• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän puhdistus ilman juoksevaa vetta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs täällä ihmiset puhdistelevat pyöräänsä mikäli käytössä ei ole juoksevaa vettä?
Tuollainen tilanne on ainakin itsellä täällä kaupunkikämpällä...

Tähän asti tullut itse käytettyä:
- AutoGlymin Car Interioria penkkeihin
- Bilteman AllPuprose liinoja muuhun

Hatuttaa vaa noiden liinojen kanssa kun ovat niin pahuksen pieniä. Pari kertaa tullut myös mentyä vesiämpärin ja rätin kanssa hinkuttaa pyörän viereen kun ollut enemmän kuraa... Kumpikaan vaihtoehto ei oo ihan välitöntä aihetta riemusta hyppimiseen kyllä aiheuttanut...

Tänä aamuna kykin ämpärin kanssa ja puhdasta tuli...
tounge.gif

En kyllä ilman vedellä huuhtelua rupeis liinoilla noita kuljetusmuoveja pyyhkiin, voisi olla sen jälkeen melko naarmuset...

15l myrkkyruisku johon pumpataan paine sisään - köyhänmiehen painepesuri. 1 täyttö riittää kasteluun ja huuhteluun. Pesuaineseos kukkasumutepullosta.

Kun minä asuin kerrostalossa H:gissä ja olin vailla vakituista pyöränpesupaikkaa niin käytin aika usein noita bensisten tee-se-itse pesupaikkoja. Esim. Munkkiniemen Neste-asemalla on sellainen, eikä edes törkeän kallis käyttää.

/MarcusB

Easy Work GlassFoam puhdistusvaahto on kätevä.

On vaahtoava yleispuhdistaja,spray pullo josta tulee valumatonta vaahtoa.Anna vaikuttaa hetki ja pyyhi pois.

Ei se bilteman mopo pesu spray honoa ole sekään.
Suihkaus pullosta ja pehmeetä rättiä perään mm. vanteisiin toimii ihan yes ja olen sillä kaikenäköstä muutakin putsaillut kun on halpaa.

Johnson Bled toimii ainakin millen mattamustassa myös ihan ok.

Shellin mopoputsaria, rättejä. Tiukempaan paskaan vanteissa ja swingissä bilteman sitruunan tuoksuista
tounge.gif
liiman poistoainetta.

Kevyempään likaan ja pikapuunaukseen "mikäliemerkkiolikaan"-puhdistus/vahaliinoja, joita löytyy huoltiksilta. Sama liina puhdistaa kevyen lian ja jättää vahan, loistavia kevyeen putsaukseen..

Noi stydit putsiaineet ei sit ole ympäristöystävällisiä joten pese sadevesikaivon lähellä. Huuhtelun hoidin itse kastelukannulla.

Tulin just tallista ja käytin tämmöstä ainetta. ON HYVÄ !

Dri Wash´n Guard - Puhdistus, kiilto ja suojaus yhdellä kertaa kokonaan ILMAN VETTÄ!

Googlettakaa...... kannattaa.......

Huuhtelun hoidin itse kastelukannulla.
Saattaa muuten olla oiva vinkki tuo kastelukannu. Itse olen lotrannut vettä sankosta, mutta sitä saa kiikuttaa pesupaikalle yleensä aika reippaasti. Pineline-liuoksen ruiskutan muutaman litran pumppupullolla, mutta sen paine ei riitä kyllä irrottamaan likaa pelkältään. Jos on muovien päällä kivettynyttä likaa, niin kuin täällä Siperian asfalteilla ajellessa kovin usein on, en kyllä kovin mieluusti itse kävisi putsailemaan kuivilla räteillä. Vanteisiin, swingiin yms. tehoaa kyllä yleensä mainiosti CRC:llä reippaasti kostutettu froteepyyhkeen palanen.

Euroopassa, etenkin Saksassa/Sveitsissä, ajellessa on muuten tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että vaikka jyrää koko päivän sadekelissä asfaltilla niin pyörä ei pahemmin likaannu. Ainakin täällä pk-seudun ulkopuolella taas tilanne on hiukan toinen vastaavissa olosuhteissa...
mad.gif

Mulla ei noita kulkineita juurikaan ole tapana ollut pestä vedellä, ellei sitten ole hiekkaa tms tarttunut reilusti - no sade nekin yleensä huuhtelee.

Reilusti (siis todella) vahaa päälle ja kevyt pyyhintä + kiilotus. Tämä muutaman kerran vuodessa.

En tietenkään suosittele pidemmän päälle, mutta täällä näin
smile_org.gif

Ämpäristä runsaalla vedellä ilman pesuaineita + pehmeä iso sieni. Autonkin pesen talvisin noilla (lämpimällä vedellä) pihassa, kun ei ole juoksevaa. Ei auta kunnon tatinaan, mutta pölyt yms. lähtee kyllä. Kuivata jos jaksaa niin tulee kohtuu hyväksi. Vielä kun on hyvin vahatut pinnat niin homma sujuu paremmin.

Back