• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pysäköintivirhemaksu moottoripyörälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lego
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Turun sanomat kävi tekemässä jutun tänään. Ilmestymispäivästä ei vielä tietoa, kun parkkipirkon ja hallinto-oikeuden tuomarin haastattelut vielä tekemättä  
tounge.gif
Ja ai video et tuntu hyvältä lukee iso juttu Turun Sanomista lauantaisella aamukaffella  
062802jumpie_prv.gif

Piti ihan sen takia kone avata vaikka aurinko paistaa  
biggrin.gif

OIKEUTTA!  
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Mitäs veikkaatte? Antavatko älykkäästi periksi ja relaavat Oulun malliin vai käydäänkö tämän jälkeen joka pysäköinnin päätteeks konttorilla??

Mitäs veikkaatte? Antavatko älykkäästi periksi ja relaavat Oulun malliin vai käydäänkö tämän jälkeen joka pysäköinnin päätteeks konttorilla??
Tuo älykkäästi sana kysymyksessä kertoo kaiken. Eipä taida tapahtua.
wink.gif

Paljon on tullut pysäköityä Turussa, enkä ole pysäköintivirhemaksuja keräillyt, vaikka yleensä pysäköin virallisten ruutujen ulkopuolelle. Yritän tehdä niin aina ja kaikkialla, sillä tavalla fiksusti, ettei se haittaa muuta liikennettä/pysäköintiä. Joko mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että parkkipirkkoja ei ole sattunut paikalle, tai sitten puhuin itseni pussiin ja ko. ammatista löytyy järkeviä yksilöitä.

Tuo älykkäästi sana kysymyksessä kertoo kaiken. Eipä taida tapahtua.  
wink.gif

Paljon on tullut pysäköityä Turussa, enkä ole pysäköintivirhemaksuja keräillyt, vaikka yleensä pysäköin virallisten ruutujen ulkopuolelle. Yritän tehdä niin aina ja kaikkialla, sillä tavalla fiksusti, ettei se haittaa muuta liikennettä/pysäköintiä. Joko mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että parkkipirkkoja ei ole sattunut paikalle, tai sitten puhuin itseni pussiin ja ko. ammatista löytyy järkeviä yksilöitä.
Norjassa käydessä oli jo Trondheimin pysäköintitäti kirjoittamassa meille sakkoja kun oltiin pysäköity mopot ruutuun  
biggrin.gif

Kysyttiin et mihinkäs ne pitäis, niin sanottiin et tohon jalkakäytävälle vaikka puiden viereen missä ne ei oo kenenkään edessä  
idea3.gif

Vähän aikaa siinä sitten kehuttiin että täällä se on järjen käyttö sallittua, niin pirkko hymyili ja repi laput ja läks menemään  
thumbs-up.gif

Norjassa käydessä oli jo Trondheimin pysäköintitäti kirjoittamassa meille sakkoja kun oltiin pysäköity mopot ruutuun
biggrin.gif

Kysyttiin et mihinkäs ne pitäis, niin sanottiin et tohon jalkakäytävälle vaikka puiden viereen missä ne ei oo kenenkään edessä
idea3.gif

Vähän aikaa siinä sitten kehuttiin että täällä se on järjen käyttö sallittua, niin pirkko hymyili ja repi laput ja läks menemään
thumbs-up.gif
Kyllä täälläkin on pakko viisastua ennen pitkää, ainakin suuremmissa kaupungeissa. Moottoripyörien ja skootterien määrät kasvavat koko ajan ja kaupunkien pysäköintiongelmat pahenevat. Ei ole järjen hiventä, jos pitää pyörällä viedä auton tila pysäköidessä.

Kohta varmaan keksitään kaupunkikohtainen pysäköintivuosimaksu, jolla saa 2-pyöräisen pistää fiksusti parkkiin sinne, missä se ei haittaa muita.
idea3.gif

On suomi köyhä ja siksi jää,sen vuoksi keksittävä kaikki mahdolliset rahastuskeinot..

Valkeakoskella (ainakin) on mielestäni erittäin fiksusti ajateltu,siellä ei ole parkkimaksuja missään!

taas vahvistuu se käsitys, että suomen turku on myös suomen persreikä, sieltä se kaikki paska pulpahtelee esiin. huom. ei koske kaikkia turkulaisia sentään.

mitä nyt ite olen pysäköinyt prätkällä, niin sakoilta olen välttynyt. kovin ahtaisiin paikkoihin ei tuolla nykyisellä systeemillä viitsi ajaakaan, pieni autoruutukin tahtoo jäädä lyhyeksi, vaikka leveys riittäisikin.

soolona olen pysäköinyt helsingissä sellaisiin mahdollisimman vähän haittaaviin kohtiin jalkakäytäville tai pientareille.

taas vahvistuu se käsitys, että suomen turku on myös suomen persreikä, sieltä se kaikki paska pulpahtelee esiin. huom. ei koske kaikkia turkulaisia sentään.
Öhhh...pidät siis tätä Turun Hallinto-oikuden päätöstä, että prätkissä ei tartte olla pysäköintilippua paikoillaan, jotenkin paskana?
Itse olen sitä mieltä, että tässä asiassa toimittiin juurikin oikeudenmukaisesti ja hyvin.

Tämä turkulainen päätös helpottaa koko Suomen kaikkien motoristien elämää lippulappuparkkien osalta.

(Turun Sanomat @ Kesä. 07 2008 2:32) sanoi:
Turun Sanomien artikkeli

Hallinto-oikeus kumosi motoristille määrätyn virhemaksun
Moottoripyörään ei oikeuden mukaan tarvinnut kiinnittää pysäköintilipuketta

Moottoripyörään ei Turun hallinto-oikeuden mukaan tarvitse kiinnittää pysäköintilipuketta,jos voi jälkikäteen todistaa maksaneensa pysäköinnistä.

Turun kaupungin pysäköinninvalvojien esimies Jari Lehmussaari kummastelee oikeuden päätöstä.

- Käytännön valvontatyön kannalta hallinto-oikeuden tulkinta on ongelmallinen, koska tieliikennelaki ja -asetus edellyttävät lipukkeen asettamista ajoneuvoon, Lehmussaari toteaa.

Hän on yhä vahvasti sen kannalla, että parkkilippu pitää panna pyörään näkyville.

Lehmussaari haluaa korostaa, ettei hänellä ole mitään motoristeja vastaan.  
baaa.gif

- Poikanikin on motoristi, ja olen harrastanut sitä itsekin, hän kertoo.
Hienoa että jälleen yksi (useampi?) kusipäinen byrokraatti on saatu aisoihin.  
thumbs-up.gif

Onko jollakulla ajankohtaista tietoa moottoripyörien parkkeerauksesta Oulun keskustassa? Työpaikalla muutto pian ja (maksulliset) autopaikat jaossa, eikä huvittais maksaa autopaikasta jota en autolle tarvi.

Re: Pysäköintivirhemaksu moottoripyörälle?

mp71 sanoi:
Onko jollakulla ajankohtaista tietoa moottoripyörien parkkeerauksesta Oulun keskustassa? Työpaikalla muutto pian ja (maksulliset) autopaikat jaossa, eikä huvittais maksaa autopaikasta jota en autolle tarvi.
Kesällä mp parkki kauppatorilla sekä tuossa https://goo.gl/maps/TrpSXY4HPpA2

En muista, onko aikarajoituksia. Tuo Snelmanninpuiston parkki on kesälläkin usein täynnä autoja[emoji83]

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Kysyin pari viikkoa sitten (Oulu). Maksullisilla paikoilla ei tarvi maksaa moottoripyörällä. Kallioparkissa pitää.

Back