Paine pesuria omasta kokemuksesta VOI käyttää, kunhan ei pistä paineellaa arkaan paikkaan. Joita on ketjut, laakerit yms yms. Mutta EN suosittele sitä. Crossipyörässä voi kyllä huoletta pistellä paineella.
Itse pesen pyörän kerran viikossa,tulee niin paljon pölyä täällä päin Suomea, et se on kiva tehdäkin kerran viikossa. Pääse karkuun kotoa
Eli ensin jos on esim taka-akselissa/haarukassa ketjuöljaa, siihen liuotinta. Sekä sitten takavanne. Muualle en suostu suihkimaan kyseistä myrkkyä. Sitten antaa vaikuttaa hetki jos toinenkin. Sitten RUNSAS vesi ennen kuin alan naarmuttamaan tankin kylkeä. Ja joka paikka mitä alan pesemään kastellaan huolella ettei tule naarmuja. Sienellä ja saippua vesiseoksella pesu.
Sitten kun pesu on tehty kauttaaltaan koko pyörän huuhtelu vedellä, et viimeisetkin saippua palat lähtee pois.
Kone käyntiin ja säämiskä esiin. Samalla kun kone käy säämiskällä käyn läpi katteet ja tankin.
Kun kone on kuumennut tarpeeksi, tuntee esim sylinterin seinästä tai pakoputken päästä. Kone seis ja vaha esiin.
Lähtökohtahan on, että pyörä vahataan AINA pesun jälkeen. Koska se ei ainakaan haittaa sille tee, ellet käytä hiovaa vahvaa ensin ja lopuksi kiillotavaa (esim autoglym Punainen ja Kultainen).
Ja se on NIIN helppoa, verrattuna esim jenkkiraudan vahaamiseen joka löytyy mopon vierestä.
Vahana käytän Auto Glymiä (Punainen ja Kultainen). Punainen on hiova/puhdistava ja kultainen tekee suojakerroksen pintaan. Sitten toisinaan käytän myös Turtle Wax:n värivahaa. Eli ihan punaista niinkuin pyöräkin.
Vahaukseen kuuluu myös vanteiden vahaus, nimittäin helpottaa KOHTUU paljon tekemistä loppukesästä, kun ei tarvitse kuin "RÄTILLÄ pyyhkäistä" takavanne puhtaaksi.
Sitten jos on pahoja bitumi tai vast läikkiä niin joku ihan cliineri löytyy Turtlelta ja Carlakel:ta. Itse olen käyttänyt Carlake:n kliineriä ja nyt ostin Turtlea.
Sitten kromi osiin voin suositella esim. autosol:n kiillotus tahnaa. Itse huomannut ERITTÄIN toimivaksi, sekä mp:ssä että kotilossa
Jos jollain on aiheesta kysyttävää pistä priva viestiä. On tullut aika paljon vaihailtua. En hommaa tee työkseni,mutta viimeisen 5 vuotta olen autoja vahannut enemmän ja vähemmän.