• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Raittiita motoristeja bongattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten tästä keskustelusta tuleekaan mieleen se yksi pitkä keskustelu, jossa arvosteltiin moderaattoreita...
nixweiss.gif

Gospeleiden kanssa olen matkannut Hkistä Kolariin vuosia sitten, ja voin sanoa että keskitasoa fixumpaa seuraa ainakin mun mielestä olivat he. Eivätkä todellakaan tyrkyttäneet uskomuksiaan tai jäsenyyttään, vaan keskusteltiin ihan maailman asioista laidasta laitaan.

Miksihän muuten näistä uskonto-, puolue-, muoti-, musiikki- ymym asioista jaksetaan repostella tuon tuosta?
Eikös näille arvon motoristeille ole vielä selvinnyt, että yhteistä nimittäjää ei motoristeille pärrälläajon lisäksi ole olemassakaan!!
Tätä valinnan vapautta myös prätkälläajo edustaa.

062802moto_prv.gif

sanoi:
Tämä aihe on tyypillinen talviaihe. Jos vertaa esim. viime talven
filosofointeihin niin tämäkin pysyy aktiivisten listojen keskusteluiden
yläpäässä vain ja ainoastaan siksi, kun muita yhtä aktiivisia
aiheita, jotka olisivat yhtä kiinnostavia, ei ole. Kannattaa antaa
aiheiden elää omaa elämäänsä ja jos jotkut aiheet eivät
todellakaan kiinnosta niin eihän niitä ole välttämättä luettava.
Oikeastaan juuri noista syistä vaan ihmettelinkin että miksi tämä ketju näyttäisi olevan fiksattuna pysyväishaiheeksi, vaikka se pysyisi epäilemättä listan yläpäässä muutenkin? Jotenkin se ainakin minusta näyttää hiukan hassulta tuossa Kikkoja -ketjun kaverina.

Ei minulla ole sinänsä mitään talvista ajatustenvaihtoa ja yleistä paashanjauhantaa vastaan. Olen kyllä tehnyt sitä itsekin, ihan vapaaehtoisesti. Kuten esim nyt:
sanoi:
Erilaisuuden hyväksyminen tässä yksilöteollistuneessa maailmassa on hankalaa - nääs.
tounge.gif
Erilaisuuden hyväksyminen tässä tasapäistyneessä demariteollisuudessa on vielä hankalampaa - nääs nääs.
033102bebe_1_prv.gif

tounge.gif

Edit: korjattu krijoitusvihre

miksi tämä ketju näyttäisi olevan fiksattuna pysyväishaiheeksi, vaikka se pysyisi epäilemättä listan yläpäässä muutenkin?
Aihe on fiksattuna pysyväisaiheeksi aloitusviestin informaation vuoksi. Alkuperäinen informaatio on ajankohtainen vaikka talvi joskus loppuisikin.

Tietty tämän olisi voinut lukita samalla, mutta sitten olisimme saaneet perustella sitä miksi aihe on lukittu. Ei mikään ole koskaan ikinä hyvin, ei.

Ihan mielipiteenä: voisi lukita ja samalla siivotakin...

Muuten, älkää lokeroiko uskovaisia samaan laatikkoon, monet niistäkin tappaisivat toisiaan, jos voisivat.

Tietty tämän olisi voinut lukita samalla, mutta sitten olisimme saaneet perustella sitä miksi aihe on lukittu. Ei mikään ole koskaan ikinä hyvin, ei.
Muutetaanko tämän otsikko toiseksi ja kopioidaan alkuperäisen viestin sisältö ja pinnataan se?

Silloin voidaan täällä keskustella viksuja ja pitää tuo pinnattu siistinä? Siten maailma pelastuisi ja kaikki olisi hyvin
smile_org.gif

En näe tarvetta topicin eriyttämiseen aloitusviestistä. Pinnaus takaa sen, että aloitusviestin informaatio säilyy vaikka keskustelu laantuisikin, ja keskustelun luonne on laajentua... en ihan ymmärrä miksi keskustelu pinnatuissa aiheissa pitäisi evätä?

en ihan ymmärrä miksi keskustelu pinnatuissa aiheissa pitäisi evätä?
Juuei tarvi mun mielestä. Mä vaan esitin tavan, jolla saattais olla lähes kaikki tyytyväisiä
smile_org.gif

Mun mielestä saa keskustella ihan kuin pal vaa
smile_org.gif

Edit: Selväpäisten kokoontuminen on hyvä idea, kuin myös nykyisten ja entisten päihdeongelmaisten motoristien yhteistoiminta. Ettei menis ihan aiheen vierestä.

"Selväpäisten kokoontuminen on hyvä idea, kuin myös nykyisten ja entisten päihdeongelmaisten motoristien yhteistoiminta."

Juuh, monet tarvitsevat ryhmäkurin aikaansaamaa pakoitetta olla tekemättä jotain mistä yrittävät eroon. Se on hyvä asia, huippuhyvä jos vielä lopettaminen näin onnistuukin!
Monet taas menevät kokoontumisiin ollakseen samankaltaistensa seurassa, joten varmasti edelläkuvattuun kokoontumiseen porukkaa riittäisi paljonkin molemmista ryhmistä.

Jotenkin vain itse koen blokkiutumisen vieraaksi.
Parempi heilua vähän kaikissa porukoissa, joita ainakin isommissa kokkareissa riittää laidasta laitaan.
Ettei tule liian putkinäköiseksi..

sport05.gif

Mitähän tähän laukoisi...Olisi varmasti parempi, kun ei alkaisi ollenkaan kommenteeraamaan millään muotoa. Mutten malttaisi olla aivan hissukseenkaan. Älämölöä vaan mökkiin, kyllä mielipiteitä maailmaan mahtuu, sano.  
cool.gif

Kun tässä ajattelin sellaista, että noissa kokkareissa ei varmaan joka naama, joka siellä kännissä keikkuu, käy joka viikonloppu.Niin voi olla himpunverran kyseenalaista naarata mitään johtopäätöksiä sen puolesta, ovatko kaikki kokkareissa käyvät alkoholismin partaalla vaiko jo siitä yli. Kun täyttä varmuutta asiaan kuitenkaan ei muutaman tapaamisen perusteella saa. Jopa voi käyttäytyminen olla erilaista kokoontumisajoissa vaikka olisi selvinkinpäin. Toiset kun ovat showhenkilöitä ihan luonnostaan, ilman boostereitakin.

Joskus kieltämättä ihteeni ohtasta nykäisee ja mieleni tekisi loihe lausumaan kaikki muinaissuomalaiset demonien nimet ja muut loitsut ja laulaa suohon pahimmat örisijät/kierrättäjät, jotka aamun kajossa yhtä aikaa kekkaavat tehdä jotain "kivaa". Joko vääntämällä terejoista nupit kaakkoon tai käyttämällä pyörää sen kymppitonnin...  
mad.gif
 Tähän asti olen selvinnyt sullomalla korvatulpat syvemmälle korviin ja kääntämällä kylkeä.  
biggrin.gif

Olen pitänyt motoristeja harvinaisena rotuna, jolla on laaja sydän, johon mahtuu kaikenlaiset ihmiset erilaisuuksineen, vikoineen ja omituisuuksineen.
Ainakaan minä en montaakaan kertaa ole kokenut motoristien seassa mitään diskriminointia, (tai no -ääh- viime vuosina on tainnut sekin vähän lisiä...) pyörän tms. muun syyn vuoksi.

Jos jotkut haluavat alkottoman kokoontumisen, siis jonkun muun kuin Gospelien, niin ei huono idis! Anti mennä vaan. Varmasti osanottajia löytyy siihenkin. Onhan meillä siihen mahdollisuus, kokeillaan! Hommaa vaan järkkäämään. Onhan jo noita endurojuttuja...  
bowdown.gif

biggrin.gif
...hehe, tyhmä vitsi.

Mielenkiinnolla odotan suuria tulkintoja tästä pienestä juttusestani.  
kaboom.gif

Kiihkottomasti kerron, että Tampereen .orgilaiset olivat ennen vuoden 2003 joulua järkkäämässä pikku tapaamista, jossa tarkoitus oli vetää ihan vain kahvia ja pipareita.

Homma kaatui osanottajien puutteeseen.

Mutta se varmaan johtuikin siitä, että meillä täällä Tampereella ollaan vähän tämmösiä.
nixweiss.gif

Kiihkottomasti kerron, että Tampereen .orgilaiset olivat ennen vuoden 2003 joulua järkkäämässä pikku tapaamista, jossa tarkoitus oli  vetää ihan vain kahvia ja pipareita.

Homma kaatui osanottajien puutteeseen.

Mutta se varmaan johtuikin siitä, että meillä täällä Tampereella ollaan vähän tämmösiä.  
nixweiss.gif

Suunnilleen 20 vuotta sitten kokeiltiin pääkaupunkiseudulla "Viinaton Viikonloppu" -nimistä kokoontumisajoa. Jos oikein muistan, niin yhteen kertaan sekin jäi juuri osallistujien puutteen takia.

Itse katson kuuluvani kokoontumisajoissa aika usein "örveltäjiin", mutta muunkinlaisia reissuja on ollut.  Esimerkiksi HDCF ja MP69 järjestävät vuosittain "Perheralleja" joissa läträämistä ei esiinny (ainakaan näkyvästi?), suosittelen tutustumaan. Jos ei ole perhettä, niin sekään ei ole este.

Kannatan topicin alussa esitettyä ajatusta, mikäli siihen ei liity fanaattista ihmisten jakamista "hyviin ja pahoihin" tai "meihin ja noihin" koska silloin asia kääntyy itseään vastaan.

Kekku

Juu, vaimolle todisteena siitä että minäkin voin muuttua, on se, että esim. papin kanssa keskustellessani kirosanat saattavat jäädä vallan pois puheestani... Että on se mukavaa joskus olla kiroolematikin.

Semmoinen haave, että motoristeja jokin yhdistäisi, niinkuin on joskus yhdistänyt silloin kun moottoripyöräily harrasteena oli vielä marginaaliporukan heiniä, on aivan turha. Moottoripyöräily on nykyään kaikkien yhteiskuntakerrosten ja kaikensorttisten ihmisten puuhaa, eikä siinä kai mitään pahaa ole. Semmoinen ryhmään kuuluminen kun on vaan vanhanaikaista, vrt. skinit, helvetin enkelit, natsit, hindut, lestadiolaiset, savolaiset, turkulaiset...

Tietty jonkun pitää tykätä vanhasta meiningistä, muutenhan menis liika ykstotiseksi.

Se on kyllä niinkin että jos ite on selvänä kännisessä poppoossa niin kyllä sitä ei muut edes huomaa...
Itseasiassa on käynyt niinkin että on otettu itteensä kun mä oon selvinpäin: "mikä ihmeen kyttä sä oot kun et juo?". Melkeen on tappeluun joutunu sen takia.

Mä olen aika usein huomannu kun oon selvinpäin ollu kännäävässä porukassa että kun niillä alkaa promillet nousta niin ne alkaa sitten vasta olee mun kanssa samalla aallonpituudella:)

Jari
Juu, ihmisillä on kumma taipumus katsoa kierroon, mikäli toinen kieltäytyy juomasta, itsekin olen lienee moiseen syyllistynyt.

Kumma juttu miten toisen absolutismi tai eri uskonto (tai pakanallisuus) aiheuttaa yllättävänkin suuren haloon, kysehän on kuitenkin ihmisen omasta valinnasta, eikä kuulu muille vitun vertaa. Itseltäni työpaikalla kysyttiin syytä omaan pakanallisuuteeni heti kun asia tuli ilmi. Helpoin tapa oli perustella asiaa rahalla; ei tarvitse maksaa kirkollisveroa. Se ei kuitenkaan ollut ainoa syy, mutta henk.koht. asiani eivät kuulu muille. Ihmettelin vain kysymystä "miksi erosit?", kun itse voisin kysyä että "miksi en olisi eronnut?".

Absolutismiin (tai päätökseen olla juomatta yhtenä iltana) suhtaudutaan samalla tapaa, heti arvaillaan syitä, vaikka kyse on pelkästään päätöksestä olla juomatta alkoholia, onpa kauhean iso asia..?

Ei liittynyt itse aiheeseen mitenkään, mutta eipä ole meikäläisen kohdalla mitään uutta...

Edit: enkä muuten ole absolutisti, näitä asioita vaan on mukavaa pohdiskella aikansa kuluksi.

buttrock.gif
Okei annetaan muutama Fakta naisille ja miehille Korjatkaa jos olen väärässä.

- Alkoholismi on sairaus
- Jotkut ihmiset eivät pysty lopettamaan juomista ilman apua vaikka haluaisi
- Suomessa on perustettu Starttikoteja ympäriinsä mihin narkkarit ja alkoholistit voivat mennä selviämään ja laittamaan elämänsä kuntoon.
- kaikki ihmiset eivät pysty kontroloimaan juomistaan jolloin siihen tarvitaan apua (ite kuuluin tohon sakkiin)
baaa.gif

Elikkä ite olen kympillä mukana raitistamassa suomea
ilmotusta vaan niin tuun miittiiin missä ei ole alkoholia eikä huumeita  
buttrock.gif

buttrock.gif

Mä luin tän ketjun läpi ja tuli mieleen....
Luuletteko, että tuo teidän keskustelunne taso on sitä, mitä ketjun aloittaja tarkoitti puheenaiheeksi....
Mun mielestä pilasitte hyvän asian....
Juttu meni henkilökohtaisuuksiin ja foorumin tason arvosteluun.
itse asia jäi unholaan, mua ainakin keljuttais jos olisin aloittanut ketjun ja se menis tällaseks....
P.s aloittaja oli suvaitsevainen...

Aika settiä. Meitä on näköjään moneen junaan täälläkin.

Meikäläistä lähes eniten inhottaa ex-densot, jotka takavuosina pieksi emäntäänsä ja piti perhettä pelossa. Sitten kun viikatemies kolkutti ovella, kokivat herätyksen ja alkoivat saarnaamaan ja j##sustelemaan muille viinankäytöstä. Näitä riittää....

Taasen nämä vanhat huumehörhöt taas jotka kiertävät kouluissa (yläasteilla) ilman hampaita yhden aivosolun voimalla ovat ihan kohdillaan. Herättelevät hyvin kun kertovat liimapussin vaaroista.

Jake

Mä luin tän ketjun läpi ja tuli mieleen....
Luuletteko, että tuo teidän keskustelunne taso on sitä, mitä ketjun aloittaja tarkoitti puheenaiheeksi....
Mun mielestä pilasitte hyvän asian....
Juttu meni henkilökohtaisuuksiin ja foorumin tason arvosteluun.
itse asia jäi unholaan, mua ainakin keljuttais jos olisin aloittanut ketjun ja se menis tällaseks....
P.s aloittaja oli suvaitsevainen...
Hyvä kommentti.
Eipä taida löytyä montakaan ketjua, joka parin vastauksen jälkeen pysyisi vielä aiheessa.

Back