• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän vaihto 600 -> ~1000 (matka/rata)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laskon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörän vaihto 600 -> ~1000 (matka/rata)

Elikkäs nykyinen pyörä on -04 Honda cbr600F ja tarve olisi vaihtaa isompaan.

Pyörän myydessä saanen siitä jotain 4 tonnin luokkaa joten budjetti olisi sellanen 5000.

Käyttötarkotus on suurimmaksi osaksi omaa mutka/matka ajoa mutta kesässä olisi kuitenkin hyvä käydä ~5 kertaa radallakin, joten rata ominaisuuksia myös arvostetaan(ketteryys/kallistus). Ehkä kerran kesässä saattaa joku pitempi reissukin tulla mutta hyvin ne on tuolla cbr600 taittunut.

Itte olen katellut lähinnä 4 eri vaihtoehtoa.
R1
Honda CBR 900RR ja 1000RR (käytännön eroa esim 2002 900 vs 2004 1000?)
GSX-R

Suosituksia ja omia mielipiteitä olisi mukava saada!

Moro

Laita tonni lisää budjettiin ja kattele 08+ Firebladeja ;) Siinä minun mielipide/ehdotus...

[edit]

Taisinpa ymmärtää väärin tuon budjetin :paikallatuulee: Eli ilimeisesti tarkoitit n. 4000 vanhasta + 1000? eikä 4000+5000...

Viimeksi muokattu:
laskon sanoi:
Elikkäs nykyinen pyörä on -04 Honda cbr600F ja tarve olisi vaihtaa isompaan.

Pyörän myydessä saanen siitä jotain 4 tonnin luokkaa joten budjetti olisi sellanen 5000.

Käyttötarkotus on suurimmaksi osaksi omaa mutka/matka ajoa mutta kesässä olisi kuitenkin hyvä käydä ~5 kertaa radallakin, joten rata ominaisuuksia myös arvostetaan(ketteryys/kallistus). Ehkä kerran kesässä saattaa joku pitempi reissukin tulla mutta hyvin ne on tuolla cbr600 taittunut.

Itte olen katellut lähinnä 4 eri vaihtoehtoa.
R1
Honda CBR 900RR ja 1000RR (käytännön eroa esim 2002 900 vs 2004 1000?)
GSX-R

Suosituksia ja omia mielipiteitä olisi mukava saada!

R1 vm 2004 lähtien,gixxeri -05 mallista ylöspäin,Kawa periaatteessa - 04 ylöspäin,mutta 06 mallia on jo hiukan rauhoitettu käytökseltään.Honda myös tonnisena 04 ylöspäin.Näissä runkogeometria on jo ns nykyaikainen.Elikkä ovat kevyempiä ja kerrerämpiä käsitellä kuin vanhat mallit.

A

SupaDukah... Korpiaholla kanssa myynnissä Factory Tuono, olikohan 08. Jotain 20 tkm ja hinta 7 800 ekua. Munsta aika halpa.

Edit:

Perusteluna tämä: Jollet ole päättänyt, että seuraava mopo on kyykky, niin nuo mainitut kaksi pärjäävät radalla mainiosti nopeassa ryhmässä, matkaa on kiva ajaa ajoasennon takia, ja lisäksi twinin vuoksi kone on mutkapätkillä herkullinen.

Toisaalta... Kyykyt ovat julmetun hienoja laitteita, ja ajoasennon vuoksi kivempi viedä radalla. Ymmärrän siis, jos fiksaatio on siihen suuntaan.

Itselläni on 954 samanlaisessa käytössä. Hyvin vie töihin, radalla ja jopa Espanjaan. Hyvä sovitus näihin tarpeisiin.

Itse vaihdoin muutama viikko sitten FZ6-S:stä juurikin Firebladeen ('08) ja olen todella tyytyväinen vaihtoon. Oma käyttötarkoitus olisi about sama kuin sulla ja uskon, että pyörä sopii näihin todella hyvin. Eihän tuo varmaan mikään matkapeli ole samassa merkityksessä kuin tarkoitusta varten tehdyt pyörät, mutta eiköhän tuolla ihan komeasti aja pitkääkin matkaa. En osaa kuitenkaan arvioida miten erilainen esim. gixxeri olisi? Varmasti hyvä vaihtoehto sekin.

Entäs nuo loppupään Kawasaki ZX-9R:ät? Vanhoja Bike lehtiä ja muutamia muita arvosteluja lukeneena muistelisin että muihin saman ikäluokan japsikilpailijoihin (CBR, GSX-R ja R1) nähden mukavampi maantie käytössä mutta toki himpun hitaampi radalla muttei silti pelkää niitäkään olosuhteita.

Kiitoksia kovasti kaikille vastailuista. Jotenkin alkoi tuo kawasaki kuumottaa omaa mieltä tällä hetkellä eniten. Osaako joku sanoa mitä suurta eroa(muuta kuin kone) on ~2002 ZX-9R vs ~2004 ZX-10R ? Ja luonnollisesti kumman itse ottaisit kun toinen tuntuu olevan kuitenkin tonnin halvempi.

Tarkoitus kuitenkin olla sen verran huokea pyörä että sillä uskaltaa radalla oikeasti ajaakkin, joten ~5000 budjetista ei viitti hirveästi nostaa tai alkaa sääliminen käymään liian suureksi.

Mites muuten ton kawasakin luotettavuus? Kuinka paljon niillä kilsoja yleensä pääsee?

laskon sanoi:
Kiitoksia kovasti kaikille vastailuista. Jotenkin alkoi tuo kawasaki kuumottaa omaa mieltä tällä hetkellä eniten. Osaako joku sanoa mitä suurta eroa(muuta kuin kone) on ~2002 ZX-9R vs ~2004 ZX-10R ? Ja luonnollisesti kumman itse ottaisit kun toinen tuntuu olevan kuitenkin tonnin halvempi.

Tarkoitus kuitenkin olla sen verran huokea pyörä että sillä uskaltaa radalla oikeasti ajaakkin, joten ~5000 budjetista ei viitti hirveästi nostaa tai alkaa sääliminen käymään liian suureksi.

Mites muuten ton kawasakin luotettavuus? Kuinka paljon niillä kilsoja yleensä pääsee?

Ero on kuin maalla ja kuulla (omaa mutua). Toinen on 90-luvun tekniikkaa ja "raskas lehmä" verrattuna kevätlaitumella pomppivaan kiimaiseen oriin.

Toisaalta, kurkkaapa juutuubista get away in klaukkala. On kuulemma 9r:llä vedetty, että pärjäähän silläkin, kun puikoissa on vetomies :D

Kyllä varmaan kannattaa koittaa tuohon 10r:ään venyä. Aikalailla modernimpi laite se kuitenkin on. Tosin tuohon 5K budjettiin voi olla hankala saada, mutta joku 500 lisää niin alkaa jo saamaa.

Kawan luottettavuudessa ei pitäisi olla mitään ongelmaa verrattuna muihin Japanilaisiin. Ymmärtääkseni hyvin huollettuna ei 100 000:kaan ole mahdottomuus 10r:lle. Riippuu tietysti ajaako kilometrit radalla vai touringia.

IMO 10R tai -04 R1 tolla budjetilla, 9R ei kannata verrata noihin. Varsinkin jos vierailee radalla..

Okei, pitänee alkaa noita 10R ja -04 R1 ilmotuksia kahlaamaan samalla kun omaani myyn.

laskon sanoi:

Tuo 9R on oikeastaan viimeinen ns. vanhan sukupolven mopo jos rata-ajoa ajatellaan. Itse siis ottaisin ehdottomasti tuon 10R:n jos kawojen välillä valitaan. Ykkösvalinta olisi kuitenkin ehdottomasti Rytkönen. On kaikkein valmein paketti ratailuun eikä se kadullakaan kai sen huonompi ole. Jos 10R päädyt, muista kuitenkin varata rahaa ohjausiskarin ostoon jos sellaista ei ole jo asennettu. Jakelee radalla aika tappavia släppereitä suhteellisen helposti tuo -04 10R.

Meikäläinen hommasi FZR600, koska silloin vuonna -90 ehdoton peli. Heppoja vaivaiset -90. Tykkään ajellä ja kiihtyy, punainen jotain 13000? Radalle menee kemoraan. Tietty et ajassa Sprintin voittaa.

Back