Moro... keskustelu taas velloo sen verran kuumana, että ajattelin itsekin vastata...
Hei haloo!! Asia josta puhutaan, on kuitenkin kulkuvälineen" lainaaminen kaverille?!? Pitääkö kuinka moni immeinen yhtä tarkkaa lukua esim siitä, jos kaveri tulee ja kysyy voiko lainata autoasi viikonlopuksi kun käy perheen kanssa mummolassa, tuskin kovinkaan moni! Samantien vaan kun 4 pyörästä tiputetaan 2 pois, ja aletaan puhua auton sijasta moottoripyörästä, niin jo iskee kauhea suojeluntarve päälle.
Totuushan kuitenkin on se, että jos kaveri pyörää lainatessaan teloo itseään, niin vaikka kuinka tietäisi että ei siihen ole kyennyt itse millään tavalla vaikuttamaan, niin siitä huolimatta se ottaisi huomattavasti enemmän päähän kuin se että pyörä on tuhannen

päreinä jossain ojan pohjalla. PELTIÄ JA MUOVIA SAA KAUPASTA LISÄÄ!!
Eli allekirjoittaneen rehellinen mielipide on se, että jos joku sitä pyytää, tiedät että kaveri osaa ajaa ja on ajanut ennenkin, niin siitä vaan. Ei noihin romuihin kannata niin ylisuojelevasti suhtautua että kukaan muu kuin minä ei niihin saa koskea. Jokaisella on tietysti oikeus kieltäytyä lainaamasta omaisuuttaan, on se mitä tahansa, mutta jokainen tietää myöskin sen että omaisuus kuluu, kun sitä käytetään.
Joopajoo, en tiedä tuleeko tästä taas hullua hurskaammaksi, mutta päätin nyt kuitenkin kirjoittaa oman vastineen tälle palstalle. Itse olen siis lainannut pyörää, antanut ottaa koeajoja jne jne... itse olen myöskin saanut kokeilla muiden pyöriä, ja samalla tavalla pyörät ja miehet on ehjiä kuin ennenkin. Vakuutukset on sitä varten, että niistä saa joku päivä jotain vastinetta, ja toisekseen...eiköhän se lainaajan kotivakuutuskin jotain korvaa mahdollisen vahingon niin sattuessa. Sopii pelisäännöt etukäteen selväksi, niin ei kun kovaa ajoa ja baanalle.
Ei muuta kuin hyvää kesää, ja turvallisia kilometrejä, on sitten pyörä oma tai lainassa