• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyöriä ulkomailta tuovia firmoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JAjos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kenelläkään tiedossa avaimet käteen -periaatteella ulkomailta pyöriä tuovia firmoja? Lähinnä Ruotsista tai Saksasta. Autopuolella näitä on vaikka kuinka, mutta entäs prätkiä?

Kiitti vastauksista!  Tarkoituksena hommata prätkä työsuhdetarkoitukseen, jolloin uusi/esittelypyörä Suomesta tai vähän käytetty (max 1v. ja 10000km) ulkomailta käy.  

Tsekkaan asiaa..

Hamusen Mikko Tampereelta tuo myös tilauksesta sekä etsii haluamaasi myllyä lähinnä Saksasta.On tuonut myös minulle yhden pyörän,homma toimi niinkuin pitääkin. Taitaa olla siellä hakureissulla nytkin.

Edelleen kiinnostaa Belcar.fi, olisi heidän kautta sopiva pyörä tiedossa, mutta en tiedä uskaltaako kuvien ja puh.keskustelujen perusteella maksaa.

Taisin jo vastaavanlaisessa ketjussa tästä postaillakin, mutta mun SP-2 tuli Graulinin kautta. Eipä ole kuin pelkästään hyvää sanottavaa. Katsoin pärrän mobilesta, Hannu kävi koeajolla, sai minulta siunauksen ostolle puhelimitse ja teki kaupat. Paperihommat tosin hoidin Suomessa itse - ei ollut paha rasti.

Kyllä puhelinkeskustelun kautta pitäisi pystyä luomaan jo jonkinlainen kuva myyjästä. Toinen vaihtoehto on käydä foorumeilta kyselemässä mielipiteitä kyseisestä yrityksestä. Esim. meillä suurin osa autotilauksista tapahtuu puhelimitse käytävän keskustelun jatkona. Myös netissä, sivuillamme näkyvä foorumi on hyvä paikka keskustella ja kysellä asioista. Kuluttajansuojalaki on kuitenkin aika kattava näinä päivinä ja asiakkaalla on aina peruutusoikeus jos tuote ei vastaa luvattua. Ihan vain maininnan arvoisena siitä että Japanissa pyörät ovat todella hienossa kunnossa sekä vähän ajettuja verrattuna euroopan ja ameriikan kalustoon, noin yleensä ottaen. Täytyy katsoa jos vaikka joku päivä sais muutaman rohkean tekemään kimppatilauksen  
wink.gif

Limbacherin (www.limbaecher.de) kautta tilasin oman pärrän. Henkilökunnasta löytyy Suomenkielentaitoa, joten kielikään ei ole este. Mun mielestä tosi asiallista ja nopeaa toimintaa. Tiistaina maksoin pyörän ja ens maanantaina tulee pyörä jo Suomeen. Kuljetuksen hoitaa Suomalainen firma.

Melko haasteellista alkaa olla rahallisen hyödyn saaminen tuontipyörällä. Jos hakusessa on jokin harvinaisempi malli niin valikoima saattaa saksan suunnalla parempi.

Onko jollain kokoemuksia firmasta Belcar, tuleeko pyörä perille ?
Itte ostin/tuotatin parivuotta sitten pyörän heidän kautta.. Belcarin ukko( olisko ollut sakari nimeltään) etsi mulle mieleisen pelin, laitto useempia ehdotuksia kuvien ja tietojen kanssa, tietoja sekä pyörästä että myyjästä. Ei ollu ku valkata mieleisensä
smile_org.gif

Oma pyörä löytyi paikallisesta suzukin merkkiliikkeestä ja jonkunnäkönen huoto/takuu kuului kauppaan..  Kaupat lyötiin lukkoon ja siirsin pyörän hinnan ja välityspalkkion sakarin suomalaiselle tilille. Olisko reilu viikko siitä mopo oli vantaalla. Välityspalkkio tais olla muutamia satasia. Kaupan hinnaksi jäi kuitenkin välityspalkkioineen se mitä liikkeen nettisivuilla oli pyörällä pyyntiä, eli saivat tingittyä sen verran.

Pyörä tuli suomalaisen kuljetusfirman kyydissä vantaalle josta kävin sen itse hakemassa.
Belcarilta hommasivat kyydin pyörälle jonka itse sitten maksoin suoraan kuljetusfirmalle.

Mopo oli siinä kunnossa kuin pitikin lukuun ottamatta että takarengas oli aika kulunut ja kankaat tulivat esiin heti pyörän haku reissulla Vantaa-Joensuu.

Harkitsen varmasti kyseisen firman kautta uudenkin mopon ostoa.

062802moto_prv.gif

Melko haasteellista alkaa olla rahallisen hyödyn saaminen tuontipyörällä. Jos hakusessa on jokin harvinaisempi malli niin valikoima saattaa saksan suunnalla parempi.
Hyötyä etenkin japanintuonteihin, ei kyykkä ja muissa sporteissa ole kuin kilometreissä. Ne ovat saksanpeleihin verrattuna puolet vähemmän, noin yleensä. Suurin hyöty rahallisesti, mitä olen itse katsellut, on isoissa custom/matkapyörissä.

Kiitos kommenteista. Ostin pyörän ko. firman kautta. Pyörä on toimitettu Belgiaan kaverin talliin. Tarkoituksena on läheteä kesällä kiertelemään sillä Eurooppaa.
Pyörä pitäisi laittaa Hollannin vientirekisteriin (ostettu Hollannin puolelta) ja rekisteröinnistä on kuukausi ajoaikaa. Olisiko jollain antaa vinkkiä miten se käytännössä tapahtuu. Mitä papereita ja minkälaiseen virastoon Hollannissa pitää paperit toimitaa/käydä. Kestääkö prosessi pitään vai saako homman hoideltua odottaessa.

Kiitos kommenteista. Ostin pyörän ko. firman kautta. Pyörä on toimitettu Belgiaan kaverin talliin. Tarkoituksena on läheteä kesällä kiertelemään sillä Eurooppaa.
Pyörä pitäisi laittaa Hollannin vientirekisteriin (ostettu Hollannin puolelta) ja rekisteröinnistä on kuukausi ajoaikaa. Olisiko jollain antaa vinkkiä miten se käytännössä tapahtuu. Mitä papereita ja minkälaiseen virastoon Hollannissa pitää paperit toimitaa/käydä. Kestääkö prosessi pitään vai saako homman hoideltua odottaessa.
Tarrakilpi suomesta.

Tarrakilpi suomesta.
Kysyin konttorilta tarrakilpeä. Suomesta pois viedessä sellaisen saa, mutta ei Hollannista Suomeen. Pitäisi saada vastaavanlainen kilpi Hollannista.

Tarrakilpi suomesta.
Kysyin konttorilta tarrakilpeä. Suomesta pois viedessä sellaisen saa, mutta ei Hollannista Suomeen. Pitäisi saada vastaavanlainen kilpi Hollannista.
Olen selvitellyt asiaa, ilmeisesti ei ole muuta mahdolliuutta kuin mennä pyörän kanssa HOllantilaiselle katsastuskonttorille.

Osaisiko joku antaa vinkkiä, hoituuko koko homma vakutuksineen samassa paikassa, vai pitääkö vakuutus hommata jostain toisesta "vakuutuskonttorista"?

voisikohan ulkomaan kilvissä olevan mp:n laittaa Suomalaiseen vakutukseen?

Onko jollain kokoemuksia firmasta Belcar, tuleeko pyörä perille ?
Itte ostin/tuotatin parivuotta sitten pyörän heidän kautta.. Belcarin ukko( olisko ollut sakari nimeltään) etsi mulle mieleisen pelin, laitto useempia ehdotuksia kuvien ja tietojen kanssa, tietoja sekä pyörästä että myyjästä. Ei ollu ku valkata mieleisensä
smile_org.gif

Oma pyörä löytyi paikallisesta suzukin merkkiliikkeestä ja jonkunnäkönen huoto/takuu kuului kauppaan..  Kaupat lyötiin lukkoon ja siirsin pyörän hinnan ja välityspalkkion sakarin suomalaiselle tilille. Olisko reilu viikko siitä mopo oli vantaalla. Välityspalkkio tais olla muutamia satasia. Kaupan hinnaksi jäi kuitenkin välityspalkkioineen se mitä liikkeen nettisivuilla oli pyörällä pyyntiä, eli saivat tingittyä sen verran.

Pyörä tuli suomalaisen kuljetusfirman kyydissä vantaalle josta kävin sen itse hakemassa.
Belcarilta hommasivat kyydin pyörälle jonka itse sitten maksoin suoraan kuljetusfirmalle.

Mopo oli siinä kunnossa kuin pitikin lukuun ottamatta että takarengas oli aika kulunut ja kankaat tulivat esiin heti pyörän haku reissulla Vantaa-Joensuu.

Harkitsen varmasti kyseisen firman kautta uudenkin mopon ostoa.

062802moto_prv.gif
Juu, tuo on kiva kuulla. Itse meinaan kattelin tuon kautta myös pyörää.

Ei ollut kusetuksen makua tms. hommassa?

Onko kukaan muuten tuonut lähiaikoina 1200 bandiittia Suomeen?
Oiko 1000€ paikkeilla verot?

Back