• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän valinta on vaikeaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bonita
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli taas on niin pirun vaikeaa saada päätettyä, minkä pyörän hankkisi, kaikki ehdokkaat omalla tavallaan hyviä ja haluaisin tietysti ne kaikki
smile_org.gif

eli kyseessä on Suzuki Bandit 1996, Fireblade 99, Honda Firestorm ja Yamaha Thunderace,

ajot olisivat suureksi osaksi max 200 kilometrin päähän ajoa, kaupunkia, mutkatieajoa ja sitten yksi pidempi reissu kesässä. Hyvä vääntö on pyörässä tärkeämpi kuin viimeinen yläkierrosteho. Toki leikittelyäkin tulee tehtyä. Suurin osa yksi päällä ajoa.

eli antakee apua
smile_org.gif
eli mielipiteitä pyöristä... nuo kaikki ovat plusmiinus viiden tonnin kieppeillä.

Itse en vain osaa päättää...

Osta äläkä näiltä kaikkitietäviltä kysele
biggrin.gif
tämän kyselyn jälkeen olet sekaisin kuin joulupukki ilman osoitelistaa.
No itsehän läksit
confused_orig.gif

Mun täytyy varmaan sitten puolestani puolustaa Yamahan mainetta. Itse ottaisin Thunderacen. Toisena sitten VTR.

Noissa kaikissa listaamissasi on kyllä eroja ajoasennoissa ja moottorien luonteissa, eli pitänee kehottaa kokeilemaan ainakin kahta tai kolmea noista ennen kuin tekee päätöksiä.

Nettimotosta kattelet ilmotuksii pitemmän aikaa, ja sit ku sopivannäkönen ja hintanen sattuu silmään, niin käyt paikan päällä kattomassa. Kyl se mopo sit kertoo heti ensi silmäyksellä ett onks se sun mopo vai ei.

Itse ottaisin varmaan Banditin noihin ajoihin, koska ajat varmaan työmatkaa ja sen sellaista, mikä toki onnistuu mainiosti noilla kaikilla.

Bandit ehkä kuitenkin lupsakoin pyörä noista olisi tuohon käyttöön.

Sitten jos pitäisi saada sporttisempaa otetta, niin ottaisin varmaan henkeen ja vereen Yamaha-miehenä tuon Thunderacen, tai koittaisin Firebladea.

Uus Fireblade on muuten aikasta nätti peli.

onko tuosta Banditin S-mallin etukatteesta mitään hyötyä? Tuntui aika pikkuiselta kun koitin pyörää pienen matkan. Entä riittääkö pehmeältä tuntuva jousitus vähän räväkämpään ajoon? Tehoa oli yllättävän makoisasti(ainakin slipari laitettu), vääntöä hyvää, teho tosin loppui jo kymppitonnin huonommalla puolen. Tuntui että tehot tuskin kauheasti jäivät vanhasta tonnisatkusta gixxeristä, ainakin mitä uskalsi koittaa näillä keleillä. Kierrä ei yhtä paljoa.

9R vm 99 en päässyt koittamaan huonon keli takia, mutta kevyeltä vaikutti ja aika hienolta näytti.

Bladen alavääntö ei taida olla Thunderacen veroista, edes lähelläkään sitä? Pienellä pyörähdysellä heti huomasi. Blade kone on hyvä, mutta ehkä alavääntöä saisi olla enemmän, 99 malli oli kevyt ajaakin, laadukkaan tuntuinen.

Firestormissa oli vähän samaa hauskuutta kuin Banditissa, hyvä vääntö, ei paljoa kierroksia. Miten ominaisuudet riittäävät pikku leikittelyyn ja mutkateille? Keuli se ainakin, liukkaasta tienpinnasta huolimatta...siis ei tarvinnut kuin kääntää kaasua niin nöyrästi nousi.

Eli mukavia pelejä kaikki...mutta....argh... lisää mielipiteitä vaan:)Rahat jo valmiina, haluaa mopon :=)

Sehän siinä onkin, kaikki kelpaisivat
smile_org.gif

Ehkä Bandit ja VTR kuitenkin mieluisimmat...Banditissa upea kone. Onko Veturiin helppo kutittaa vähän lisää tehoa? Pikkuisen se kaipaisi ehkä potkua lisää...

Mutta Kawaa en ole kokeillut, se miellyttää ulkonäön puolesta taas, mutta ei ole mitään kokemusta siitä.

Taitaa Bandit viedä voiton sittenkin (?). Vtr hyvä kakkonen...

Banditissa(putki/suutin ym pientä viritteinen) väänsi niin makeasti, että se taitaa tulla ostetuksi...

Veturi varmasti hyvä valinta ja muhkeat soundit. Itse aikalailla samanlaista meininkiä ja päädyin juuri taas blackbirdiin. Kannattaa käydä kokeilemassa ja päättää oman hanurin mukaan se homma...

Sinuna oottasin vaan rauhassa kevääseen ja ajaisin kaikilla kunnon koeajot niin kyllä se sieltä lyötyy.
Noista varmaan itse päätyisin veturiin.

Back