• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän lainaus puolitutulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Kaveri meinasi lainata pyörää kesäkuuksi eli 30 päivää.Mikä olisi kohtuu vuokra siitä ajasta,jos kilometrejä ei rajotettaisi,koska niitä ei niin älyttömiä tulisi.Vakuutuksen maksaisi siltä ajalta itse.

Apua Kiitos
062802jumpie_prv.gif

Sen verran pyydät, ettei jälkeenpäin harmita. Jos se on kaverin mielestä liikaa, hän ilmoittanee sen ja voit katsoa onko neuvottelun varaa. Ei tuohon mitään tarkkaa euromäärää pysty sanomaan.
cool.gif

Itse tekisin näin:

- Tutulta perisin käyttökustannukset ja palkkioksi korin kaljaa

- Puolitutulle en lainaisi lainkaan. Jos on pakko, niin kunnon korvausta vastaan, suosittelisin silti vuokraamaan oikeen vuokraamosta.

- Naamatutulle en lainaisi, myydä voisin jos saa hyvän hinnan.

Ja jos lainaisin / vuokraisin, niin kuskilla pitää olla kokemusta, eikä reikäpäistä luonnetta suosita.

Älä lainaa.
Moottoripyörävuokraamosta saa vuokrattua, tai voi ostaa oman pyörän, jos haluaa ajaa.

Elä lainaa, mutta jos päädyt lainaamaan niin hinta olisi politiikaltaan jotain 1500Eur/kk sis. 2500km, ylimenevät kilometrit 0,5eur/km ja omavastuu vahinkotapauksissa 1000eur.

Ja tämähän on vain alan ammattilaisen mielipide
confused_orig.gif

Huomaa että hinnoittelu puolituttu politiikalla et ei vielä edes mennä normi hinnoissa. Hinta on laskettu n. max 5v vanhan ja n. 10-15k euron pyörälle.

Huomaa esim että sinulla ei ole vuokra vakuutuksia siinä joten jos pyörä katoaa niin valitettavan heikoilla olet.

Kiitos mielipiteistä.On tullu ihan hyviä ehdotuksia siitä jos kk lainaisin pyörää/en ollenkaan.Tuttu oli kyllä tarjoomassa aika paljon alle teidän suositus korvauksien.....eli eipä taida kaveri saada pyörää lainaan.
tounge.gif

Itse en kyllä millekkään "hyvänpäiväntutulle" lainaisi. Parille todella hyvälle kaverille voisin lainatakkin, sillä tietäisin että pyörä pääsee varmasti hellään hoivaan ja tulee vähintään yhtä hyvässä kunnossa takaisin.

Kiitos mielipiteistä.On tullu ihan hyviä ehdotuksia siitä jos kk lainaisin pyörää/en ollenkaan.Tuttu oli kyllä tarjoomassa aika paljon alle teidän suositus korvauksien.....eli eipä taida kaveri saada pyörää lainaan.  
tounge.gif
Itse laskin tossa, että jos oman pyörän lainaisin niin
kulut olis 0,1 euroa/km +bensat

Ja vakuutuksesta 4 euroa & päivä.

Eli jos lainaa viikoksi pyörän ja ajaa 700km niin se maksaa
98 euroa +bensat.

Jos olis kovemmat kumit alla niin sitten kulut olis jotain
0,08-0,09 senttiä.

700km * 0,1 snt/ km + 7 pv* 4eur/pv = 728 eur
crazy.gif
nixweiss.gif
withstupid.gif

Ei onnistu mun matikka taidoilla toi
shaun.gif
idea3.gif
, taisit unohtaa välistä jonkin X muuttujan
033102bebe_1_prv.gif

En nykyään lainaa enää ollenkaan edes hyville kavereille. Edellistä pyörää parille kaiffalle lainasinkin ja vähän aina pelotti/jännitti koko laina-ajan ettei mitään sattuisi(siis varsinkaan kuskille) plus kerran oli virta-avain mutkalla ja aika tarkkaan tuli aina kierrettyä onko ilmestyny naarmuja ym. Reilu peli kun vaan ilmottaa ettei lainaa kenellekkään eikä edes rahaa vastaan.

Ostakoon oman! Itse en lainaisi. Moottoripyorävuokraamot on keksitty.

Vähän kyseenalaista olisi pyörää lainata kenellekään puolitutulle:
- ajotaito? Lähtee kilonen käsistä, jos taidot on luokkaa "satunnaisesti lainapyörällä"
- sitten jos kaveri menee tappamaan itsensä pyörällä, kuka korvaa vahingot? Ja katsoo surevia omaisia?
- lainassa EI mikään ole koskaan parantunut
- pyörää tarvii itsekin. Kuka näin lyhyttä Suomen ajokautta vieläkin lyhentäisi lainaamalla pyöränsä pois?
- vaikka olisikin kaveri, niin erimielisyydet ovat aina mahdollisia (maksut, käyttötapa, korvaukset vahingoista..)

Back