• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän lainaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä itse lainaan, jos joku kaveri pyytää. Vlopuksi voisin antaa, mutta en siitä paljoa pidemmäksi, pitäähän sitä itsekin ajaa
smile_org.gif

Yleensä pyydän tuomaan takaisin tankki täynnä.
Tosin tuossa toissapäivänä lainasin kaverille ja oli meinannut pamauttaa auton kylkeen, mutta onneksi selvittiin pienellä naarmulla stongan päässä, joka sekin oli sitten autonoven maalipintaa, eli mopoon ei tullut mitään vauriota.

Lyhyeksi ajaksi olen lainannut veljelleni ihan "maksat bensat ja
mahdolliset vahingot" -periaatteella, mutta muille en oikeastaan ole
lainaillut. Ei ole onneksi moni kehdannut kysyäkään.

Jotenkin sitä vaan huolestuu kun pyörä on jollakin muulla
käytössä. Pyörän ja lainaajankin takia. Oman pyörän temput
kuitenkin tuntee, mutta lainaajalle pyörä on usein lähes tuntematon.
Reikäpäille ei tulisi mieleenkään lainata.

Pyörän kulut muodostuvat kuitenkin aika suuriksi, polttoaine on niistä pieni osanen. Renkaat, vakuutukset, huolto yms kun lasket yhteen huomaat että maksat jokaisesta kilometristä jonka kaverisi ajaa selvää rahaa about 20c/km. Onko nyt niin että kaverisi on niin hyvä kaveri että hänen ei tarvitse maksaa tuota summaa vaan sinä maksat sen hänen puolestaan? Neuvotelkaa vaikka jonkun pyörävuokraamon hintoihin verrattuna jokin kompromissihinta joka peittää kulut ja on kaverillesikin edullinen
062802moto_prv.gif

En todellakaan lainaa pyörää kenellekään... Jos olen lomilla niin onneksi ei oo kaverit paljon kysellyt
biggrin.gif

jos mällää niin maksakoot oma vastuun ja asia on selvä näin se vaan on  
wink.gif
Sul on sit vissii aika roimasti paalua jos korottuneet vakuutusmaksut ei ton enempää vaikuta? Kyllä tää harrastus on mun mielestä ihan riittävän kallis jo muutenkin, jos joku kaveri mun pyörän mälläis ni kyllä se kans sentilleen pitäis korvata.

Vain ja ainoastaan sellaisille kuskeille joilla tiedän olevan kokemusta ja silläehdolla että maksaa minkä hajottaa. Ja jos pidempi laina niin 20 centtii per kilometri on vielä ihan kohtuullinen korvaus, jos haukkuu kalliiks ni sanon et elämä on!

Mä en kyllä enää pyörää lainaisi, viimeksi kun lainasin ni 2 päivän päästä tuli soitto et nythän kävi niin et pyörällä on kaaduttu, onneksi ei henkilövahinkoja mut kalliiks tuli kaatujalle: jalkatapit vilkut katteiden maalaus...

Ei ne vehkeet yleensä lainaamisesta parane. Jos vaikka kone kilahtaa yht'äkkiä, niin kuka maksaa? Lainatessa voi kavereista tulla äkkiä entisiä kavereita. Mitä häviät, jos et lainaa? Jos lainaat, voit hävitä paljonkin.

Kaverille lainasin viikonlopuksi kun en itse ollut paikkakunnalla. Kaveri paljon kokeneempi kuski kuin itse, joten uskalsin lainata... Eihän se sillä edes kauheesti päristellyt... Sovittiin että jos kippaa niin maksaa omavastuun ja palauttaessa tankki täys... No extrana se oli vielä pessyt pyörän... Voin kyllä lainata samalle kaverille toistekkin...

Itse en ehdi ajamaan kovinkaan monena päivänä kaudessa, mutta sen verran, ettei vuokraaminen tuntunut kannattavalta.

Kaveriporukassa on parikin tyyppiä, joille olen tarjonnut mahdollisuutta lainata (kohtuullista kulukorvausta vastaan) pärrää viikonlopuiksi tai jotain.

Oma pyörä on vanha ja halpa peruspyörä, johon ei ole mitään järkeä ottaa kaskoa. Sen jos lippaa, niin ei tule monen satasen vahinkoa.

Tarkoitus on levittää pyöräkuumetta porukoissa!  
sport05.gif

Horisenpa ny joutavia minäkin tähän.

Tänä ajokautena olen lainannu kikotinta kolme kertaa. Hintaa en ole sanonu, mutta kyllä he ovat aina jotain pientä korvaukseksi antaneet. Viimeksi ketjut kirrattu ja tankki oli täynnä (lähtiessä löysät ja tyhjä).

Ja jos sen metalli+muovikasan nyt sattuu pöpelikköö vaikka ajamaan, en kiellä etteikö tuo minua vituttaisi, mutta luulen että ko. henkilöä vituttaa vielä enemmän. Siis oletuksella ettei käy immeisille muuta kuin mustelmia.

Ja miksikö lainaan? Itse en kerkeä paljo ajamaan, mutta vakuutuksia maksan koko ajan. Jipii. Ja pääsepähän kaverit vähän tuulettamaan hikisiä kainaloitaan ja herättämään pahennusta ja kaahaamaan ja keulimaan ja polttaa kumia ja ja ja muut jesseilyt.

Joo ajetaan vaa kaikki ja nautitaa ja annetaa välillä mopottomienkin nauttia ;)

Itse en ehdi ajamaan kovinkaan monena päivänä kaudessa, mutta sen verran, ettei vuokraaminen tuntunut kannattavalta.

Kaveriporukassa on parikin tyyppiä, joille olen tarjonnut mahdollisuutta lainata (kohtuullista kulukorvausta vastaan) pärrää viikonlopuiksi tai jotain.

Oma pyörä on vanha ja halpa peruspyörä, johon ei ole mitään järkeä ottaa kaskoa. Sen jos lippaa, niin ei tule monen satasen vahinkoa.

Tarkoitus on levittää pyöräkuumetta porukoissa!  
sport05.gif
On sulla kriteerit pyörän hankinnalle...
baaa.gif

Ei vaan, hienoa kun joku lainailee. Itse en lainaa, olen niin tyhmä että ketuttais liikaa jos kaveri lippais vaikka kuinka maksais korjuut.

en lainaisi pyörääni kovin monelle, edes kaverille.

mitäs ''kun'' sattuu hienosti että kaveri ajaa ittesä sairaalakondikseen ja pärrä tuhannen v-tun paskana ojassa.

onnee jotka lainaa / vuokraa.

''vuokraamon kautta mopoajelua vailla-olevat jos ei omaa''

En lainaa.
Aikanaan lainasin kevarii kaverille ja lopputulos oli lunastukseen...
Ainoastaan siskolle olen lainaillut, joka kesä yhdeksi viikoksi.
Nyt se on ruvennut himoitseen tota gixerii, ei oikein vaan yltä jalat maahan.
confused_orig.gif

Back