• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R6 Vakuutukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joupa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljonkos teillä on r6 vakuutukset? mulle tuli just reilu 1700ekin lappu.. Tuntuu aika korkealta.. pohjolassa vakuutus..

Tuntuu tuo hinta kovalta, koska itsellä viimevuotisessa R1 on täyskasko ja liikenne 750 € / vuosi.
Kaskon bonukset -70% ja liikenne -30%.
Toki niihin vaikuttaa myös asuinpaikka ja kuskin ikä
062802moto_prv.gif

Niin ja vakuutuksiin lisäksi vaikuttaa nykyisin pyörän teho-paino -suhde. Et se kannattaa huomoida kans, kun tossa joku verta oman R1:n vakuutusmaksuja... Tonnisessa vakuutukset melkei halvempia ton takia, ku kusiaisissa... En tosin tiedä sen tarkemmin, kun en myy vakuutuksia. Tässä just mielenkiinnolla odottelen, millaisen maksulapun sitä kohta saa (pyöräliikkeen kautta kun tein vaan omaan yhtiöön suoraan vakuutukset) =) Bonukset sentään tulee olemaan 20/70, mut silti...

Kannattaa kilpailuttaa. Itse tein kierroksen keväällä ja ero oli melkoinen. Jotain tonnin luokkaa halvin-kallein. Joissain yhtiöissä vaikuttaa jopa kuskin ikä! Törkeää ikärasismia sanon minä. Tuon teho/painon vielä ymmärtää. Mutta jos aletaan iän mukaan vakuuttamaan niin sit pitäis jokaiselle tehdä testi mitä korvienvälistä löytyy ja maksu sen mukaan...

Paljonkos teillä on r6 vakuutukset? mulle tuli just reilu 1700ekin lappu.. Tuntuu aika korkealta.. pohjolassa vakuutus..

Mulla oli Pohjolassa 10r-06 1190e/vuosi. Täyskasko+liikenne. Bonukset oli 70/25 jos en väärin muista. Vaihda yhtiötä hyvä mies. Kyllä kuussatkun vuosimaksun pitäis olla ainakin alle tonnin/vuosi. Tietysti mahdollisuus on, että olen väärässä. Soittele yhtiöt läpi.

Sopuhinta... onpahan katteet kohillaan, niin ei mee vakuutusyhtiö heti konkkaan jos joutuu korvauksia maksamaan. Kyllä sitten harmittais jos just konkkaan menis, ku pitäis rahaa saada.

Ja jos ei tuo huoleta ni vaihappa kiireellä pois.

Niin ja vakuutuksiin lisäksi vaikuttaa nykyisin pyörän teho-paino -suhde. Et se kannattaa huomoida kans, kun tossa joku verta oman R1:n vakuutusmaksuja... Tonnisessa vakuutukset melkei halvempia ton takia, ku kusiaisissa...
Täh? Tonnareissa nyt kyllä HIEMAN on kovemmat tehopainosuhteet...
Joo olis voinu tarkentaa et suhteessa on "pienemmät"... Osaa taas selittää yhtään itseään...
blush.gif
Toisaalta en mä tiedä, näin mulle vaan pojat sanoi  
tounge.gif

No mietis nyt ite. Kuussatkussa tehoa mitä? 125hv, painoa 170kg. Tonnisessa 180hv, painoa 170kg

2004 Ryynö : 1300 E / 170 hv
1999 Y600R : 870 E / 100 hv
..näin Tapiolassa liikenteen perusvuosimaksut tällä hetkellä. ensimmäinen vuosi muuten kun on noin paljon eroa. viime vuonna vastaavat 950/850 E. Tällä menolla...

Puolet halvemmalla pitää 6R jammuun saada vakuutus.
Mulla on CBR 600:ssa n. 500 egeä koko kesä, talvet seisonnassa Vakuutukset turvassa ja bonukset 30/70 %

2004 Ryynö : 1300 E / 170 hv
1999 Y600R : 870 E / 100 hv
..näin Tapiolassa liikenteen perusvuosimaksut tällä hetkellä. ensimmäinen vuosi muuten kun on noin paljon eroa. viime vuonna vastaavat 950/850 E. Tällä menolla...
Tapiollassa oli kallein hinta -02 RSV Milleen.
Edullisin Turvassa.
Tämä tänä keväänä.
Nimenomaan Tapiolassa vaikuttaa myös kuskin ikä. ja teho/paino, pyörämerkki... yms.

No mietis nyt ite. Kuussatkussa tehoa mitä? 125hv, painoa 170kg. Tonnisessa 180hv, painoa 170kg
Itseasiassa olinpa muuten oikeassa.

Ihan vaan testasin omilla tiedoilla (nainen, tampere, -83). Bonukset liikenne/kasko 0/0. Kasko isokasko ov 150e

Kawasaki Ninja ZX-6R Vakuutusmaksu 2 568,86 e
Kawasaki Ninja ZX-10R Vakuutusmaksu 2 568,86 e

Aika jännä juttu. Eikö. Suhteessa siis tonnisen vakuutus on halvempi kuin kusiaisen...

Ellei sit Pohjolan vakuutuslaskuri laske jotain ihan omiaan...

E: Pakko oli vielä testata toisella eli R6 vs R1, nainen+tampere+-83, liikenne 20, kasko (isokasko, ov 150e) 70

R6 1 446,88 e
R1 1 446,89 e

Et tuossa on näköjään kusiainen sentin kalliimpi vuodessa kuin tonninen...

E2: niin ja kaikissa vaihtoehdoisas merkattu pyörän käyttöönottovuodeksi 2008

Testasin itsekin. Kait se sit vaan on niin, että kuussatkut supersportit katsotaan ihan yhtä vaarallisiksi kuin kiloisetkin. Mitä ne kyllä onkin

Tapiolasta ja lähivakuutuksesta sain tänään tarjoukset. Molemmat ~970e / vuos.. Taitaapa kaikki vakuutukset siirtyä tapiolaan..

Vakuutusmaksuja nostaa mm. kolhujen määrä / pyörä merkki ja malli. Ja jos lähtee henki niin korvaus-summat on aikas tähtitieteelliset, joka taas nostaa maksua sille merkille/mallille. Näin selitti vakuutus täti kun ihmettelin huimaa hintaa. Päätelmänä voi vetää että mitä enemmän jollain mopolla räpätään sitä enemmän sattuu ja sitä enemmän maksetaan. Se on sitä pisnistä se.
Mutta kyllä kannattaa kilpailuttaa. Sekin on sitä pisnistä.

Itsellä R6R 2006 (otettu käyttöön 2007).

Vakuutukset Turvassa 640 € vuosi. Vakuutus on ympärivuotinen

Back