• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuhanteen kilometriin tulee kovin vähän matkaa sisäänajojen jälkeen...

Tän kesän olen ajellut ekalla isolla pyörällä ja missään tilanteessa oman kuuspuolikkaan kawan huimat 64 hevosvoimaa eivät ole loppuneet kesken, kyllä sitä ajamisen iloa saa vähän pienemmälläkin pyörällä.

Mikäs sua estää koeajamasta vaikka jotain kuristettua kuussatasta, sillähän se selviää miltä vähän isompi pyörä tuntuu. Mut sitä vaihtoa kannattaa tosiaan harkita pari kertaa  
smile_org.gif

t.T

En muista laitoinko privana sulle joskus, mut itelläni ku on sama pyörä nii oon miettiny et hankinnan alla elo-syyskuussa -09 ehkä hondan cbr600äffä(missä siinäkin yli sata heppaa kun nykysessä se 30), mikäli tän hetkisen tulevaisuuden näkymät pysyy aikalailla samoissa mitoissa mitä nyt. saa nähdä näkyykö tonnista mun jalkojen välissä koskaan.....  
nixweiss.gif
Juu on ollu puhetta
biggrin.gif

Lähinnä ny todennäköisin vaihtoehto on niin, et myyn ton pyörän itse tässä syksyllä pois, kun lomat on lusittu, ja katson sitten keväällä mitä ostaa tilalle. Tai sit ajan rauhassa vielä tolla nykyisellä hyväksi havaitulla pyörällä vielä ensi kesän.

Tosin voi kyllä olla niin, että rahatilanteesta johtuen toi nykyinen on paras mahdollinen ratkaisu
tounge.gif

Juu, lomat alkaa vasta ensi viikolla ja vaikka pari ekaa viikkoa meneekin maailmalla (eli taaskaan ei ole mahdollisuutta ajeluun) niin nuo kaksi jälkimmäistä viikkoa on tarkoitus päristellä ympäriinsä ja siinä varmaan ehtiikin kilometrejä kertyä. Ellei sit mun tuurilla sada  
mad.gif
TOSIN mä kyllä oon tilannu ne helteet juuri elokuulle, et pitäis olla sit hyvät kelit
kiva ku ymmärsit rivienvälistä varoittelun..

tuosta ajamattomuudesta....

mikä estää sateella ajamisen?

se on oikeesti ihan kivaakin kesällä..syksy eriksee

ei ole olemassa huonoja kelejä..on vain surkeita kamppeita.

ja moottoripyöräily nyt vain on sellainen harrastus, että pitää asennoitua silleen jotta kastuakkin voi...jos ei tykkää niin miksi väkisin vääntää?
ei ne ilmat parane isommalla pyörällä.

sama oli itelläkin aikoinaan..laskuvarjohyppy kiinosti, mutkun pelkään korkeita paikkoja ja siksi pyysin, et jos saisin hyppiä ihan vain matalalta
tounge.gif
no en saanu varjoa etes lainaksi...jotenka heivasin homman..ei ollut mun juttu.vaikka kiinostaa edelleenkin.

Siis oot ajanut tuolla pikkuninjalla 1000km? Ja nyt pitää vaihtaa pyörää isompaan? Ei nyt millään pahalla, mutta olisikohan nyt mahdollisesti kysymys siitä, että saadaan ns. uskottavuutta kilopyörällä.
Oma mielipide on se, että opettelet ajamaan pikkuninjalla kunnolla, tarkottaen sitä että ne mutkatkin mennään lujaa, eikä vaan suoralla. Helppoahan se on vetäistä niin paljon kuin pyörällä pääsee suoralla.. Itseäni vaan mietityttää, miksi vaihtaa jo 1000km jälkeen tehokaimpaan pyörään mitä markkinoilla on, mutta makuasia sano kissa, kun pallejaan nuoli.
Ja tää on vaan mun mielipide.
Onnea sulle sun päätösten kanssa, joka tapauksessa teet parhaan ratkaisun, jos teet niinkuin itse haluat.

mikä estää sateella ajamisen?
Eihän sitä mikään estä, mutta kyllä mä sen verran neiti olen, että mieluummin pitäydyn sisällä, kun lähden ajamaan sateella. Ihan sama juttu minkätahansa ulkoharrastuksen kanssa - ei sitä tennistäkään ole sateessa niin hauska pelata kuin hyvällä kelillä, vaikka onnistuukin. Se nyt sitten on taas ihan eriasia, jos sade yllättää kesken ajon - no, ainahan se Suomen säässä on mahdollista.

Ja tosiaan kilometrejä on hieman rajoittanut se, että pyörä on menossa vasta 24.7. huoltoon. Tuli vähän herättyä inasen liian myöhään ja oli pitkät jonot sinne, minne huoltoon vein - ainakin silloin kun aikaa varasin. Ei kai sillä niin merkitystä ole, mut mieluummin kuitenkin huollan silloin kun kirjaan on merkitty eli siinä 1000km:n kohdalla. Ja lomat on siis vasta tulossa
biggrin.gif
Sen jälkeen sit onkin vähän viisaampi.

Tosin ne viisaammat jo silloin varotti, kun ton ostin, et älä osta, kun se jää kuitenkin heti pieneksi... Uskoinko, no en
blush.gif

Lähinnä ny todennäköisin vaihtoehto on niin, et myyn ton pyörän itse tässä syksyllä pois, kun lomat on lusittu, ja katson sitten keväällä mitä ostaa tilalle.
No syksy on kyl OSTAJAN kannalta parasta aikaa hommata pyörä. Eli jos tilaa on säilyttää pyörä talven yli, ni keväällä vasta myyntiin, saat varmasti paremman hinnan.

Itseäni vaan mietityttää, miksi vaihtaa jo 1000km jälkeen tehokaimpaan pyörään mitä markkinoilla on,
No, toi kilokyykky oli ny vähän niinku ääripää. Eli tuskin siihen nyt kuitenkaan ihan oikeasti oon vaihtamassa. Lähinnä joku 750 enemmänkin mietityttää, mutta mutta... Katotaa ny mihkä rahkeet riittää ja mihin varaa on, sit kun lomat on ohi
smile_org.gif

Lähinnä ny todennäköisin vaihtoehto on niin, et myyn ton pyörän itse tässä syksyllä pois, kun lomat on lusittu, ja katson sitten keväällä mitä ostaa tilalle.
No syksy on kyl OSTAJAN kannalta parasta aikaa hommata pyörä. Eli jos tilaa on säilyttää pyörä talven yli, ni keväällä vasta myyntiin, saat varmasti paremman hinnan.
Se siinä vähän on ongelma, et mitään tilaa ei oikein pyörän säilyttämiselle ole eli todennäköisesti sit säilytys menis sit johonkin liikkeen puolelle "avaimet käteen" -periaatteella. Täytyy vaan laskea, mikä on taloudellisesti järkevin vaihtoehto.

Se siinä vähän on ongelma, et mitään tilaa ei oikein pyörän säilyttämiselle ole eli todennäköisesti sit säilytys menis sit johonkin liikkeen puolelle "avaimet käteen" -periaatteella. Täytyy vaan laskea, mikä on taloudellisesti järkevin vaihtoehto.
No esmes joltain paikalliselta kerholta vois kysyy paikkaa talvisäilytykseen. Ottavat varmaan mielellään, ku onhan se heiltäkin vuokrista pois, jos jonkun kympin kuussa sinne heittää. Kannattanee ainaki kysästä.

Osta vaan kilokyykky. Kaikilla muillakin on !
Ei ole, ei. Itseasiassa mä vaihdoin vanhan tonnisen uuteen 600:een. Makuasioita, mutta numeroiden valossa ei tullut takkiin kuin 30 hv ja 34 Nm. Tietysti jos olisi ollut rahaa, olisin varmaankin laittanut heti 10kawan, mutta kun ei ollut. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä. En tiedä mikä ihmisille on pääasia moottoripyöräilyssä, mutta kyllä tuo 600:nen on mutkissa enemmänkin kotonaan kuin raskaampi tonninen. Tosin ei nykytonnisissa teho ja paino ole niin kaukana kuussatasista kuin osa porukasta täälläkin toistelee kuin jotakin mantraa. Väännössä sen eron huomaa, mutta eikö ne vaihteet ole sitä varten, että niitä käytetään?

Tosin ne viisaammat jo silloin varotti, kun ton ostin, et älä osta, kun se jää kuitenkin heti pieneksi... Uskoinko, no en  
blush.gif
no olisko ne nyt loppujenlopuksi ollut niin viisaampia.

ei se kiinnostus ajamiseen tuu kuutioita lisäämällä.
sul on ihan hyvä pyörä. sillä pääsee kivasti alkuun ja sillä näkee onko se loppujenlopux sun juttu.
esimerkkinä eräs tuttu joka teki just euroopanturneen piikillä.ja hyvin sujui.

mut hyvää lomaa ja kivoja kelejä.

ps...noihin pitkiin jonoihin ei kadeis ihan helpolla suostua..etenkin tollasissa pienissä tonnin huoltojen suhteen.
jokin vastuu on merkkihuollollakin noitten jonojen suhteen.kandee pitää puolensa.yhteys myyjään tai sitten maahantuojaan tarvittaessa.

ps...noihin pitkiin jonoihin ei kadeis ihan helpolla suostua..etenkin tollasissa pienissä tonnin huoltojen suhteen.
jokin vastuu on merkkihuollollakin noitten jonojen suhteen.kandee pitää puolensa.yhteys myyjään tai sitten maahantuojaan tarvittaessa.
Tässä sit taas tulee ilmi mun tietämättömyys ja sinisilmäisyys... *huoh* No tuleepahan opittua kantapään kautta kaikki...

Mut kiitos kaikille kommenteista. Ehkä teitä fiksuimpia syytä uskoa ja olla tyytyväinen nykyiseen, kun se kuitenkin on ihan hyvä pyörä. Tai ainakin opetella sillä ajamaan ja sit hankkia isompaa - tuleepahan taloudellisesti halvemmaksi
biggrin.gif

Tätähän varten nää ketjut perustetaan, et luulot otetaan pois (<- tuo kommentti EI ole vittuilua) ja liialliset innot isompaan katoaa (kun oon vähän sitä tyyliä, et "hetimullekaikkitässänyt" ja vähän mielijohteen mukaan välilä tulee liiankin hätäiseen toimittua). Ja on sit porukat tyytyväisempiä, kun ei oo liikaa tehoja alla. Telon pian itseni (onnistuu toki tuolla pienemmälläkin).
smile_org.gif

Toki myönnettäköön, ettei yksin oo ollu niin kiva ajella et sit ei aina oo huvittanu yksin lähteä lenkille. Ja alussa vähän arkuuskin vaivasi.
Täältä varmaan löytyy ajokavereita jos haluat, naisiakin jos miehiä ujostelet, rohkeesti vaan kysyyn
biggrin.gif

Äläkä tee niinkuin täällä sanotaan, vaan niinkuin itsehaluat, jokainenhan päättää itse omista haluistaan
062802jumpie_prv.gif

TURVALLISIA kilometrejä ajat sitten millä ajatkin
sport05.gif
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Osta vaan kilokyykky. Kaikilla muillakin on !
Ei ole, ei. Itseasiassa mä vaihdoin vanhan tonnisen uuteen 600:een. Makuasioita, mutta numeroiden valossa ei tullut takkiin kuin 30 hv ja 34 Nm. Tietysti jos olisi ollut rahaa, olisin varmaankin laittanut heti 10kawan, mutta kun ei ollut. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä. En tiedä mikä ihmisille on pääasia moottoripyöräilyssä, mutta kyllä tuo 600:nen on mutkissa enemmänkin kotonaan kuin raskaampi tonninen. Tosin ei nykytonnisissa teho ja paino ole niin kaukana kuussatasista kuin osa porukasta täälläkin toistelee kuin jotakin mantraa. Väännössä sen eron huomaa, mutta eikö ne vaihteet ole sitä varten, että niitä käytetään?
Minulla tippui viimevuotisesta ~100hv ja ~40Nm  
tounge.gif

Tänä vuonna on ollu paljon hauskempaa ajella  
sport05.gif

Toki myönnettäköön, ettei yksin oo ollu niin kiva ajella et sit ei aina oo huvittanu yksin lähteä lenkille. Ja alussa vähän arkuuskin vaivasi.
Täältä varmaan löytyy ajokavereita jos haluat, naisiakin jos miehiä ujostelet, rohkeesti vaan kysyyn  
biggrin.gif

Äläkä tee niinkuin täällä sanotaan, vaan niinkuin itsehaluat, jokainenhan päättää itse omista haluistaan
062802jumpie_prv.gif

TURVALLISIA kilometrejä ajat sitten millä ajatkin  
sport05.gif
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Kiitos ja kumarrus kommentistasi. Oikein lämmitti mieltä  
smile_org.gif

Kerran täällä yritin ajoseuraa saada, eikä kukaan lähtenyt  
bawling.gif
No ei vaan, oli vähän liian nopealla aikataululla ehdotettu "tylsä" reitti tuolla Mansesterin valloittajien puolella
smile_org.gif
. Täytyypi pitää korvat kuulolla ja heti kun palaan maailmalta ja saan pyörän huollosta niin se on sit  
062802moto_prv.gif
Eli jos ajokaveria kaipaat ajalle 11.-22.8. niin saapi pistää yv:tä -> tuohon pariin viikkon lähinnä varattuna ohjelmaan  
sport05.gif

Tehojen puolesta kun tonninen ei mieti yhtään, vaan heti tapahtuu ja rajusti ja se ei anna niin paljon anteeksi virheitä mitä kuljettaja tekee.

Bullshit. Tottakai tapahtuu kun kierroksia on tarpeeksi, mutta ei toi normaalissa ajossa keneltäkään päätä revi irti. Yleensäkin tätä jankutetaan että tonnari ois "semtex on wheels" mutta ne tehot puhuu vasta siellä 8000 kierrosta ja yli. Esim. normi maantieajossa pitää kyllä itse tehdä se päätös että vetää lujaa. Ei toi vahingossa keneltäkään lapasesta lähde. Jos tietoisesti ajaa reikä päässä, niin kyllä se kusiainenkin sitten käsistä lähtee.

Kilosissa olevat ensiasennusrenkaat ovat pehmeitä supersport kumeja joissa märkäpitokin on kohtuullisen hyvä joka sekin helpottaa uuteen pyörään totuttelemista. Nyt kun on pari settiä pehmeitä alla, niin kokeilen kuinka pirellin strada toimii bleidin alla. V*tuttaa ostella kumeja 6000 välein. Jos se on liian liukas, niin nopeastihan se tulee ilmi.

Välimallisia löytyy 600 cc ja Suzukilta myös 750 cc. Seiskapuolikas Suzuki on todella pienikokoinen pyörä, kuin kuussatanen. Tonniset ovat hieman isompia istuinkorkeudeltaan yms. 600 cc:llä ehtii ihan yhtä hyvin kuin tonnisella aina tuonne +200 km/h nopeuksiin, missä kuussatanen hidastuu ja tonninen jatkaa repimistä. Laillisilla nopeuksilla ja radalla kuussatanen lähtee ihan yhtä hyvin.

Tästä olen samaa mieltä. Joka tapauksessa olen sitä mieltä että mene rohkeasti koeajamaan noita kusiaisia, seiskapuokkeja ja tonnareita. Toden näköisesti huomaat ensimmäisen koeajon jälkeen että kuussatanen on jo ihan eri planeetalta kuin nykyisesi ja voit hyvällä omallatunnolla ostaa sellaisen. Mutta älä nyt hyvä ihminen valitse pyörääsi sen perusteella mitä kaikki apassit kirjoittelee täällä nimimerkkien takana. Itseni mukaanlukien.

Jos järjellä ajatellaan, niin kukaan ei tarvitsisi isompaa pyörää kuin sinulla jo on. Sen tehot ja ominaisuudet riittää varmasti Suomen teille. Homman nimi on kuitnekin sama kuin autokaupassa: Kulkine ostetaan tunteella eikä järjellä.

Sinä sillä pyörällä ajat ja sinä sen ostat. Ethän anna muiden päättää puolestasi asuntoakaan jossa asut.

Toi pyörän valinta on kyllä niin luonnekysymys kuin olla voi. Toiset pelkäävät sitä isoa pyörää aloittaessaan, toisilla ei tunnu missään. Eli käy ajamassa erilaisia pyöriä, käytettyjä vaan liikkeestä koeajolle. Jos vielä tuntuu, että haluat vaihtaa, niin sitten se kannattaa.

Kyllä mullekin sanottiin, että osta kerralla isompi. Taloudellisesti se oliskin ollut viisasta, mutta ostin sitten kumminkin vanhan, halvan ja pienen pyörän, koska edellisestä ajokerrasta oli yli 15 vuotta ja olisin varmasti pelännyt kilokyykyn päällä helvetisti.

Nyt ei pelota ja pyöräkin on isompi. Ei kaduta, että hommasin ekaksi helpomman käsiteltävän. Mutta niinkuin sanottu, luonnekysymys.

Back