• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R6:n renkaat, kokemuksia kaivataan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasunator
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kaipais noviisi vähän tietoa taas liittyen uuteen pyöräänsä. Elikkäs hankin tuossa -99 R6:n ja siihen pitäis uusia kumit eteen ja taaksekin. En löytänyt aiheesta oikein osuvaa topicia, niin piti avata uusi. Jos sellainen jo jossain oli, pahoittelen.

Onko jollakin teistä oikein hyvää sanottavaa jonkin merkin jostain mallista tai onko joku ollut totaalisen toimimaton? Oma käyttöni on lähes 100% radan ulkopuolella, joten hyvistä slickseistä mulle ei tule olemaan apua.

Kokemuksia kiitos, niin pääsen väijymään tuolta talvialeista kumia vanteen suojaksi!
062802jumpie_prv.gif

Pirelli Diabloa mulla on ollut 600cc kyykyissä. Se tuntuu pitävän kylmänäkin hyvin ja kestää myös kilometrejä. Taitaa olla moninkertainen testivoittajakin.

Perus Diablo on passeli valinta kuussataseen. CBR:ssä käytin niitä.
Takanakki kesti reilut 9tkm sisältäen muutaman ratapäivän, pitkää matkaa ja sekalaista ajoa. Muistaa vaan pitää riittävät paineet renkaissa. Kuten spede1 totesi niin pito on kylmänä ja märällä kelilläkin hyvä. Toimii myös radalla kohtuullisesti... kannattaa käydä kokeilemassa
wink.gif

Omassa pyörässä Michelinin Pilot Power 2 TC olleet alla nyt noin 10000km, pitäen sisällään pari ratareissua. Pito omasta mielestä erinomainen, myös märällä kelillä. Tuon kymppitonnin kestäneet hyvin, vasta nyt alkaa takarengas näyttämään ja tuntumaan siltä että uusia tarvis.

Pirellin Diablo. Kestää, pitää ja jos joskus radalle eksyy niin toimii leppoisassa vauhdissa sielläkin...

Mulla meni Diablo takana jonkun 15000km. Kävin sillä muutaman kerran radallakin mutta ajelen vain tuollaisia keskiryhmän keskinopeita aikoja. Nyt on Diablo Corsa alla mutta mun vauhdeilla ei mitään ihmeellistä eroa huomaa kadulla eikä radalla.

Viime syksynä ostin tuohon omaan mopoon Michelinin Pilot Powerit (ei 2ct vaan se tavallinen) ja oon ollu tyytyväinen. Mielipiteet renkaista samaa luokkaa ku Ärrättärellä eli pitoa riittää myös märällä. Kestosta en osaa suuremmin sanoa ku en ehtiny ajaa ku pari tuhatta kilsaa mut eipä nuo kovin kuluneilta vielä näytä.

Okei... eli etsinnät rajattakoon noihin Micheliniin ja perus-Diabloon. Hintaero tuntuu halvempien mallien välillä ainakin Diablon kohdalla olevan niin marginaalinen, että voi "törsätä" muutaman kympin hyvin mielin kun tietää saavansa hyvät. Ei teillä ois vielä joku hyvä vinkki mistä noi sais talviedukkaaseen hintaan?

Kiitoksia kaikille asiaa jo kommentoineille, lisääkin infoa toki saa laittaa jos sellaista löytyy.  
smile_org.gif

Laitetaas itse vielä kokemusta pilot powerin normaalista. muutaman kerran pidon katoaminen yllätti totaalisti ja se lippakin tuli sitten loppuen lopuksi sieltä.

Positiivisenä kommenttina renkaasta oli että etunen kuluu suht tasaisesti moneen muuhun renkaaseen nähden eikä mene pykälälle.

Okei okei... Toi Reliatecin tarjous = aika todella kohdallaan. Sinne siis tilipäivänä mars ja mars.

Onko vielä jotain mitä ennen taalojen tiskiin latomista pitäis tietää, koon katsoin Owner Manualista ja ne oli 120/60 17" ja 180/55 17".

Käsikirja sanoi jotain Michelin / Pilot Sport B ja Dunlop D207N tyypeistä ja 2,5 kilon paineista...

Jotenkin vaan pidän noita Pirellejä "state of art"-kamana vaikka en aiheesta mitään juuri tajuakaan(varmaan palkkansa ansainneet mainosmiehet niillä), sellaiset tahtoo alleen.

eli 3 kiloa siis painetta Diablo kumiin, mikäs nopeusluokka on järkevä ja onko eri luokkien seoksissa oikeesti niin paljon eroa että näkyis kestävyydessä aidosti?

Ps Jos joku käytetyn Yamaha:n ostanut tarttee Owner Manualia tai Service Manualia sähkösenä... Laitetaan hyvä kiertämään, näistä ossuista löysin itse omasta pelistä:

Owners Manual:

http://www.yamaha-motor.com/sport....s=sport

(löytyy muitakin malleja)

Service Manual:

http://www.r6messagenet.com/forums/showthread.php?t=44136

(useita R6:n servicemanuaaleja, hyvä harrastajasaitti R6:n omistajalle muutenkin)

Okei okei... Toi Reliatecin tarjous = aika todella kohdallaan. Sinne siis tilipäivänä mars ja mars.

Onko vielä jotain mitä ennen taalojen tiskiin latomista pitäis tietää, koon katsoin Owner Manualista ja ne oli 120/60 17" ja 180/55 17".

Käsikirja sanoi jotain Michelin / Pilot Sport B ja Dunlop D207N tyypeistä ja 2,5 kilon paineista...

Jotenkin vaan pidän noita Pirellejä "state of art"-kamana vaikka en aiheesta mitään juuri tajuakaan(varmaan palkkansa ansainneet mainosmiehet niillä), sellaiset tahtoo alleen.

eli 3 kiloa siis painetta Diablo kumiin, mikäs nopeusluokka on järkevä ja onko eri luokkien seoksissa oikeesti niin paljon eroa että näkyis kestävyydessä aidosti?
No ei noissa eri merkkisissä renkaissa juurikaan eroja ole. Ihmiset ostavat sitä mistä eniten tykkäävät. Suurimmalla osalla on pelkästään hyviä kokemuksia Diablosta. Jos et itse satu pitämään niin sitten ensi kerralla jotain toista merkkiä alle.

Ei noita taida saada kuin yhtä nopeusluokkaa.

Tuolla 2,5 paineella saa varmaan painella mutkapätkiäkin aika reippaasti. Joskus aina muistan itsekin laskea paineet jos lähden mutkia ajelemaan, joskus en.

Laitetaas itse vielä kokemusta pilot powerin normaalista. muutaman kerran pidon katoaminen yllätti totaalisti ja se lippakin tuli sitten loppuen lopuksi sieltä.
Tuo on mielestäni kovin yllättävää, sillä mun mielestä Powerin paras ominaisuus on nimenomaan se, että se kertoo koko ajan hyvin missä mennään.

Tuo on mielestäni kovin yllättävää, sillä mun mielestä Powerin paras ominaisuus on nimenomaan se, että se kertoo koko ajan hyvin missä mennään.
Juu, niin minäkin luulin. En ole millään muulla renkaalla kokenut sellaisia ylläreitä kuin tuolla. En Zetan kanssa enkä giksereiden kanssa....

Juu takasessa pidän aina n. 3bar ja loppuja ne on jo n.4-6 tkm jälkeen etunen kestää sen n.10 tkm.
Ohoh, onko kaiken merkkisillä renkailla sama juttu?

Edellisen kerran kun vaihdoin Diablon (takaa) pois, sillä oli ajettu reilut 12000km ja jonkin verran pintaa vielä jäi. Piti vaihtaa se kun oltiin lähdössä pidemmälle reissulle ja sitten olisi reissussa pitänyt vaihtaa.

kyllä se on ihan käyttäjäkohtaista, nimimerkki R1 ja Pilot Power takana 11 tkm, nyt Diablo Corsa ollut >3 tkm eikä se todellakaan ole loppu vaikka radallakin on tullut tuupattua keskiketterästi... se on paineista kii. nimimerkki Power etupallo kuralle A-baanalla, 1000km matalapaineilla.

Mulla on ollu -04 R6:ssa ensiasennusrenkaiden jälkeen edessä pirelli diablo corsa ja takana tavallinen diablo. Pidon kanssa ei ole ollut ongelmia ja nyt on takana 8 tkm katuajoa. Märälläkin saa antaa aika reilulla kädellä runtua ennen kuin alkaa takarengas sutimaan. Taitaa vaivaa tehonpuute
sad_orig.gif
Märällä kelillä tulee ajeltua muuten rauhallisesti ettei tarvitse kokeilla kohtaa, jossa pito irtoaa mutkassa. Uraa on sekä edessä että takana ihan reilusti.
lookaround_orig.gif

Back