• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän vaihto?

Itelle kävi niin, että yhden kauden ex-raaserini, 103rwhp 600 cbr tuntui todella kovalta vehkeeltä. seuraavan kauden ihan kohtalaisen kulkevalta peliltä, mutta viimekauden jo aika laiskalta. osasyyllinen oli varmaan vuoden 04 r1, jota pääsin testaamaan.  
tounge.gif

eli hetken kusiainen vaikuttaa tautiselta laittelta, mutta ennen pitkää muuttuu mopoksi. radalla tosin ihan kiva laite, koska sitä pystyy "runnomaan" enemmäin kuin tehokkaampaa peliä. olisihan se kiva, jos jotain muutakin tapahtuu kahvaa vääntäessä kuin moottorin äänen muuttuminen  
biggrin.gif

Tosiaan, paha mennä sanomaan mitään kun ei ole dynolappua ja turhaan sitä on hankkia kun ei siellä kuitenkaan tarpeeksi isoja lukuja ole. Onhan toi tehoton kusiainen. En tiedä edes missä mutteri on paitsi parissa kohtaa rätkässäni. Ei ole kiillotettua sporttipyörää, vaan melkein rottio. Mutta keulimis enkka on sentään 15m.

hmmm... sanotaan nyt että ei se ole, ettei vaan aleta möksäämään liikaa.

".....Olisko se sitä, että patsastellaan dynolappu taskussa pilkistäen jossain "mutterilla" kiillotetulla ducatillaan ja kehuskellaan omaa erinomaisuuttaan radalla ja mutkapätkillä kermakahvi kädessä molemmat pikkurillit sojossa, virniö naamalla, nokka ylöspäin ja silmät tärkeän näköisesti suljettuina.?"
en nyt osaa sanoa.. ei kai se.. hetki pieni.

Vaiko Dee? Pikkurilli pystyssä näppäimistöä hakkaamassa 9 sormen tekniikalla naama sinisenä pottu pylynderissä oleva dukke kuski kun kukaan ei tunnu tajuavan mutkateitten, ajotekniikan ja ducatien hienoutta. Siis et sinä, joku toinen.

Harvaa se kiinnostaakaan. Ehkä sitten vanhempana ja viisaampana kun pikkurilli alkaa kramppaamaan.  
biggrin.gif

Aina se sama jyri ottaa nokkiinsa mun viesteistä. Onse kuulis nyt vaa nii ruudin keksiä ja kiva kaveri. Älä möksää!
Just oli puhetta toisessa aiheessa että toiset ne vaa alkaa möksäämään toisia helpommin. Ja noin pienestä vielä aletaan kiukuttelemaan.
Minä tykkään ja palvon tehoa jota voi käyttää suorilla ja sinä mutkateitä ja rata-ajoa polvi maassa. jep, en möksää.
Ihmetyttää että aivokirurgit on nykypäivää. kuten jyri vertasi minua ruudin keksijöihin jossain keulimis osiossa.  
withstupid.gif

Palaan aiheeseen:
Jos nyt olisin ostamassa uudestaan pyörää niin valitsisin sen tonnisen koska vääntöähän ei kusiaisessa ole.
Tuon ylläolevan tekstin tason voi jokainen tulkita haluamallaan tavalla.

Termit "möksätä", "pikkurilli pystyssä" ja "nokka ylöspäin silmät tärkeän näköisesti suljettuna" on nimimerkki "kuulapää" kenties itse keksinyt, nerokasta  
cool.gif

Noh, en osallistu tuohon "möksäämiseen" (mitä se ikinä tarkoittaakin) sen enempää.

Ajokorttikokeesta läpi päässyt ihminen on jo aikuinen, ja yleensä aikuiselta vaaditaan tiettyä etikettiä ja käytöstapoja. Mielipiteen ilmaisu olkoon kaikille vapaata, kunnes mielipide voidaan tulkita jotakuta loukkaavaksi. Miten tuon ylläolevan tulkitsisi? hmmm...

Noh, anyway, tämä ja muutaman muu edellinen viesti kuuluisi p*skanjauhantaan...

Tosiaan, paha mennä sanomaan mitään kun ei ole dynolappua ja turhaan sitä on hankkia kun ei siellä kuitenkaan tarpeeksi isoja lukuja ole. Onhan toi tehoton kusiainen. En tiedä edes missä mutteri on paitsi parissa kohtaa rätkässäni. Ei ole kiillotettua sporttipyörää, vaan melkein rottio. Mutta keulimis enkka on sentään 15m.

hmmm... sanotaan nyt että ei se ole, ettei vaan aleta möksäämään liikaa.

".....Olisko se sitä, että patsastellaan dynolappu taskussa pilkistäen jossain "mutterilla" kiillotetulla ducatillaan ja kehuskellaan omaa erinomaisuuttaan radalla ja mutkapätkillä kermakahvi kädessä molemmat pikkurillit sojossa, virniö naamalla, nokka ylöspäin ja silmät tärkeän näköisesti suljettuina.?"
en nyt osaa sanoa.. ei kai se.. hetki pieni.

Vaiko Dee? Pikkurilli pystyssä näppäimistöä hakkaamassa 9 sormen tekniikalla naama sinisenä pottu pylynderissä oleva dukke kuski kun kukaan ei tunnu tajuavan mutkateitten, ajotekniikan ja ducatien hienoutta. Siis et sinä, joku toinen.

Harvaa se kiinnostaakaan. Ehkä sitten vanhempana ja viisaampana kun pikkurilli alkaa kramppaamaan.  
biggrin.gif

Aina se sama jyri ottaa nokkiinsa mun viesteistä. Onse kuulis nyt vaa nii ruudin keksiä ja kiva kaveri. Älä möksää!
Just oli puhetta toisessa aiheessa että toiset ne vaa alkaa möksäämään toisia helpommin. Ja noin pienestä vielä aletaan kiukuttelemaan.
Minä tykkään ja palvon tehoa jota voi käyttää suorilla ja sinä mutkateitä ja rata-ajoa polvi maassa. jep, en möksää.
Ihmetyttää että aivokirurgit on nykypäivää. kuten jyri vertasi minua ruudin keksijöihin jossain keulimis osiossa.  
withstupid.gif

Palaan aiheeseen:
Jos nyt olisin ostamassa uudestaan pyörää niin valitsisin sen tonnisen koska vääntöähän ei kusiaisessa ole.
Tuon ylläolevan tekstin tason voi jokainen tulkita haluamallaan tavalla.

Termit "möksätä", "pikkurilli pystyssä" ja "nokka ylöspäin silmät tärkeän näköisesti suljettuna" on nimimerkki "kuulapää" kenties itse keksinyt, nerokasta  
cool.gif

Noh, en osallistu tuohon "möksäämiseen" (mitä se ikinä tarkoittaakin) sen enempää.

Ajokorttikokeesta läpi päässyt ihminen on jo aikuinen, ja yleensä aikuiselta vaaditaan tiettyä etikettiä ja käytöstapoja. Mielipiteen ilmaisu olkoon kaikille vapaata, kunnes mielipide voidaan tulkita jotakuta loukkaavaksi. Miten tuon ylläolevan tulkitsisi? hmmm...

Noh, anyway, tämä ja muutaman muu edellinen viesti kuuluisi p*skanjauhantaan...
Se on kuitenkin nimimerkin pisin viesti ja sisältää jonkin sanoman
biggrin.gif

Jees...pähkäily jatkuu siis mulla, kiitoksia vastauksista.
wink.gif
Niin, ostat kuitenkin jotain, olet fiiliksissä, sua morkataan täällä joko siitä että ostit lussun nuhapumpun tai ylitehoisen elefantin, ainoa mikä ihmisiä yhdistää on käsitys siitä ettet kuitenkaan osaa ottaa siitä kaikkea irti
biggrin.gif

Niin tai näin, ainoa millä on oikeasti väliä on se että sulla on kivaa, ja olet myös ainoa henkilö joka edes voi oikeasti tietää mitä haluat. Jos et itsekään tiedä, niin sitten pitää vaan kokeilla ja jos osui väärin niin vaihtaa kunnes löytyy se mitä oikeasti haluat
wink.gif

Joka tapauksessa, osta se pyörä itsellesi, älä sen mukaan mitä me muut täällä huudellaan.

Onhan siellä välimaastossakin paljon vaihtoehtoja. Isot twinit ja 750cc:t...
Tätä olin itsekkin tulossa ehdottamaan. Tee kompromissi ja hommaa vaikkapa Suzukin GSX-R 750.
smile_org.gif
Tällä hetkellä toi 750 gsx-r on paras vaihtoehto, mutta viikon päästä voi olla joku muu, kun vaihtoehtoja on paljon.

Tottakai ostan sen mikä itseäni miellyttää, Kysymyksen tarkoitus olikin selvittää itselleni erinäisiä näkökohtia joita ei itelle olis välttämättä tullut mieleen.

062802moto_prv.gif

Mitteekähän tänne nyt järkeilisi? Fakta ompi ainakin se et jos ajelee paljon 2 päällä niin kuutioita saa olla sen tuhannen verran. Ei tarvi kinnata läheskään samaan malliin ku kusiaisella.

Jos omalle kohdalle miettisin ja yksin kokoajan pärtsäilisin niin kyllä nykyset kusiaiset kävis vallan mainiosti. Olen nyt 2 kautta päristelly tällä nuhasella vakio fazerilla ja vaikka välillä pääsinkin testimään Hondan tonnista 2004 ohjusta, ei tullut mitään haluja saada omaan kiloseen tehoa lisää... Kumma kyllä.
cool.gif

Mulle prätkäily on fiilis harrastus ja jos jostakin muusta tuntuu että kusiaiset on nuhasia niin ne sitten sen mielestä on. PISTE...
033102beer_1_prv.gif

Michigan Mad Man rakensi Dragsterinsa Isobloki Chevystä... kuvissa naama näkyy olevan virneessä (tuskasta tai onnesta??) kun se vetää seisovan 400 metriä takanakki savuten...koko peli Chevy väännöstä kallellaan...

Siinä mopojen yläpää ja alapäässä 125:n .... kaikilla on omalla tavallaan mukava ajaa... itse nautin 750:sestä etenkin keveytensä puolesta...

Minun mielestä tää vääntäminen 600 vs 1000 on aivan turhaa. Valitse se kumpaa enemmän tekee mieli, jos et itse tiedä sitä, niin se on eri tarina
wink.gif

Kusiaisella pärjää enemmän kuin hyvin 2-päällä, matkassa, radalla etc... Nou problemo, eli valinta ei mun mielestä oo kuutioista kiinni. Enemmän sun henk koht mieltymyksistä/fantasioista
tounge.gif

kannetaan nyt tähänkin oma korsi kekoon.. ei varmasti ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun esim. ensipyöräksi on hommattu 600 kuutioinen ja ensimmäisen kesän jälkeen siihen hommataan putki, filsu ja pc yms. yms. Toisen kesän jälkeen VIIMEISTÄÄN haetaan VÄHINTÄÄN tonninen. No matikka ei ollu koskaan mun vahva laji,mutta jokuhan sen nyt varmasti tällä(kin) foorumilla laskee kumpi on esim. taloudellisesti järkevämpää.

kannetaan nyt tähänkin oma korsi kekoon.. ei varmasti ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun esim. ensipyöräksi on hommattu 600 kuutioinen ja ensimmäisen kesän jälkeen siihen hommataan putki, filsu ja pc yms. yms. Toisen kesän jälkeen VIIMEISTÄÄN haetaan VÄHINTÄÄN tonninen. No matikka ei ollu koskaan mun vahva laji,mutta jokuhan sen nyt varmasti tällä(kin) foorumilla laskee kumpi on esim. taloudellisesti järkevämpää.
Itseasiassa kumpikaan ei ole taloudellisesti järkevä valinta
tounge.gif

Mutta... 600:ssa on ehkä, siis ehkä pienempi arvonalennus, johtuen pienemmästä hankintahinnasta. Siksi 600:nen tulee hieman edukkaammaksi pitemmällä tähtäimellä.

Sama pätee myös siihen, että jos ostaa ensin 600:sen, ja vaihtaa tonniseen. Tonniseenkin pitää saada filsut, PC:t ja putket, ja tonninenkin pitää päivittää säännöllisin väliajoin tarpeellisempaan uudempaan parempaan...
crazy.gif

kannetaan nyt tähänkin oma korsi kekoon.. ei varmasti ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun esim. ensipyöräksi on hommattu 600 kuutioinen ja ensimmäisen kesän jälkeen siihen hommataan putki, filsu ja pc yms. yms. Toisen kesän jälkeen VIIMEISTÄÄN haetaan VÄHINTÄÄN tonninen.
Eikä ole myöskään yksi tai kaksi tapausta, jossa ostetaan ekaksi esim 750 kuutioinen. Ajetaan sillä kesä ja vaihdetaan VÄHINTÄÄN tonninen. Ajetaan sillä pari kesää ja vaihdetaan sitten kuussatanen...

Terveisin,
nimim. vaiheessa tonnisesta kuussataseen?

Itseasiassa kumpikaan ei ole taloudellisesti järkevä valinta
tounge.gif

Mutta... 600:ssa on ehkä, siis ehkä pienempi arvonalennus, johtuen pienemmästä hankintahinnasta. Siksi 600:nen tulee hieman edukkaammaksi pitemmällä tähtäimellä.

Sama pätee myös siihen, että jos ostaa ensin 600:sen, ja vaihtaa tonniseen. Tonniseenkin pitää saada filsut, PC:t ja putket, ja tonninenkin pitää päivittää säännöllisin väliajoin tarpeellisempaan uudempaan parempaan...
crazy.gif
juu ois pitänyt sanoa,että "vähemmän huono valinta"
smile_org.gif

1000cc tai 600cc, 150hv tai 115hv.
nixweiss.gif

Noi on vaan lukuja. Pyörässä on paljon muutakin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Jos tuntuu että kusiainen puutuu kaksipäällä niin voi kokeilla esim. 650cc V -myllyistä jolloin väännöt on paremmat alhaalla
(twinien puolestapuhujana
wink.gif
).

Paljolti omista mieltymyksistä kiinni, mutta ehkä kuutiot ei sittenkään ole SE juttu...

Back