• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän satulaan leikkauksen jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MarcusB
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on niin siitä kiinni kuinka haava paranee. Sitten kun pystyy kivutta ajamaan autoa niin uskaltaisin jo mopon selkään. Eihän se tietty mahdottomia kestä se haava vielä silloin mutta teet niinkuin susta tuntuu.

Itelle tehty neljä sektiota ja pari viikkoa leikkauksesta oon ottanut rauhallisemmin ja sitten varovasti aloitellut "normaalin" elämän
smile_org.gif
johon tosin ei silloin vielä prätkäily kuulunut.

Sairaanhoitajana neuvoisin sua noudattamaan lääkärin ohjetta mutta motoristina suosittelisin kuuntelemaan omaa kehoa
tounge.gif

Vasen jalka leikattu niinkuin vasen olkapää,oikea jalka ja polvi semmoisessa "leikkausjonossa" et seuraavaksi kun paukahtaa niin suoraan puukon alle
tounge.gif

Olkapää oikeastaan oikein hemmetin hyvässä kunnossa,mitä nytt välillä pikkasen ääntelee ja krunksahtaa mutta toimii hyvin.
Jalka ei kyllä samassa kunnossa enää kun oli ennen nää tapahtumat mitkä johti leikkaukseen,toimii sekin hyvin mutta pikkasen tarvii olla varuillaan mutta sekin onnistuu niin kauan kuin muistaa ettei ole 100 %ttinen.
Nää puukkoa odottelevat osat kun välillä ihan urakallakin ilmoittelevat itsestään muistuttaa kummasti ja pitää miehen virkeenä
biggrin.gif

Joo oma vointi se paras mittari, itellä tuli kyllä yllätyksenä kun kävin leikkauksessa jossa piti vaan tähystämällä leikata että kun heräsin siitä nukutuksesta ja maha oli kokonaan halki että kuinka hankala se on toimia ja toipua tuollaisesta operaatiosta, kyllä siinä pari kuukautta hyvinkin meni että oli ihan kunnossa, vatsalihakset kun oli poissa pelistä niin hankala se oli vielä kuukaudenkin päästä esim hallita vetävää koiraa kun voimat ei riittänyt.. tosin mulla nyt ei oo vatsalihaksia ollut nimeksikään joten voinee tietty johtua siitäkin...

Niin ja tuo leikkaus oli onneksi talviaikaan, ettei tästäkkän nyt mitään jeesiä ollut..

Tsemppiä paranemisen venailuun, toivottavasti selviät näistä helteistä ilman tulehduksia niin pääset nopeemmin taas puikkoihin!
062802moto_prv.gif

masu jos on kokonaan avattu kuten ilmeisesti on niin suosittelisin noudattamaan annettuja ohjeita. Haavat paranevat helposti sen 4-6 vkoa ja jos lähtee ennenaikaisesti urheilee nii on riski et saa revittyy sisäisiä tai ulkoisia arpia auki jolloin tulehdusriski etenkin näin kesähelteillä kasvaa... Eipä prätkällä ajaminen oo yhtään vaarallista jos pysyy koko ajan hyvässä ajoasennossa eikä tuu yhtään äkkinäisiä liikkeitä eikä mitää ylläreitä mutta kuten hyvin tiedämme ei näitä aina pysty ennakoimaan.. Kuukausi on loppujen lopuksi aika lyhyt aika jos vertaa siihen et haavat vahingossa aukeis ja sit vasta odotellaan paranemista + kärsitään seurauksista jälkeenpäin. Aika usein nää "mä lähin seuraavana päivänä vaeltamaan/benjihyppäämään/radalle ajamaan/maratonille tyypit kärsii seurauksista vasta myöhemmin.

Kiitos kaikille kommenteista ja kokemuksista. Taidan minä sen kuukauden kestää, ja jos uutisia seurailee niin kai niitä tärkeämpiäkim asioita olla kuin moottoripyöräily. Valitettavasti vaan ei tehokkaampaa tapaa päästä kaikesta arjen ahdistuksesta pakoon (no, voihan sitä mennä kalaan ja toivoa että sitä 8 kilon haukea ei osu kohdille juuri nyt).

/MarcusB

Aikalailla erilainen tapaus mutta aikanaan kun mulla lähti polvilumpio sijoiltaan ja sitten lääkärisetä kävi sisällä leikkelemässä pois revenneitä rustoja yms. niin vuoden verran oli mopoilu niin kivuliasta ettei pitkiä matkoja tehnyt mieli ajaa.
Lyhyitä matkoja toisaalta ajoin jo hyvinkin pian. Opin että kolmosvaihteella pärjää lähes missä vaan kun vähän ennakoi
biggrin.gif

Back