• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rahastustako...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nauti siitä...heh he.

Ajoin itse ABE korttini 300markalla.

Apteekeilla ja autokouluilla on ns. lupa rahastaa sellaisilla asioilla, jotka voitaisiin tehdä ilmaiseksi.

En minä kovin hymyssäsuin maksellut autokoulun laskuja. Karvan vajaa 800 euroa taisi maksaa minulle ajokortti kaiken kaikkiaan, josta noin 50 euroa "omaa mokaa": koska olen saanut henkilöauton ajokortin vuonna 1995, jouduin hankkimaan uuden lääkärin todistuksen ja menin hakemaan sen vähän turhan kalliista paikasta.
smile_org.gif
No, sille ei voi mitään.

No, ei voi mitään. Ajo-opetus oli mielestäni asiallista ja teoriatunneillakin käytiin mielestäni motoiluun liittyviä asioita. Takanani istuneista 18-vuotiaista kaiken maailman mutka-ajoteoriat tms. olivat turhia mutta itse jaksoin kyllä asiaan keskittyä kokoajan. Nuo "ryöstöletkujen" mukanapidot ja pyörän sitomisen traileriin tms. lueskelin oppikirjasta.

Saishan tuolla pyöräkurssin hinnalla tietty puolet ajovarusteista, mutta kaiken kaikkiaan motoilu on sen verran hintavaa hommaa että tuo "aloitusmaksu" eli autokoulun A-kurssi on vielä pieni kuluerä.

Jaa 'a. Kuulostaa hyvän hintaiselta. Aikoinaan ajelin 1500 mummolla (kolmiolla ajelin) tuon kortin. Onhan se tieten rahan arvo hiukka heilahdellu niistä ajoista mutta silti. Ja kun miettii millaista sakkia koulussa oli, niin tuli mieleen et oliskohan kouluissa syytä ottaa muitakin pyöriä käyttöön kuin se yks korkea malli (maksimiin säädetty dt silloin). Hidasajossa oli nimittäin niin lyhkänen tyyppi mukana, ettei jalat yltäny maahan. Nenälläänhän siellä oli mopo ja mies.
tounge.gif

edit: virhe, ei tuota rahan arvonmuutosta voi oikeastaan kuvailla heilahteluks, ku suunta on vain yhteen suuntaan.

Tuo rahastushomma tuli kyllä itsellä silloin korttia ajaes mieleen, kun kaikki tunnit vedettiin älyttömällä kiireellä läpi.
Ja toinen negatiivinen asia oli ajotuntien sopiminen. Tuotti kamalasti ongelmia kun tunteja ei millään meinannut saada sopimaan oman työajan jälkeen, kun aina oli täyttä. Kun ei ollut minkäänlaista aiempaa mopoilutaustaa oli hieman työn takana saada asioita takaraivoon kun ajotunneissa oli jopa kaksikin viikkoa väliä! Jälkeenpäin olen miettinyt, että jos en olis ostanu omaa pyörää just ennen kortin saantia ja sillä treenannu itekseni niin olis varmaan joutunu ottamaan lisätunteja. Että ehkä sellainen asiakaslähtöinen ajattelutapa puuttui..
confused_orig.gif
Täysin samanlaiset kokemukset.

Pasilan autokoulu oli paikkana ja en suosittele kellekään. Edullisemmasta päästä se tosin taitaa olla, mutta siinäpä sitten voi varautua piiiitkään kurssiin, ei kannata ajokauden loppupuolella tuolla alottaa, se ainoa ukko joka niitä ajotunteja piti päätti lähtee lomalle kesken kurssin, ja yllättäen oli aina kiire -vaikka pystyinkin käymään mihin aikaan tahansa ajamassa.

Aivan p*rseestä oli koko homma, en rehellisesti edes olevan juurikaan sen parempi kuski ton ansiosta, varsinkaan jos ne muutamat videot olis kattonu itekseen, oppitunneista puolet se jutteli jotain kurssiin liittyviä käytännön asioita. Ite reenailin aika paljon kun pyöräkin oli jo hankittu ja mitään oikeita, hyödyllisiä vinkkejä en tuolta saanut.

Back