• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tehojen puolesta kun tonninen ei mieti yhtään, vaan heti tapahtuu ja rajusti ja se ei anna niin paljon anteeksi virheitä mitä kuljettaja tekee.

Bullshit. Tottakai tapahtuu kun kierroksia on tarpeeksi, mutta ei toi normaalissa ajossa keneltäkään päätä revi irti. Yleensäkin tätä jankutetaan että tonnari ois "semtex on wheels" mutta ne tehot puhuu vasta siellä 8000 kierrosta ja yli. Esim. normi maantieajossa pitää kyllä itse tehdä se päätös että vetää lujaa. Ei toi vahingossa keneltäkään lapasesta lähde. Jos tietoisesti ajaa reikä päässä, niin kyllä se kusiainenkin sitten käsistä lähtee.
Eihän se normiajossa hanskasta lähdekään, vaan puhuinkin KÄSITTELYVIRHEISTÄ, minkä seurauksena voi tulla ohjelmaa aika paljon enemmän vs. käsittelyvirheet 250 cc.. Kyllä tonninen normiajossa rauhallisesti käyttäytyy, jos kuski osaa ajaa. Harjoittelupyöränä joku anteeksiantavampi on mielestäni parempi. Mutta nimenomaan käsittelyvirheiden ja yllättävissä tilanteissa vaistomaisten reaktioiden myötä tonnisen saa huomattavasti helpommin lähtemään lapasesta
wink.gif
. Ja tietenkin, jos kuski on näitä "reikä päässä" -tyyppejä, niin tonnisen kanssa voi myös helpommin pettää arviointikyky.

Mikseiköhän autokouluissa käytetä kilokyykkyjä opetuspyörinä, kun ne kerran ovat niin mukavia ajaa
idea3.gif
? Topicin aloittajakin on kuitenkin alle 1000 km ajokokemusta omaava vasta kortin saanut...

Aineesta toki löytyy varmaan ketjuja vaikka millä mitalla, mutta haluan silti aloittaa uuden. Ne jotka älähtää, älähtäköön  
biggrin.gif

Tilanne on siis se, että harkitsen pyörän päivittämistä isompaan. Tällä hetkellä kyykkymalli on edelleen sen mieluisin vaihtoehto, joten pysytään siinä.

Kysymys kuuluu, että miten vanhan pyörän kanssa kannattaa tehdä? Kyseessä kuitenkin uusi malli Suomessa, mitä tällä hetkellä (ainakaan hetkeen en ole huomannut) ei saa käytettynä Suomessa. Eikä uutenakaan. Eli kannattaako pyörä myydä nettimoton kautta itse pois ja sitten hankkia uusi vai mieluummin antaa vaihdossa, jos hankkii toisen tilalle? Mitään kokemusta (ei vaihtona eikä itse hoidettuna) ajoneuvojen myynnistä ei ole...

Lisäksi sitten kaipailisin vähän mielipiteitä siitä, mikä malli olisi paras vaihtoehto? Eniten itse olen miettinyt cebaria, mutta muutkin vaihtoehdot mietityttää. Todennäköisesti siis vaihdan Kawasta pois.

Ja tietysti koko. 600:n tuskin vaihdan vaan hyppään suoraan isompaan. Kannattaisiko ostaa tuosta välistä joku 750 vai suoraan 1000?

Siinä muutama kysymys, nyt sitten odottelen mielenkiinnolla mielipiteitä  
smile_org.gif
kyllä se vaan kokeilemalla löytyy,jos ei sytytä niin seuraava.se on kuin seksin harrastaminen,pääasia että molemmat tykkää.....sekä mies että muna :jippikaijee:vitsi,vitsi

No, toi kilokyykky oli ny vähän niinku ääripää. Eli tuskin siihen nyt kuitenkaan ihan oikeasti oon vaihtamassa. Lähinnä joku 750 enemmänkin mietityttää, mutta mutta... Katotaa ny mihkä rahkeet riittää ja mihin varaa on, sit kun lomat on ohi  
smile_org.gif
se on vaan kun 250 vaihtaa oli se sitten 600 tai 750 puhumattakaan 1000 sama kun vaihtais potkukelkasta ferrariin
buttrock.gif

No, toi kilokyykky oli ny vähän niinku ääripää. Eli tuskin siihen nyt kuitenkaan ihan oikeasti oon vaihtamassa. Lähinnä joku 750 enemmänkin mietityttää, mutta mutta... Katotaa ny mihkä rahkeet riittää ja mihin varaa on, sit kun lomat on ohi  
smile_org.gif
se on vaan kun 250 vaihtaa oli se sitten 600 tai 750 puhumattakaan 1000 sama kun vaihtais potkukelkasta ferrariin
buttrock.gif
No,se on juuri pennilleen kuten sanoit,eli eikö ole yksi ja sama jos ostaa se mopo,mikä tosissaan kutkuttaa  
062802moto_prv.gif
ja opetella ajamaan sillä  
biggrin.gif

Näin itse tein ja 50tkm kolmena kesänä tuli ajeltua,ennekuin vaihdoin "pienempään".

Liekkö noilla kilsoilla edes 250 ruuti käytetty (tämä ei ole vittuilua) Kummasti noi pojat ostelee mitä tehokkaimpia pyöriä ja ajotaidot on mitä on. Mihin hittoon ne niitä tarvii? Suoralle kiihdyttämiseen?
Itse kelaisin mitä haluan ja lähtisin siitä katselemaan ja kokeilemaan.
Epäilen, että tuota ninjaa ei ole helppo myydä. No kokeilemalla se selviää.

Itse opettelisin ensin ajamaan ja sitten hakisin lisä tehoja. Sitä paitsi onpahan mukavampi vaihdellakin kun on isompaa ja tehokkaampaa vielä tarjolla
wink.gif

Karu totuus on kuitenkin, että pienemmät tehot on helpommin hallittavissa. Kukaan tuskin tahallaan metsään ajelee tai laittaa pyöränsä yksin laukkaamaan. Lapasesta on lähtenyt pienempikin tehoiset pyörät jopa ammatti kuskeilla.

Karu totuus on kuitenkin, että pienemmät tehot on helpommin hallittavissa. Kukaan tuskin tahallaan metsään ajelee tai laittaa pyöränsä yksin laukkaamaan. Lapasesta on lähtenyt pienempikin tehoiset pyörät jopa ammatti kuskeilla.
aivan näin!ensin katellaan rauhassa mihkä rahkeet riittää ja sitten jos tuntuu että ne riittää niin voi ruveta miettimään isompaa mutta 250 tonniseen ei niinkun henkiinjäämisen kannalta kuulosta kovin järkevältä idikseltä!

aivan näin!ensin katellaan rauhassa mihkä rahkeet riittää ja sitten jos tuntuu että ne riittää niin voi ruveta miettimään isompaa mutta 250 tonniseen ei niinkun henkiinjäämisen kannalta kuulosta kovin järkevältä idikseltä!
No, toi kilokyykky oli ny vähän niinku ääripää. Eli tuskin siihen nyt kuitenkaan ihan oikeasti oon vaihtamassa.

Liekkö noilla kilsoilla edes 250 ruuti käytetty (tämä ei ole vittuilua) Kummasti noi pojat ostelee mitä tehokkaimpia pyöriä ja ajotaidot on mitä on. Mihin hittoon ne niitä tarvii? Suoralle kiihdyttämiseen?
Itse kelaisin mitä haluan ja lähtisin siitä katselemaan ja kokeilemaan.
Epäilen, että tuota ninjaa ei ole helppo myydä. No kokeilemalla se selviää.

Itse opettelisin ensin ajamaan ja sitten hakisin lisä tehoja. Sitä paitsi onpahan mukavampi vaihdellakin kun on isompaa ja tehokkaampaa vielä tarjolla  
wink.gif

Taas kerran: +1
cool.gif

Suosittelen, että tämä kausi vielä nykyisellä ja ensi kaudeksi sitten se kuussatku.

Kannattaa muuten poiketa myös radalla jo tuolla nykyisellä pyörällä. Siis esim. orgin koulutusryhmään, jossa samalla opetetaan hyödyllisiä juttuja pyörän käsittelyyn...
sport05.gif

osta syksyllä uus mopo ja myy keväällä vanha pois, säilytyspaikkoja löytyy kyllä varmasti ja täältäkin useempia!

talvella kerkiää hyvin tutustuun ja ihmetteleen uutta pärrää, tarvittaessa tekeen jotain pikku "fiksauksia"

kevät kun koittaa niin pääsee heti ajeleen!
thumbs-up.gif

ja ehkäpä 600 tai 750 kun alkaa isommissa painookin oleen sitte jo enemmän...

Juu, realistiesti on pakko itse katsoa sitä pyörän painoakin hieman, kun en mikään painonnostaja tyypiltäni ole, niin tulee painovoimalla aika helposti hävittyä
smile_org.gif

Itseasiassa eniten olen mittinyt tuota Hondan CBR:n 600:sta, kun se olis kuulemma kans kyykyistä helpoimmasta päästä ajettavuudeltaan, mutta vielä on tutustuminen ihan puolitiessään vaihtoehdoista, et saa ny nähdä mihkä sitä päätyy. Riippuen tietysti budjetistakin
smile_org.gif

Toi pyörän valinta on kyllä niin luonnekysymys kuin olla voi. Toiset pelkäävät sitä isoa pyörää aloittaessaan, toisilla ei tunnu missään. Eli käy ajamassa erilaisia pyöriä, käytettyjä vaan liikkeestä koeajolle. Jos vielä tuntuu, että haluat vaihtaa, niin sitten se kannattaa.

Kyllä mullekin sanottiin, että osta kerralla isompi. Taloudellisesti se oliskin ollut viisasta, mutta ostin sitten kumminkin vanhan, halvan ja pienen pyörän, koska edellisestä ajokerrasta oli yli 15 vuotta ja olisin varmasti pelännyt kilokyykyn päällä helvetisti.

Nyt ei pelota ja pyöräkin on isompi. Ei kaduta, että hommasin ekaksi helpomman käsiteltävän. Mutta niinkuin sanottu, luonnekysymys.
Kuulostaa NIIN tutulta - itselläni oli ensin 250cc ja sitten 500cc SKOOTTERIT.
Hehe.
smile_org.gif

Juu, realistiesti on pakko itse katsoa sitä pyörän painoakin hieman, kun en mikään painonnostaja tyypiltäni ole, niin tulee painovoimalla aika helposti hävittyä  
smile_org.gif

Itseasiassa eniten olen mittinyt tuota Hondan CBR:n 600:sta, kun se olis kuulemma kans kyykyistä helpoimmasta päästä ajettavuudeltaan, mutta vielä on tutustuminen ihan puolitiessään vaihtoehdoista, et saa ny nähdä mihkä sitä päätyy. Riippuen tietysti budjetistakin  
smile_org.gif
Teeppä nyt niin, että marssit heti huomenna Bike Worldiin, käyt koeajamassa Hondaa, sitten menet Yamaha-Centeriin kokeilemaan Yamahaa, sitten ajelet RM Heinolle testamaan Kawasakia ja Suzukia. Sitten teet omat johtopätökset, mikä niistä oli paras pyörä. Koska loppupeleissä turha sitä on täällä pohdiskella, sillä ethän sä sitä pyörää vaihda muiden mielipiteiden mukaan. Jos haluut hommat isomman pyörän, niin ei muuta kun kaupoille.
Muistat vaan ajella alkukilometrit varovasti sen uuden pyörän kanssa, ettei satu mitään ikävää.

Tsemiä ja onnea päätöksiin
smile_org.gif

Tsemiä ja onnea päätöksiin
smile_org.gif
Kiitoksia.

Juu, päätöksen teen itsenäisesti, mutta ainahan se on mielenkiintoista kuulla muiden kommenttia (kun omassa kaveripiirissä ei valitettavasti ihmisiä oikeastaan ole, joiden kanssa asiaa pääsis livenä pohtimaan) ja omalta kannalta ollu aikast mielenkiintoinen keskustelu. Ja jopa järkevääkin  
smile_org.gif
Mikä on aika uutta näin .orgissa
wink.gif

Teeppä nyt niin, että marssit heti huomenna Bike Worldiin, käyt koeajamassa Hondaa, sitten menet Yamaha-Centeriin kokeilemaan Yamahaa, sitten ajelet RM Heinolle testamaan Kawasakia ja Suzukia. Sitten teet omat johtopätökset, mikä niistä oli paras pyörä.
...siinähän ne kaikki moottoripyörämerkit tulikin. Vai oliko niitä joku muukin kun tekee...?

Vaikka sedät täällä antavat muuta ymmärtää, niin isolohko menee tasan sen mitä kahvasta kääntää, ei yhtään enempää. Jos taitotaso on jo lähtökohtaisesti kohtalainen ja järki pysyy päässä, niin ei kun kilokyykky jalkoväliin. Pienelläkin toki taitava pärjää, mutta isompi parempi. Kyllähän sä naisena tiedät  
wink.gif

Itse aikoinaan aloitin tonnisella ja hengissä ollaan selvitty, vaikka monet voivottelivat pojan haukanneen liian paljon piirakkaa. Teho on hyvä renki, mutta huono isäntä, joten suorituskykyä kannattaa kunnioittaa.

Fiilislaji tää on. Tee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu ja anna hyssyttelijöiden hyssytellä...

EDIT: Veikkaampa, ettei 95 % kyykkypyöräilijöistä ole koskaan kokeilleet mitä koneet kulkevat, mutta siitä huolimatta "tehohirviöitä" ostetaan. Voipahan sitten sukujuhlissa sanoa ajavansa tuhatkuutioisella ja saada isännän ihailun ja naapurin rouvan pöksyt kostumaan.

pakko lunastarille ehottaa 906 ducee, vanhahan se on mut ilo ajaa... ja mullon tasan kaks vaihtoehtoo: myyä tai säilöö..

Vaikka sedät täällä antavat muuta ymmärtää, niin isolohko menee tasan sen mitä kahvasta kääntää, ei yhtään enempää. Jos taitotaso on jo lähtökohtaisesti kohtalainen ja järki pysyy päässä, niin ei kun kilokyykky jalkoväliin. Pienelläkin toki taitava pärjää, mutta isompi parempi. Kyllähän sä naisena tiedät
wink.gif
Kyllähän tuo varmasti on totta, että ei se sen enempää tosiaan kulje, kuin mitä käskyttää.

Siitä huolimatta kyllä väitän, että 600cc on NIIN paljon iisimpi kaikin puolin oppia hallitsemaan pyörää. Itellä oli 2,5 kesää 600cc. Mulla on itellä tonninen nyt, mutta saattaa olla, että jos jossain vaiheessa päätän vaihtaa, tilalle tulee pienempi? Ehkä. Kyllä sillä kuussatkulla oli vaan niin paljon helpompi ajella mutkapätkiä yms. Tonnisen etu on nyt varmaan lähinnä se, että sillä ei jää valoista lähdettäessa kun tikku p*skaan, ku kavereilla on kaikilla tonniset.
biggrin.gif

Back