• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 LC moottorin äänet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaato
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä kävi tutkimuksissa ja mistään ei löytynyt liian isoja välyksiä. Pitäis hyppiä :jippikaijee: ja :cruising: auringonlaskuun, mutta toi s..tanan naputus :rant:

Mitä kauheata tapahtuhtuu jos vaihdan öljyksi 10W-40? lämpimänä viskositeetti pitäis olla sama, mutta jotkut väittävät, että auttaisi asiaan?
Sellaisen huomion tein itse, että RVS:llä ei ollut vaikutusta moottoriääniin. Itse asiassa vaihteet toimivat paremmin BMW:n omalla Shellin öljyllä kuin RVS:llä höystetyllä Motulin 7100 5W-40 öljyllä, jotka lähtee vaihtoon heti kun saan pyörän takas etuteloskooppien huollosta ja tutkimuksista. Halvinta taitais olla korvatulppien osto:p

Minulla ei 10W-40 Castrol Power 1 hiljentänyt naputusta. Siirryin em. öljyn käyttäjäksi, vaikka suositus onkin 5W-40. Castrol-mopoöljyä saa paikkakunnan Motonetista ja on paljon edukkaampi kuin öljysuositus. "Autoöljyä" en märkäkytkimen takia alkanut käyttään.

Adventure Rider -saitilla on muutama kymmenen sivua LC:n öljyistä (Delvac on siellä myös mainittu :) ) ja oma johtopäätökseni on, että hieman poikkeava viskositeetti tuskin rikkoo moottoria. Vaihteisto ehkä toimii paremmin tällä öljyllä.

Se naputus oli tosi häiritsevä. Nyt kone käy kauniisti kuin betonimylly.

Öljykeskustelu päättyy tähän!

Laittelin 10W-50 öljyt masiinaan. Olis pitänyt oikeestaan laittaa jo aikaisemmin, niin olis säästynyt jakopään osien mittaukselta. Persdynon ja korvakuulon mukaan laite toimii, niinkuin pitää. Naputus on pois ja tilalla terve sepelimyllyn ääni.

Back