• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän paperit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alkoi askarruttamaan ajatus ulkomailta tuodun pyörän papereiden tarpeellisuudesta jälkeenpäin. Jos pyörä on jo suomeen katsastettu, onko mitään tilannetta jossa voisi vielä tarvita alkuperäistä rekisteriotetta esim saksasta. Tai pyörän vaihtaessa omistajaa suomessa riittävän monta kertaa ja jokin papereista on jäänyt "matkalle" jonkin omistajan huolimattomuutta, voiko tuollaisesta aiheutua ikäviä tilanteita.
eek.gif

Tarvitseeko ns. Suomipyörä alkuperäisen reksiteriotteen? Ei.

Mitä helvettiä nillä vanhoilla otteilla tekee, kun uudessa näkyy ensirekisteröintipäivä ja pyörn tiedot sekä omistajan tiedot.

samaan johtopäätökseen itsekin tulin, mutta kun ei ole niin hyvin hallussa tuo paperibyrokratia niin ajattelin selventää ajatusta. Lisäksi kun ei itse osaa edes ajatella kaikkia mahdollisuuksia:respect:

Riippuuvähän mistäroikkuu .
Jotain kokemusta on puuttuvasta Sakuotteesta mulle tässä kertynyt , kyllä se ehkä siitä vielä - saanähdä.
Katos se toinen topikki "puuttuva Saksan ote"
Soittelurumba on meneillään... putkenpäässä kaukaisuudessa jonkilaista valoa jo häämöttää ..

Mulla on muuttoajoneuvosta kokemusta. Kun sen sitten myin, alkoi rumba. Viranomaiset (mm. tulli ja autokatsastus) pyysivät minun todistamaan asioita, joista he itse olivat antaneet päätöksiä neljä vuotta aikaisemmin ja joista heille oli toimitettu aina kaikki tiedot (mm. seisonnasta). Lisäksi pyydettiin työnanatajan todistus!? Hämmästytti, ettei viranomaisten välinen yhteistyö vieläkään pelaa ja etteivät niiden tietokonejärjestelmät ole tätä päivää. Siksi suosittelen, että kerää kaikki laput ja liput ja pane ne tarkasti talteen.

Back