• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän madallus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin 750 R-Suskan (vm. -01) ja eteen päinhän sillä pääsee, mutta jos sitä pitää liikutella muihinkin ilmansuuntiin, niin se tuottaa ongelmia, kun on piru aika korkea. Miten suosittelisitte madaltamaan pyörää 3-4cm? Penkki on aika paksu ja pehmeä, joten sieltä varmasti saisi senttejä pois, mutta onko penkin ohennus järkevää? Ja minkäköhän hintaista se lysti on (Oulun seudulla)? Koiranluut? Muuttaako madaltamiset tavalla tai toisella ajo-ominaisuukia? Mikä vähiten? Kokemuksia?

Ai mullako kysely ikä...  
nixweiss.gif

Ks. http://www.topsaddlery.com/en/index.php4

Itse tilasin sieltä jakkaran, perille tuli ilman postimaksuja kahdessa viikossa. Itse voi valita materiaaleja, värejä jne. Saa myös 3 cm matalampana versiona.
wink.gif

Koiranluut on yksi vaihtoehto, mutta siinä menee kallistusvaroja, sivujalka jää liian pitkäksi jne. Mutta pyörä- ja kuskikohtaisia kaikki konstit toki
smile_org.gif

Aiheesta on keskusteltu foorumissa useaan otteeseen, pikaisella etsimisellä löytyi ainakin tämä topic

Madaltaminen

Kuten topicista käy ilmi niin tapoja ja mieltymyksiä on monia, itse kannatan koiranluita (nopea, helppo, halpa ja palautettavissa oleva tapa) enkä koskisi penkkiin (modaus maksaa paljon ja kestää kauan jos haluaa että jälki on siistiä eli teetättää sen jossain, huom! paikkoja ei ole montaa edes pk-seudulla, lisäksi penkin fixausta ei voi palauttaa ja uus penkki maksaa maltaita).

Mutta kukin tavallaan, pääasia että lopputulos helpottaa käsiteltävyyttä
smile_org.gif

...niin tai sitten voi kokeilla itselleen sopivaa mopoa
withstupid.gif
Ai jotain customia
crazy.gif

Miksi pitäisi ajaa epätyydyttävällä mopolla vain sen takia että pari senttiä puuttuu optimaalisesta pituudesta, kun helpolla ja yksinkertaisella toimenpiteellä voi ajaa unelmamopollaan. Kaikki kyykyt on about saman kokoisia, joten ei se sovittamalla paremmaksi muutu. Vai senkö takia että kysyjä on lyhyehkö nainen eikä mies niin pitäisi ajaa jollain alikokoisella ja yleensä myös alitehoisella jämällä
veryangry.gif

withstupid.gif
Ai jotain customia
crazy.gif

Miksi pitäisi ajaa epätyydyttävällä mopolla vain sen takia että pari senttiä puuttuu optimaalisesta pituudesta, kun helpolla ja yksinkertaisella toimenpiteellä voi ajaa unelmamopollaan. Kaikki kyykyt on about saman kokoisia, joten ei se sovittamalla paremmaksi muutu. Vai senkö takia että kysyjä on lyhyehkö nainen eikä mies niin pitäisi ajaa jollain alikokoisella ja yleensä myös alitehoisella jämällä
veryangry.gif
Ei voi kovin pieni olla, jos teho ei meinaa teho riittää
biggrin.gif

Koiranluihin päätyisin minäkin koska tuo gixun vakiojakkara on mun mielestä loistava. Sitä en ihan äkkiä alkaisi vaihtamaan tai muuttelemaan.

veryangry.gif
Juuri noin se menee. Naisenjämät ajelee pienillä customeilla ja miehet kilokyykyillä. Kaikki muu on keinotekoista ja turhaa pullikointia luonnonlakeja vastaa. Joo-o!!!

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

withstupid.gif
Ai jotain customia
crazy.gif

veryangry.gif
Ei voi kovin pieni olla, jos teho ei meinaa teho riittää
biggrin.gif
Hmmm, enpäs ole tiennytkään, että jotkut valitsevat moottoripyörän tehokkuuden sen perusteella minkä kokoinen (pitkä/painava) on? Suomen maalla ei varmasti löydy sen kokoista kuskia, jonka pitäisi ostaa uusi moottoripyörä sen vuoksi, että motskarista loppuu konkreettisesti tehot kesken - Jenkeistä en menisi niinkään vannomaan.  
wink.gif
Tehot "käy vähiin" ihan eri syistä, eikä sillä ole mitään tekemistä kuskin koon kanssa.

R-Suska on mulle varmasti ihan yhtä sopiva peli pienellä modauksella, ku sulle Duce. Ja sillä mä ajan!  
062802moto_prv.gif

Tietääkö kukaan mikä on koiranluiden pituussuhde istumakorkeuden laskuun kyseisessä pyörässä - Monenko millin jatko koiranluihin laskee nimenomaan istumakorkeutta (ei perää)?

Mä jouduin taas kasvattamaan penkin paksuutta, kun mulla on niin pitkät koivet. Satula-expertti täällä Espoossa hoiti sen 220,-€ ja hyvä tuli. Ei muuta kuin madallat sen alkuperäisen penkin ja kovaa menee taas (siis vieläkin kovempaa).

Jos tarviit sen kaverin tietja niin täältä löytyy. Tekee hienon duunin.

Täältä saisi säädettävät. Aika kova hinta tosin...
Kiitti linkkivinkistä. Onhan nuo aika tyyriit, mutta mitä sitä ei tekisi oman "hellun" puolesta.  
tounge.gif
Tuo voipi olla yksi vaihtoehto.

Mutta edelleen kiinnostaisi mikä on pidempien koiranluiden pituus suhteessa istumakorkeuteen. Jos muutamat teettäis esim. amiksessa, niin ei kirpaisisi niin paljon lompakkoa. Onko porukalla muuten tietoa missä saisi halvalla teetettyä koiranluut?

Jollain amiksella teetätät muutamaa eri mittaa, orggikset malliksi ja vaikka 3-5mm pidemmällä reikävälillä muutaman parin niin saa kohdilleen...
Tai jostain pellistä tekasee testikappaleet ja sit kun mitta on haluttu niin vie sen sinne amikseen tehtäväksi ja pääsee vielä halvemmalla:)
Keulaa joudut laskemaan kanssa pikkuisen jotta pysyy kulmat kohdallaan

Jollain amiksella teetätät muutamaa eri mittaa, orggikset malliksi ja vaikka 3-5mm pidemmällä reikävälillä muutaman parin niin saa kohdilleen...
Tai jostain pellistä tekasee testikappaleet ja sit kun mitta on haluttu niin vie sen sinne amikseen tehtäväksi ja pääsee vielä halvemmalla:)
Keulaa joudut laskemaan kanssa pikkuisen jotta pysyy kulmat kohdallaan
Parit kappaleet ois tarkoitus teettää, jos kohtuu hinnalla saa teetettyä. Tuskinpa toinen satsi tekee paljon lisälaskua. Hope so.

Onko sulla hajuakaan paljonko esim. 3 mm ja 5 mm laskee istumakorkeutta? Noin 2 cm ja 3 cm? Paljonko koiranluista joutuu/kannattaa maksaa esim. amiksessa, jos vie vain orggiksen mallikappaleeksi?

PS: Ei tullut mulle Kawaa...  
wink.gif

Tietääkö kukaan mikä on koiranluiden pituussuhde istumakorkeuden laskuun kyseisessä pyörässä - Monenko millin jatko koiranluihin laskee nimenomaan istumakorkeutta (ei perää)?
Ööh.. Meinaatko laskea siis vaan perää? Kaverin pyörässä (ZX-6R ja neiti on lähes 150cm pitkä) ainakin tiputettiin keulaakin, päästämällä etupumppuja ylöspäin, saman verran kun perää koiranluilla. Ja sillonhan istuinkorkeus laski ihan yhtä paljon ku peräkin.

Tylyttäjä vois tietää aika tarkasti paljonko myös sun mopo tippuu noilla koiranluilla kun se sitä tonnista GSX-R:nsä tiputtelee kiihdytellessään. Noissa 750 ja 1000 on muistaakseni aika samat mitat.

Ööh.. Meinaatko laskea siis vaan perää? Kaverin pyörässä (ZX-6R ja neiti on lähes 150cm pitkä) ainakin tiputettiin keulaakin, päästämällä etupumppuja ylöspäin, saman verran kun perää koiranluilla. Ja sillonhan istuinkorkeus laski ihan yhtä paljon ku peräkin.

Tylyttäjä vois tietää aika tarkasti paljonko myös sun mopo tippuu noilla koiranluilla kun se sitä tonnista GSX-R:nsä tiputtelee kiihdytellessään. Noissa 750 ja 1000 on muistaakseni aika samat mitat.
Haluan laskea istumakorkeutta ja tarkoitus on toki laskea myös keulaa. Ehkä vähän huonosti aseteltu kysymys, mutta muotoillaanpa hieman tarkemmin: monenko millin jatko koiranluihin laskee nimenomaan istumakorkeutta 3-4cm, jos keulaakin lasketaan noin 15mm? Eli, mikä on koiranluiden jatkon ja istuinkorkeuden suhde?

Perän lasku ei ole suorassa yhteydessä istumakorkeuden laskuun, jos keulaa ei lasketa yhtä paljon kuin perää. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta näin minä olen tämän järkeillyt.

Tylyttäjältä olisi kiva saada vastaus..?

Hmm kestäisiköhän alumiini tuollaista joku 3mm paksu ja 20mm leveä lista?
ja onko kellään niiden vakioiden mittaa ja reikien halkaisijaa tiedossa?
Vois vloppuna vääntää ajankuluks vaikka muutamaa eri pituutta jotta saahaan oulun tyttö madaltamaan mopoaan
smile_org.gif

Back