Näkemättä (ja itse vielä toistaiseksi avaamatta) on pelkkää arvailua, mutta en uskoisi noiden paljoakaan muuttaneen vena-koneistoa. Sitä säätäessä ei ole kuin oikeastaan kaksi pointtia.
1) Molemmat imu- ja pakoventtiilit säädetään yhtä aikaa (tarvitset siis kaksi liuskaa)
2) Lukitusmutterien kiristysmomentti on (tai ainakin oli) 8Nm joka on "viittä vaille v**un vähän". Sen kiristämisessä tarvitset siis pienen momenttiavaimen tai pienen kymppimillisen avaimen, jota vielä käytellään varovasti.
Ai niin. Ja siellä venttiilikopan/ sylinterinkannen alareunassa on sellainen (ainakin itse öljyn loiskunnanestoon tarkoitetuksi tulkitsemani) kumitötsä, joka helposti irtoaa / putoaa / menee väärään asentoon venttiilikoppaa avatessa.
Myös turhat pashat kannattaa puhaltaa tulpan ympäriltä paineilmalla tai vedellä ennen kopan irroitusta, jotteivat nuo päädy venakoneistoon.
Itse en koske ja riko kuin omaa pyörääni, mutta jos viisastelua / "hyviä neuvoja" tarvitsette, niin voin auttaa tarvittaessa (pääkaupunkiseudulla). Moisessa tapauksessa pistäätten privaa.