• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän vaihto mielessä, apua pohdintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käy nyt se Kotarin SM tai SMT ajamassa että näet valon:  
idea3.gif

Ei tarvi polvenoikaisusarjaakaan etsiä
wink.gif
Kävisin jos olisi jossain lähellä joku mihin voisi kauppaa alkaa hieromaan. On tosin kuvissa melko kauhean näköinen laite ja se syö vähän mielenkiintoa.

Hmm.

Moto-Raumalla täs nurkissa on tällainen:

http://www.nettimoto.com/803428

Onkos tuo nyt sitten SMT vai pelkkä T?

idea3.gif

wink.gif
Kävisin jos olisi jossain lähellä joku mihin voisi kauppaa alkaa hieromaan. On tosin kuvissa melko kauhean näköinen laite ja se syö vähän mielenkiintoa.

Hmm.

Pikkutuunauksella kone on mairea. Ja ajoasento 180+ kuskille lähes täydellinen. mutta ei kannata käydä koeajamassa jos vähänkään austrian tuote kiinnostaa. Meinaan se rumuus katsojan silmässä kyllä korjautuu monella muulla ominaisuudella jonka saa ihan samaan pakettiin. Esim hyvin toimiva alusta jonka säädöt toimi oikasti.. Ja sen että koeajoa tuntuu vaan jatkuvan joka reissulla. ei ole mikään hymyn pyyhintäpyörä.

Ajoasento oivallinen, kaikki käy tapeilta seisomisesta mutkassa roikkumiseen. Huonommalla tietäkään ei vierasta, ts hiekan alaessa ei tartte kääntyä takaisin.
Ylläpitokin edullista kun osia saa paljon muualta kuin mopokaupoista.

niin ja oranssiset silmälasit.

No mulla olis valkonen Triple myynnissä Arrow:n tuplilla hintaan 13 400 € ... Ja pyörä on -09 keväällä ostettu Moto Seinäjoelta. Muutakin heebeliä löytyy.

Triumph Tiger 1050 voisi olla hyvä ehdokas. Pysty ajoasento, yli sata hv, yli sata nm, todella maukkaat äänet ja monikäyttöinen. Mahtuu myös budjettiin eikä näitäkään ihan joka nurkalla tule vastaan..
idea3.gif

No mulla olis valkonen Triple myynnissä Arrow:n tuplilla hintaan 13 400 € ... Ja pyörä on -09 keväällä ostettu Moto Seinäjoelta. Muutakin heebeliä löytyy.
Mä oon varmaan katsonut sun pyörääs monasti nettimotossa, mutta käsittääkseni et ole sitä vaihtamassa toiseen moottoripyörään?
En ikävä kyllä ole... Taitaa joutua muutenkin luopumaan koko rakkaasta harrastuksesta
bawling.gif

Triumph Tiger 1050 voisi olla hyvä ehdokas.
Näissä tämäntyylisissä vaan jokin pistää vastaan.  
nixweiss.gif

Edit: Pitäisi tässä tunnin sisällä tehdä jokin päätös tuon RSV R:n suhteen ja hiukan olen kallistumassa siihen suuntaan, että taitaa jäädä vaihtamatta. Hiukan liikaa kaikkea pientä epävarmuustekijää pyörässä. Mieli kyllä tekisi vaihtaa, mutta järki huutaa muuta.

Kai sen Millen voi kaupata eteenpäin jos se ei ollutkaan hyvä? Eiköhän tuosta ainakin vähäksi aikaa hupia irtoaisi, veikkaan ma...

Mulla jäi Tuono ostamatta melko pitkälti sen vuoksi kun vaikuttaa että Apriliat olisi vaikea saada myytyä eteenpäin? Jos ei siis ihan ilmaiseksi halua antaa, vai meniskö sittenkään?

nixweiss.gif

Edit: Pitäisi tässä tunnin sisällä tehdä jokin päätös tuon RSV R:n suhteen ja hiukan olen kallistumassa siihen suuntaan, että taitaa jäädä vaihtamatta. Hiukan liikaa kaikkea pientä epävarmuustekijää pyörässä. Mieli kyllä tekisi vaihtaa, mutta järki huutaa muuta.
Paljonkos järjellä on yleensäkään moottoripyöräilyn kanssa tekemistä?
biggrin.gif

nixweiss.gif

Paljonkos järjellä on yleensäkään moottoripyöräilyn kanssa tekemistä?
biggrin.gif
Aivan näin. Munalla tässä mennään.
tounge.gif

Ducati tai toi mainitsemasi Aprilia.

Vinkkelikoneessa on mukava soundi, kivasti vääntöä ja tiukka moottorijarru
smile_org.gif

Ainakin omassa mopossa on jäänyt jotenkin koukkuun moottorijarruun eikä luistokytkin tulisi kysymykseenkään.

Toi ketju vs. kardaani on mun mielestä lähinnä mukavuuskysymys, kardaani on käytännössä täysin huoltovapaa, mutta ei ne ketjutkaan nyt mikään sylilapsi ole jota pitää tunnin välein imettää öljytuttipullolla.

Mä oon samoilla linjoilla killan kanssa. Jos ei koita, ei voi voittaa.

Brocol varmaan kieltäytyy piirakastakin, kun sehän saattaa olla hankala hukata nurkista pyörimästä? Tiedä vaikka haluais naimisiin?
smile_org.gif

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Tuli vähän lisäinfoa + pieni parannus kauppaan Apriliasta... Vaakakuppi kääntyi. Samalla sain hiukan lisäaikaa päätöksentekoon. Aprilian hukkaaminen ei liene mahdottomuus, kun on nuo NPM ja PPM ihan nurkissa.

Iltaan mennessä asia on RSV R:n osalta selvä.

idea3.gif

wink.gif

Hmm.

Pikkutuunauksella kone on mairea. Ja ajoasento 180+ kuskille lähes täydellinen. mutta ei kannata käydä koeajamassa jos vähänkään austrian tuote kiinnostaa. Meinaan se rumuus katsojan silmässä kyllä korjautuu monella muulla ominaisuudella jonka saa ihan samaan pakettiin. Esim hyvin toimiva alusta jonka säädöt toimi oikasti.. Ja sen että koeajoa tuntuu vaan jatkuvan joka reissulla. ei ole mikään hymyn pyyhintäpyörä.

Ajoasento oivallinen, kaikki käy tapeilta seisomisesta mutkassa roikkumiseen. Huonommalla tietäkään ei vierasta, ts hiekan alaessa ei tartte kääntyä takaisin.
Ylläpitokin edullista kun osia saa paljon muualta kuin mopokaupoista.

niin ja oranssiset silmälasit.
Jos SM:n tai SMT:n käy koeajamassa, niin kannattaa kyllä kokeilla samalla Super Dukea, joka on vielä hiukan kevyempi. Painot käyttökunnossa ilman bensaa: SM 191 kg, SMT 196 kg ja Super Duke 186 kg.

Kone on pääpiirteittäin sama noissa, joskin Super Dukessa on huipputehoa marginaaliset 4 hp ja huippuvääntöä 3 Nm enemmän.

Samoin runko on suurinpiirtein sama - SM:ssä on ilmeisesti kavennettu runkoa kapeamman penkin takia.

Joustovarat hieman erilaiset toki SM:n ja Duken välillä, mutta enemmän kai fiilis ratkaisee, jos noiden väliltä valitsee... Amaunun vastaus sopii kokonaisuudessaan yhtä hyvin Super Dukeenkin. Sillä pystyy ajamaan siis yllättävän hyvin hiekkatiesiirtymiäkin...

Jos ei yksipaikkaisuus häiritse, eikä kovahko penkki, niin silloin voisi harkita myös 130 heppaista Super Duke R:ää...

Teknisiä ominaisuuksia eri Kottaraisten välillä voi vertailla täällä: http://ktmnordic.fi/Model-Comparison.96.6.html

Koeajettu, eikä sopinut kropalle ollenkaan. Jalkoja ei saa mitenkään hyvin, ristiselkään painaa jokin klummi ja ainakin koeajopyörän etupää niiasi jarrutuksissa todella paljon.

Edit:

Heitetääs vielä ketjuun viimeisimmät tarjoukset, eli kumman ottaisitte samaan hintaan:

2008 RSV R ajettu alle 2tkm, täysin vakio. Ei takuuta tms. mutta tietty jonkinmoinen vikavastuu varmaankin. Kaikki kulutusosat yms. uudenveroiset, kuten koko pyörä ja hintaan kuuluu talvihuolto.

2005 RSV Tuono Factory ajettu alle 3tkm, täysin vakio. Vuoden takuu viralliselta maahantuojalta.

Jos hinta on sama, niin henkilökohtaisesti sijoittaisin kyllä RSVRään. Tosin omat mielenkiinnot kohdistuvat tällä haavaa tuonne moottoriratojen ympäristöön enemmän kuin nakkikioskin kiertämiseen.

Ei sikäli, etteikö Tuonolla pääsisi radallakin, pääsee ja kovaa. Minäkin harkitsin taannoin Apriliaa vakavasti, vaikka lopulta SP-veturin hankinkin. Tuonon ja Millen ero oli itselle pähkinänkuoressa siinä, että haluanko ärhäkän katutaistelijan vai täysverisen raaserin. Liikaa yksinkertaistusta, tiedän, mutta se helpottaa hahmottamaan tätä ympäröivää maailmaa
tounge.gif

En sekoita tässä vaiheessa pakkaa enempää listaamalla syitä, miksi en itse kuitenkaan Milleä ostanut. Osta ihmeessä, kyllä se on hassunhauska laite ja loistavia komponentteja täynnä.

Ja tuolla aiemmin twinien moottorijarrua kehuneelle, muistini mukaan ainakin Factory-Millessä oli luistokykkänen vakiona. Ja kyllä siitä hyötyä on jos vähän railakkaammin alkaa lasettaa...

2008 RSV R ajettu alle 2tkm, täysin vakio. Ei takuuta tms. mutta tietty jonkinmoinen vikavastuu varmaankin. Kaikki kulutusosat yms. uudenveroiset, kuten koko pyörä ja hintaan kuuluu talvihuolto.

2005 RSV Tuono Factory ajettu alle 3tkm, täysin vakio. Vuoden takuu viralliselta maahantuojalta.
Miten -05 pyörässä voi olla takuuta jäljellä, mutta -08 mallissa ei?
biggrin.gif

btw. Onko luistokytkin vakiona myös perus R:ssä vai pelkästään Factoryssa? Käsittääkseni tässä tapauksessa ei ole kyse Factorysta?

Back