• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R.M Heino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oiskohan siitä pikku hiljaa 3 kk kun kysyin päivitystä pyörään, ihan bmw originaalia osaa, ei ole kuulunut mitään. Huomenna utelen samaa Antalyan BMW diileriltä samalla kun on pyörä siellä huollossa, josko sieltä tärppäisi paremmin?

Ostin pyörän 2010 Tampereelta. Joskus tuntui, että "oli kuin hammasta vetäs" = itse sain puskea ja kysellä jne vaikka kyse oli melkein 20kEUR moposta. No sain. Sitten putkia H&V ja PC seuraavan talven aikana halusin - lokakuulla pyysin emaililla -> vielä helmi-maaliskuulla oli asia auki. Oli kuulemma automaattivastuksen systeemistä vika. No lopulta sain. Sit asennus viivästyi kun putkista puuttui osa -> meni usea viikko että saivat ja sit tuli. Ohjaustankoa kyselin - mutta eivät ala hakee erikoisia, jollei maahantuojalta löydä = jäi tekemättä. Mutta tuon talven lasku oli säilytyksineen, pesu/vahaus, putket + PC about 2kEUR ja silti tökki... Mutta taitaa kauppa käydä niin hyvin, että... "puolustukseksi" ei se Tren Vehollakkaan ole mennyt putkeen
crazy.gif

Itse olen ollut urheilukaupassa myyjänä ja usein on vaikea havaita onko asiakas oikeasti ostamassa vai vaan ovelasti katselemassa:
välillä asiakas on todella kiinnostunut ja uhraat sille puoli tuntia kunnes sanoo "kunhan tässä katsellaan, palaillaan..." kun taas joskus toinen asiakas kyselee "onks tuota toista väriä" ja heti perään "pistä kaks".

Vuosia kun tuota pyörien potkiskelua seuraa niin väkisin tulee virhearviointeja eli potentiaalinen asiakas ei olekaan potentiaalinen asiakas ja toisinpäin.

Tämän ymmärtäneenä olen esim. viimeisimmän pyöräni R.M.Heinolta ostaessani maininnut heti pyörää kysyessäni että "minulla on markat lompakossa ja joku pyörä ostetaan lähiaikoina varmasti. Saisinko koeajaa tuota tuossa?" On rehellistä kertoa omista aikeistaan ja silloin viimeistään sinusta tulee asiakkaiden kuningas. Tai jos ei tule niin sitten saa täälläkin palstoilla haukkua mielin määrin.

Pitäis vähän ymmärtää että mp liikkeissä asiakkaita riittää kymmeniä ellei satoja päivässä ja on vaikea ennustaa onko joku tosiostaja vai ei. SUURIN OSA ON NIITÄ RENKAANPOTKIJOITA

Itse olen ollut urheilukaupassa myyjänä ja usein on vaikea havaita onko asiakas oikeasti ostamassa vai vaan ovelasti katselemassa:
välillä asiakas on todella kiinnostunut ja uhraat sille puoli tuntia kunnes sanoo "kunhan tässä katsellaan, palaillaan..." kun taas joskus toinen asiakas kyselee "onks tuota toista väriä" ja heti perään "pistä kaks".

Vuosia kun tuota pyörien potkiskelua seuraa niin väkisin tulee virhearviointeja eli potentiaalinen asiakas ei olekaan potentiaalinen asiakas ja toisinpäin.

Tämän ymmärtäneenä olen esim. viimeisimmän pyöräni R.M.Heinolta ostaessani maininnut heti pyörää kysyessäni että "minulla on markat lompakossa ja joku pyörä ostetaan lähiaikoina varmasti. Saisinko koeajaa tuota tuossa?" On rehellistä kertoa omista aikeistaan ja silloin viimeistään sinusta tulee asiakkaiden kuningas. Tai jos ei tule niin sitten saa täälläkin palstoilla haukkua mielin määrin.

Pitäis vähän ymmärtää että mp liikkeissä asiakkaita riittää kymmeniä ellei satoja päivässä ja on vaikea ennustaa onko joku tosiostaja vai ei. SUURIN OSA ON NIITÄ RENKAANPOTKIJOITA
Kerrataan nyt vielä peruskysymykset, ettei mene puurot ja
vellit sekaisin.

Myyjän ammattitaito, pelisilmä yms. yms. ovat oma lukunsa.

Merkittäviä vitutuksen aiheita..... ja niitä yleisempiä ovat
"tehtyjen kauppojen / tilausten" kämmääminen miljoonalla
eri tavalla ja syystä !

Ei siinä vaiheessa ole myyjän enää mistään näkökulmasta
tarvetta arvioida asiakkaan aikeiden vakavuutta !

Vaikka nyt Heino on tässä kohtaa tapetilla, sama koskee
kaikkia kauppiaita........

Tehtyjen "sitoumusten" täyttäminen !!!!

Tampereen R.M.Heino saa mun puolesta painua hevon suohon. Minkäänlaista elettäkään ei siellä tehty, vaikka seisoin ajoasu sylissä siinä tiskillä. Ehei, miesasikkaat otettiin mun edelle ja heitä oli monta.

Olisi kai pitänyt kävellä kamppeet sylissä ulos, kun ei kerran raha kelvannut. Tästä on tosin jo viitisen vuotta aikaa. Pitääkin mennä tällä viikolla käymään uudelleen ja tehdä sama testi.

Tällä kertaa otan vielä ajokengät mukaan ostoskoriin ja meen tiskille, jos sama toistuu, niin ihmetellä pitää mistä R.M.Heinoa kehutaan.
033102ass_1_prv.gif

Meiltäkin kyllä risuja...

vaihdateltiin mopoa, ei kiinnostanut juurikaan tehdä mopokauppaa! Uutta Hondaa yritettiin kovastikin busaan vaihtaa mutta ei niin ei...
sad_orig.gif

Mistä lie johtunut, kuumuudesta vai huonosta ilmasta sisällä...

500e:sta jäi kiinni uuden busan osto liikkeestä! Että mikä hinta sille asiakkuudelle sitten laitetaan oikein, oltas laukkusarjaa, vaimentimet yms. vielä tarvittu lisäksi mutta ei niin ei!

No, samaiset kaupat saatiin hyvillä mielin Salon Takatalon liikkeestä tehtyä, tosin sieltäkin Rm Heinolta alunperin oleva busa tarttui matkaan.
smile_org.gif

5 uutta rekisteröimätöntä mopoa...
Monta monta varaosaa, ajovarustetta, erikoistilauksia...
Erilaisia huolto -ja asennustöitä useita...
Talvisäilytyksiä, pesuja yms.

Palvelu, asenne ja muut toimii mainiosti niin Tampereella kuin Espoossakin.

Puheluihin vastataan, samoin sähköposteihin, tekstareillakin informoidaan.

Ei mitään pahaa sanottavaa, paitsi korkeintaan iso Kiitos!

No itse olen ainakin saanut erittäin loistavaa palvelua aina jokainen kerta kun olen Heinolla asioinut. Sekä huollossa, että varaosa/varustepuolella, että pyöräkauppiaiden kanssa
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
! Ei paljon puutu, että punaisen maton levittäisivät kun ovesta astuu sisään
biggrin.gif
. Mutta todellakin arvostetuksi asiakkaaksi saa ko. firmassa itsensä tuntea ja on ilo palata liikkeeseen kerta toisensa jälkeen
smile_org.gif
!

Onpa huonoa palvelua kun kauppias ei hyväksynyt asiakkaan sanelemaa hintaa, pitää sitte avautua netissä. On tainnu sanonta "asiakas on kuningas" pikkasen nyrjähtää.

Itse olen kolme kertaa päässyt sopuun hinnasta. Kumma juttu.

No ei ois pitänyt tuosta välirahasta enää kiinni jäädä kaupat, oikeasti hyvä kuva liikkeestä ollut mutta kyllä se nyt koki notkahduksen...  jäi kyllä harmittamaan!

Meillä oli vaihdokkina 400km ajettu Layla Special edition Honda cbr600rr vm. 2010... olisimme kovasti kymppimallin busan ostaneet!

Mutta onneksi löytyi toinen kauppa jossa pyörämyyjälle oli "munaa" ja saimme loistavat kaupat ja hyvän mielen
smile_org.gif

Imo... Ei se toista pyörämyyjää huonoksi tee, jos toinen liike antaa paremman tarjouksen. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan
biggrin.gif
! Palvelun taso on mielestäni kaikkea muuta kuin tarjoushinta. Joskus on käynyt niinkin, että vaikka joku ehkä myisi "halvemmalla", niin olen ostanut kalliimmalla, jos myyjien asenne myymiseen ei ole kohdallaan. Eikä aina rahallisesti halvin tarjous ole ostajallekaan edullisin. Asioita voi mitata muutenkin kuin euroissa
smile_org.gif
!

Niin, mutta siellä Heinolla ei kyllä myyjän asenne ollut kohdallaan, ei ollut mitään intoa tehdä kauppaa!

Ja jos ois ollut niin ei välttis ois euroja laskettukaan,

kyllä se myyjän pitää asiakas ottaa kuitenkin huomioon! Ja en sano että tuo kauppa mikä tehtiin ois ollut edullisempi,

siellä tehtiin hyvää työtä asiakkaan kanssa, molemmille jäi hyvä mieli!

Niin, mutta siellä Heinolla ei kyllä myyjän asenne ollut kohdallaan, ei ollut mitään intoa tehdä kauppaa!
Tämän minäkin allekirjoitan Espoon pisteen osalta.
Ja valitettavasti aivan samaa kokemusta on tullut varustekaupoilla.
Liikeen maine on kyllä kova, mutta mitään vastinetta me emme ainakaan ole saaneet tuohon hyvään maineeseen.

Esim joulukuussa saa (mopo-)liikkeestä kuin (mopo-)liikkeestä palvelua ja kohtuu hyviä tarjouksia.
cool.gif
Wanha Nyrkkisääntö on, että kesävehkeet pitää ostaa talvella ja päinvastoin!
thumbs-up.gif

Hyvin hoitui tankkilaukku kauppa Espoossa ja osien tilaus Treen myymälästä.Seuraavan päivänä olisi kappeet ollu valmiina. Noutaessa esimerkilistä palvelua. Kiitos a nähdään taas.
062802moto_prv.gif

Autocenter on mennyt nyt kirkkaasti Heinon ohitse: ystävällinen palvelu, puhelimeen vastataan ja soitetaan takaisin kun luvataan eivätkä huoltojonot ole niin pitkät.

Loistavaa palvelua. Tilasin laukkuihin erikoisen pienehkön metalliosan.. Heillä meni todella kauan etsiessään osaa ja löysivät.... Ilokseni he lähettivät sen viel ilmaseksi kotiin... Täydellistä palvelua.

Ei ole nyt toistaiseksi hyvin hyvää sanottavaa ko. liikkeestä. Ei vain ole mennyt hommat putkeen ja taso on laskenut parissa vuodessa aikalailla. Juu edellinen pyörä on sieltä ostettu ja nytkin päädyin ko. liikkeeseen, mutta voi morjes sitä huoltopalvelua! Pyörämyyjät ovat pääosin rentoa porukkaa, mutta taitaa pitkälti ratsastaa Rosenlundin Jaken ja Vahteriston Karin maineella. Siinä on kaksi hyvää ja mukavaa pyöräkauppiasta.

Varustepuolella pääasiassa nuoria tyyppejä, joita on vähintään kaks liikaa, jotka n. 85% siitä ajasta kun minä olen siellä käynyt, vahtaavat tiskillä sitä koneen näyttöä eivätkä uskalla tulla asiakkaalta rehellisesti kysymään josko tarvitsisi apua. Huollossa ei tosiaan viime aikoina ole mennyt lujaa.. siellä on toistaiseksi yksi hyvä & asiallinen tyyppi Östringin Ville, joka sekin on Tohtorilta siirtynyt Heinolle.

Ja mikä siinä on, et ne ketjut pitää vetää kireelle ku viulunkieli? Ja jos siitä menee sanoon niin on väärässä & v***mainen asiakas.. nimim. kokemusta on ja jäi ketjut löysäämättä siinä lafkassa. Kyllä tätä uutta pyörääni tulen jatkossa huoltamaan Tohtorilla.

Kyllä viime aikoina fiilikset on ollu enemmänkin tämmöiset: Viinaa pittää juuva!

Ihan hyvää palvelua ite oon ainakin tuolta saanut. Pyörästäkin lähti kysymällä heti 10% pois hinnasta
biggrin.gif

Köpi ja Athene ihmettelee vielä että palvelu on niin erinomaista kun on monta pyörää samasta paikasta ostanut? KUMMA JUTTU
biggrin.gif

Kesällä kesätyöntekijät jotka antaa kataloogit selattavaksi ja itse pitää antaa osanumero että voivat etsiä koneelta. No onneks tiedän jo suoraan osanumeron kun oon ennenkin asioinu tuolla.

Huollon puolella en tee mitään muuta kun varaan talvisäilytyksen jos sitä tarvitsen. Pelkästään jo periaatteen tasolla kertoo jotain että miten voi kestää VIIKKO renkaanvaihdossa irtovanteelle?

Ja velotuksena vielä 39e ja selityksenä että oli vähän kiireitä.

Suosin usein yhtä ja samaa myyjää tuolla sekä pyörä että varustepuolella
smile_org.gif

Huollon puolella en tee mitään muuta kun varaan talvisäilytyksen jos sitä tarvitsen. Pelkästään jo periaatteen tasolla kertoo jotain että miten voi kestää VIIKKO renkaanvaihdossa irtovanteelle?

Ja velotuksena vielä 39e ja selityksenä että oli vähän kiireitä.
Voishan tuo kieliä "resurssien priorisoinnista"
smile_org.gif
.

Toisaalta.... avoimuus on yksi asiakassuhteen
luottamusta rakentavasta tekijästä.
Voisi olla pienempi paha rohkeasti ilmaista, että "näillä nappuloilla" koitetaan palvella tyydyttävästi hieman.....
muuta osaamista vaativissa.....
wink.gif
.

Onhan noita kuminvääntäjiä tarjolla pisin-poikin. Eikö ?
Saataa usein olla paljon lähempänäkin kuin mopokauppa...
ainakin jos pyörii irtovanne kainalossa.

Se on sitten eri juttu, jos on luvattu hoitaa asia.... ja sitten
mokoma kestääkin viikon !!!!.

No... kestäähän se välillä Tampesterissa kotona varastossa olevan tavaran saanti Espooseen neljättä viikkoa
tounge.gif
.

Aina ei voi voittaa....
tounge.gif
.

Back