sarkasmiin. Yllättävänä moni - myös meistä 'ennakkoluulottomista motoristeista' - luulee kaiken vähänkään kirkkoon, uskontoon tai muuhun hengelliseen liittyvän oheistoiminnan olevan pelkkää hallelujaa-touhua.
Kuten jokainen varmaan tietää omista kokemuksistaan.

Toki on olemassa pelkkiä 'j##sustelu'-tapahtumiakin niitä kaipaaville, mutta ei se usko kaikissa jutuissa päälle tunge. Ja kuten dura mainitsi, merkittävä piirre 'uskovaisten' touhuissa on osallistujien välinen lämmin ja aito tunnelma. Kenenkään ei tarvitse esittää yhtään mitään. Sellaisen fiiliksen kun saisi mukaan kaikille tavallisille kokkareille, niin eihän siinä enää paljon viinaakaan tarvittaisi!

Ja lopuksi; tämä on aihe on tärkeä ja asiaa. Jos ei sinulle, niin monelle muulle kuitenkin. Kauniisti pyydänkin, että jos tämä ei kiinnosta, sepusta vitsikäs hengentuotteesi jonnekin muualle tilaa viemästä. Muutaman nollainfoa sisältävän venkoilun jo poistin.
cool.gif

Uskovainen ja uskovainen - mitä ihmettä sillä sitten tarkoitetaan.

Kerronpa tässä nyt sen mitä isäni lääkintämiehenä Kannaksella koki.

Kun tosimiehet, jotka julkisesti olivat ilmoittaneet, että eivät
mihinkään jumaliin ja jeesuksiin uskoneet, saivat pahoja osumia
itseensä ja olivat varmaa kuolemaa tekemässä. Silloin he tarttuivat
ihan kaikkiin oljenkorsiin mitä ikinä tosipaikan tullen vain suinkin
oli saatavilla ja äiti-huutojen lomassa pyytelivät jeesuksia ja
jumalia avukseen.

No mikä on tämän totuuden takana. Pitkä juttu,
mutta jos kuitenkin on olemassa jotain, joka on sen alkupamauksen,
painovoiman ja muut kummalliset luonnonilmiöt sittenkin saanut
aikaiseksi, nekin joista ei vielä tiedetä yhtikäs mitään - miten
siitä niin varma voi olla. Onhan tää nyt aika mahdotonta, että
ylimalkaan mitään on olemassa. Yamahasta puhumattakaan
(jumalallisen mukava rakkine - nääs).

Aivan uskomatonta (ja tyhmää) on ihmisen rajaton luottamus itseensä.
Hauskaa oli sekin, kun Juri Gagarin vai kuka lie, piipahti sellaisen
15min kaaren siellä painovoimattoman rajamailla avaruudessa,
niin seuraavan päivän lehdessä oli kissan kokoisin kirjaimin, että
"Ihminen on valloittanut avaruuden."
Voi v**tu - justiin noin *hohhoijakkata*
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Hauskaa oli sekin, kun Juri Gagarin vai kuka lie, piipahti sellaisen 15min kaaren siellä painovoimattoman rajamailla avaruudessa, niin seuraavan päivän lehdessä oli kissan kokoisin kirjaimin, että "Iminen on valloittanut avaruuden."
*roflol*
biggrin.gif
Toi on kieltämättä aika kuvaavaa. Ja taas päästiin aiheesta ihan ulkoavaruuden sfääreihin asti!

Anteeksi rico.

Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään, enkä osallistu keskusteluihin, jotka eivät minua kiinnosta.

Ulosantini on ehkä vajavaista ja alkeellista, mielipiteeni ja näkemykseni asioista saanen silti esittää.

Vielä kerran nöyrin anteeksi pyyntöni.

No olipas havainto.

smile_org.gif
Ei oikeastaan syytä sarkasmiin. Yllättävänä moni - myös meistä 'ennakkoluulottomista motoristeista' - luulee kaiken vähänkään kirkkoon, uskontoon tai muuhun hengelliseen liittyvän oheistoiminnan olevan pelkkää hallelujaa-touhua.
Kuten jokainen varmaan tietää omista kokemuksistaan.

Toki on olemassa pelkkiä 'j##sustelu'-tapahtumiakin niitä kaipaaville, mutta ei se usko kaikissa jutuissa päälle tunge. Ja kuten dura mainitsi, merkittävä piirre 'uskovaisten' touhuissa on osallistujien välinen lämmin ja aito tunnelma. Kenenkään ei tarvitse esittää yhtään mitään. Sellaisen fiiliksen kun saisi mukaan kaikille tavallisille kokkareille, niin eihän siinä enää paljon viinaakaan tarvittaisi!

Ja lopuksi; tämä on aihe on tärkeä ja asiaa. Jos ei sinulle, niin monelle muulle kuitenkin. Kauniisti pyydänkin, että jos tämä ei kiinnosta, sepusta vitsikäs hengentuotteesi jonnekin muualle tilaa viemästä. Muutaman nollainfoa sisältävän venkoilun jo poistin.    
cool.gif
Joo. Taas ties monennenko kerran Ricon jutuille joo.
Käyntini foorumissa ovat radikaalisti vähentyneet, mutta vielä mielipidettä.

Uskovaisia on hyvin monenlaisia. Ennen kaikkea jokainen heistä on ihan tavallinen ihminen sen lisäksi että on uskovainen. Monikohan tämän lukijoista tietää mikä on uskovainen paitsi usein kuviteltu joku ihmehihhuli.

Monessa yhteydessä "tietäjään" sopii määritelmä:
Puhuu täydellisen tietämättömyyden antamalla syvällä rintaäänellä.
wink.gif

R2-D2 voisi lakata tulkitsemasta mun kirjoituksia - ottaisin sen hienona eleenä. Kiitos.
Mites tekstiä luetaan, jos sitä ei voi tulkita
wink.gif
Lukeminen ja tulkinta eivät ole toistensa synonyymejä. Minua ei tarvitse uskoa, tarkista vaikka sanakirjasta  
tounge.gif
Ei ole ei, mutta luettua tietoa usein prosessoidaan aivoissa juuri tulkitsemalla sen viestejä ja merkityksiä...

AA kerho sitä tarvitseville motoristeille on ihan ok, tsemppiä!

Mitä näillä lainauksilla on yhteistä? Kaikki ne on moderaattoreilta.
"menkää pois tyhmät, tai muuten..." Ketjun happamimmat viestit muuten. Tuollaiset henkilökohtaiset terveiset voisi laittaa privana pois ketjusta.

Patrika:
Tappelun voi motomimmi ja FJ20 jatkaa yksityisviestein, tata ketjua ei tarvitse tayttaa lainausboxien lainaamisella.

Viela ainakaan en kuitenkaan viesteja poista.

Ducacl:
Et ole vanhanaikainen vaan tietämätön ja putkinäköinen.

Rico:

Kauniisti pyydänkin, että jos tämä ei kiinnosta, sepusta vitsikäs hengentuotteesi jonnekin muualle tilaa viemästä. Muutaman nollainfoa sisältävän venkoilun jo poistin.

confused_orig.gif
AA kerhoa ei varmaan tarvita, mutta suvaitsevaisuus vois olla poikaa. Meitä mopoilijoita on joka junaan ja osa jää vielä asemalle, mopoineen tai ilman. Itse taidan kuulua siihen jälkimmäiseen osioon, mutta haitanneeko tuo..
Kaikille alkoholi ei ole ongelma, mutta valitettavasti joillekin on.
Tämmöinen raittius retkeily vois tehdä jokus kaikille hyvää. Toisin päin myös silloin tällöin voi ottaa mato kuurin. Niin tai näin, kohtuus kaikessa ja muiden elämän katsomuksen hyväksyminen, kertoo suuresta luonteesta.

Henkilö kohtaisesti tykkään mopoilla niin paljon, etten viitsi hyvää ajopäivää tuhlata kankkusessa.

033102bebe_1_prv.gif
Uuden vuoden kunniaksi otin kokonaista viis pulloa olutta, nakkien ja perunasalaatin kyytipojaksi.

Mutta aatelkaa positiivisesti nyt on jo tammikuu.

062802moto_prv.gif
kausi lähestyy.

Sopivaan saumaan kun järjestetään tuo tipaton miitinki, niin olen mukana.

*ihmettelee ääneen*
Tämä ketju on jo aikaa sitten mennyt tavanomaiseksi kagameelin kauhannaksi kaikesta mahdollisesta maan ja avaruuden väliltä, joten miksi se on fiksattuna tuohon ekaksi aiheeksi kikkojen yläpuolelle?
Pitävätkö moderaattorit tätä jotekin erityisen merkittävänä keskusteluna tai jotain?
nixweiss.gif

Eipä oo iso onkelma toisaan, kunhan vähän ihmimistä aikaansaa...

*ihmettelee ääneen*
Pitävätkö moderaattorit tätä jotekin erityisen merkittävänä keskusteluna tai jotain?
nixweiss.gif

Eipä oo iso onkelma toisaan, kunhan vähän ihmimistä aikaansaa...
*toteaa ääneen*
Ettei oltaisi pelkästään avaruudessa, niin mitenkäs se Yodi Guru
siinä Tähtien sodassa sanoikaan "May the Force be with you."

Taitaa olla niin, että filosofistyyppiset keskustelut siitä mikä tai
millainen on addiktoitunut ihminen tai pitääkö sellaista pitää
töissä tai ei - kysykykset oikeasta ja väärästä siis - ovat
mielenkiintoisimpia. Lisäksi täällä on noin 20kpl erilaista
uskonnollissävyistä kannanottoa (nekin sikäli poikkeuksellisia
etteivät tyrkyttäneet mitään, kun sekin on punainen vaate
monelle). Omakin kommenttini tuolla aiemmin oli viittaus Yodin
ajatuksiin, vaikka harvat sitä ihan niin tajusivatkaan. Elokuvassa
sitä ei kukaan pitänyt pahana, mutta täällä kylläkin.
wink.gif

Pelkistä "pakoputkikeskusteluista" kun ei synny muuta kuin melua
tyhjästä. "Pidätkö hametta myös pakkasella"-äänestyksetkin
ovat onttoja.

Olen näitä foorumeita seuranneena pannut merkille,
että mielenkiintoisimpia ovat keskustelut moraalin ympärillä, kuten
esim. moderaattoreiden ahdasmielisyys tai virkavalta tai
verottaja tai keulivat pellet tai tai tai - aiheita on lukuisia.

Sen verran vapautta kannatan kuitenkin, että olen
päihteettömien mötejen kannalla lähinnä viestissä no 1 esitetyin
keinoin ja ihan ilman poliittista tai uskonnollista vakaumusta.

Tämä aihe on tyypillinen talviaihe. Jos vertaa esim. viime talven
filosofointeihin niin tämäkin pysyy aktiivisten listojen keskusteluiden
yläpäässä vain ja ainoastaan siksi, kun muita yhtä aktiivisia
aiheita, jotka olisivat yhtä kiinnostavia, ei ole. Kannattaa antaa
aiheiden elää omaa elämäänsä ja jos jotkut aiheet eivät
todellakaan kiinnosta niin eihän niitä ole välttämättä luettava.
Jokainen voi olla varma siitä, että tämäkin loppuu sitten, kun se
aika tulee. Näistä(kin) asioista on keskusteltu aiemmin vaikka kuinka.
Siispä - ei syytä huoleen - kyllä tämä tästä ...
smile_org.gif

AA kerho sitä tarvitseville motoristeille on ihan ok, tsemppiä!

Mitä näillä lainauksilla on yhteistä? Kaikki ne on moderaattoreilta.
"menkää pois tyhmät, tai muuten..." Ketjun happamimmat viestit muuten. Tuollaiset henkilökohtaiset terveiset voisi laittaa privana pois ketjusta.

Patrika:
Tappelun voi motomimmi ja FJ20 jatkaa yksityisviestein, tata ketjua ei tarvitse tayttaa lainausboxien lainaamisella.

Viela ainakaan en kuitenkaan viesteja poista.

Ducacl:
Et ole vanhanaikainen vaan tietämätön ja putkinäköinen.

Rico:

Kauniisti pyydänkin, että jos tämä ei kiinnosta, sepusta vitsikäs hengentuotteesi jonnekin muualle tilaa viemästä. Muutaman nollainfoa sisältävän venkoilun jo poistin.
Vielä kerran asiallinen yritys, vaikka jostakin luetusta tuleekin välillä mieleen JHBMW:n tyyli... ..miten siinä aina käykin niin, että kun on muuten asia-aihe ja asiakeskustelu, niin mukaan tulee aina joku tai muutama vitsailija tai vänkääjä, joille topicin asia ei ole niinkään tärkeä kuin oman 'kivan' tekstin tuottaminen muiden kiusaksi?

Mitäs noissa modeviesteissä nyt oli niin pahaa?

Patrika kehotti 'kinaajia' hoitamaan asiansa kahden kesken,
Duracl toivoi ettei hänen tekstejään tulkittaisi omavaltaisesti ja
minä pyysin, että turha venkoilu jäisi pois.
(omassa viestissäni se sinä -muoto oli tarkoitettu lukijalle yleensä, ei aksulle!)
Jos ei mode saa tällaista tehdä, mitä hän sitten tekee mielestäsi?

Ja vielä kerran:

Miksi joidenkin täytyy sekaantua herjamielellä muiden vakavina pitämiin aiheisiin? Mikä siinä on niin ylittämättömän hupaisaa?
Eikö täällä ole tarpeeksi omantyyppisiä juttuja jokaiselle, myös humoristisia, ilman että täytyy joka aiheeseen heittää jotakin 'ah niin korkeatasoista läppää kaukaa asian vierestä' ? Ja sitten loukkaantua kun joku uskaltaa asiasta huomauttaa. Oi voi.
sad_orig.gif

Back