• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän puhdistus ilman juoksevaa vetta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
2L paineruiskupullolla vahvahko pineline-liuos pintaan, odotetaan pariminuuttia ja huuhdellaan pumpattavalla 7L paineruiskulla, lopuksi kuivataan rätillä ja samalla viellä hinkataan jos löytyy jotain likaa.. Aikaa menee noin 10min koko hommaan.

Jos ei tee-se-itse-pesuun asti jaksa vaivautua, niin pyörän saa ilman vettä puhtaaksi Meguiars Quik Detailerilla. Tuota ruiskuttaa pintaan ja pyyhkii pois mikrokuituliinalla, toimii ainakin jos mopo on vahattu hyvin. Miinuksena hieman hintavaa tavaraa.

Ja mitä alkuperäiseen kysymyksen tulee, niin itse hakeutuisin sellaiseen paikkaan pesemään sitä pyörää missä on juokseva vesi, esim. nuo aiemmin mainitut ti-paikat on ihan ok.
"Kuivapesuilla" kun on herkästi ainakin maalatut pinnat täynnä pieniä naarmuja.

Mieluummin pesemättäkin, jos juoksevaa vettä ei ole...

Naarmuuntumisriski tosiaan huima kaikenmaailman liinavirityksillä. Pumputtavat suihkupullot sitten asia erikseen, niillä varmaan pölyt pinnoilta jotenkuten saakin suihkuteltua
smile_org.gif

Ja mitä alkuperäiseen kysymyksen tulee, niin itse hakeutuisin sellaiseen paikkaan pesemään sitä pyörää missä on juokseva vesi, esim. nuo aiemmin mainitut ti-paikat on ihan ok.
"Kuivapesuilla" kun on herkästi ainakin maalatut pinnat täynnä pieniä naarmuja.
Samoilla linjoilla...
Silloin kun "en jaksa" virittää puutarhaletkua pihalle, niin huuhtelu hoituu kastelukannulla. Pari kannullista riittää mainiosti.

Tolla tyylillä tulee herkästi vaan kiertokanki ulos kurkistamaan että kuka kurittaa, kun kone horasee hiukan vettä ;)
Sä unohdit, että toi on Bemarin pesuohje.. Ei meille kuolevaisille
tounge.gif

Itse en oikeestaan ikinä käytä juoksevaa vettä, muuta kuin silloin kun lirutan sankoon. Ensin sillä huuhdotaan, sitten ainetta pintaan ja huuhdotaan pois
smile_org.gif
Ihan hyvä on tulos ollut
smile_org.gif
Täytyy vain rampata sisällä edes takas..

Noi stydit putsiaineet ei sit ole ympäristöystävällisiä joten pese sadevesikaivon lähellä. Huuhtelun hoidin itse kastelukannulla.
Harvassa paikassa noi sadevedet on johdettu muualle kuin lähimpään vesistöön joten väittäisin että ekomies pesee pyöränsä mahdollisimman kaukana sadevesikaivosta.
Tai sitten Kummisetä ei tykkää kaloista
smile_org.gif

Sadevesikaivot on sadevettä varten. Laimentamattomana järveen/naapurille

Pehmeällä harjalla irtosorat pois (ei kuitenkaan maalipinnoillta). Sitten rätti kouraan ja ruiskupullossa liukkaria tai pesuainetta. Toisessa ämpärissä puhdasta vettä ja toiseen puristellaan likavedet. Pienet rakoset putsaantuu pyöreällä pulloharjalla. Kaksi kierrosta näin, toisella kierroksella ilman pesuainetta. Lopuksi kuivaus säämiskällä ja vahaus. Ketjuöljynä on teflon, ei tarvitse tuhrata takavanteen kanssa aikaa.

Kun minä asuin kerrostalossa H:gissä ja olin vailla vakituista pyöränpesupaikkaa niin käytin aika usein noita bensisten tee-se-itse pesupaikkoja. Esim. Munkkiniemen Neste-asemalla on sellainen, eikä edes törkeän kallis käyttää.
Eipä ole enää Munkan Nesteellä mahdollisuutta käyttää omia välineitä, eikä tunnu olevan missään. En ainakaan itse haluaisi niillä yleisillä omaa pyörää pestä, joten jos joku tietää vielä paikan Helsingissä, missä omilla voi pestä, niin täällä ainakin yksi kiinnostunut ;)

Tolla tyylillä tulee herkästi vaan kiertokanki ulos kurkistamaan että kuka kurittaa, kun kone horasee hiukan vettä ;)
tounge.gif

Itse en oikeestaan ikinä käytä juoksevaa vettä, muuta kuin silloin kun lirutan sankoon. Ensin sillä huuhdotaan, sitten ainetta pintaan ja huuhdotaan pois
smile_org.gif
Ihan hyvä on tulos ollut
smile_org.gif
Sorry, unohdin tuon, bemarihan on saksalainen laatutuote, eikä sitä saa rikki vaikka sen ajaisi telamiinaan ;)

tounge.gif

smile_org.gif
Ihan hyvä on tulos ollut
smile_org.gif
Ja vähän samaa naureskeltiin tuossa kolleegan kanssa bmw:n autopuolelta, kun meille kehuskeltiin kuinka hienot ajonhallinta, aktiiviohjaus, ym hässäkät on E70:ssä, todettiin vaan että pakkohan se on, kun kelvottomilla ajo-ominaisuuksilla oleva auto on täytynyt saada sähköisten järjestelmien avulla pysymään tiellä.

Jos ei juoksevaa vettä ,ei pesua.Ai niin,mutta enskapyörän pitäisi aina olla kurainen,ettei mene katu-uskottavuus ja ne luulee,että ajaa vain Kanavuoren ABC:LLE iltakahville.
tounge.gif
.Joskus on tullut hotellissa lainattua roskaämpäriä huoneesta ja kasteluletkua+käsisaippuaa.Konstit on monet,sanoi akka kun kissalla lattiaa pyyhki.

PS.kuvittelen aina itse,että nuo kuivaputsausaineet,niillä saa vaan naarmuja aikaan.En aio kokeilla

Sanokaas nyt "kulkijan varjo" ja "kuu-ukko" ihan rehellisesti, että eikö nuo magic wonder'it todellakaan muka naarmuta pintoja? Kyllä minullekkin niitä on kehuttu henkilöiden toimesta, joita olen yleensä pitänyt tolkun miehinä. Myönnän vanhanaikaisuuteni, mutta en moisia aineita lähtisi käyttämään.

Hirvittää se määrä niitä mikrokuitu rättejä tai froteepyyhkeitä, mikä niiden mainoskuvien Mondeonkin "pesuun" menisi. Siihenhän menis autoon yks kuution paali pyyheliinoja? Jotenkin vain miellän verbiin pestä aina liittyväksi jouksevan veden, harjan ja pesuaineen.

joku tuollanen http://www.hozelock.fi/ruiskut....er.html

pesee kastelukannun mennen tullen ja ei tartte lotrata, prismassa 12 vai oliko 15 litranen maksoi jotain parikolmekymppiä viime kesänä.
10-litran Da Killaspray! haettu Prismasta, hinta 44,90€. Aika sopivalta vaikutti ruiskun toiminta (heh) kun kylppärissä testasin. Jahka kokeilen tuota tositoimissa niin laitan raporttia kehiin. Hyvältä vaikuttaa, kerrostaloasukille sopiva työkalu. Varsinkin kun ei ole hissiä niin tympäsee raahata sankkoja portaita pitkin. Eikä sankko+kuuppa -yhdistelmä ole mikään kovin tehokas pesemisessä.

Oon ite autot, mopot ym. ottanu ihan mikrokuituliinalla pölystä puhtaaksi... Naarmuilta ei voi välttyä jos fyysisesti maalipintaan koskee...

Back