• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän lainaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nickle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse olen lainaillut veljille ja muutammalle tutulle joilla on/ollut  prätkä..jos ei olis kaskoa en ehkä lainailis..tosin itse sain lainaan kaverilta Suzuki gsx1100 viikonlopuksi kauan,kauan sitten,en ollut koskaan ajanna prätkällä..ja sit iski semmonen prätkäkuume, ei auttanna kun laittaa oma pyörä..

En lainaa. Junnuna lainasin piikkiä muutaman minuutin kierrokselle ja paskaksihan se piti heti pistää (lukkojarrutus etusella ja mopo kyljelleen).

Ainoa ongelmatapaus on oma faija, joka on vanhoja mopomiehiä ja hinkuu aina pyörällä liikkeellä ollessani tyyppeja todella perusteelliseen tapaansa.

Mutta tähän asti vastaus kaikille pyytäjille on ollut: "Ei onnistu. Syy: en halua". Ei kai tuossa sen kummempia valkoisia valheita tarvitse alkaa kehitellä.

Juuei. Ei oo kyllä kukaan pyytänytkä.
Tänä vuonna pyytää
wink.gif

En lainaa. Junnuna lainasin piikkiä muutaman minuutin kierrokselle ja paskaksihan se piti heti pistää (lukkojarrutus etusella ja mopo kyljelleen).

Ainoa ongelmatapaus on oma faija, joka on vanhoja mopomiehiä ja hinkuu aina pyörällä liikkeellä ollessani tyyppeja todella perusteelliseen tapaansa.

Mutta tähän asti vastaus kaikille pyytäjille on ollut: "Ei onnistu. Syy: en halua". Ei kai tuossa sen kummempia valkoisia valheita tarvitse alkaa kehitellä.
Juu ei tarvi mitään selityksiä keksiä kun sanoo että ei onnistu.
On toki henkilötä joiden annan kokeilla pyörää np.

Periaatteessa vois lainata. Tuttu joka on antanut kelkankin käyttöön eikä vaatinut mitään maksua siitä voisi haluta koeajaa pyörääni. Mutta kun käy miettimään miten helppo kelkalla on ajaa prätkään verrattuna niin alkaa arveluttamaan. Pyörästä viis mutta olishan se ikävä jos melkein sukulaismies innostuisi hieman vedättämään samaan tyyliin kuin kelkalla ja kun ei palautuisi koeajolta puoleen tuntiin lähdettäisiin miestä etsimään ja löydettäisiin kiekoutuneena lyhtypylvään ympäri. Kelkalla voi satasen vauhdista kaatuessa vielä selvitä suht vähäisin henkilövaurioin mutta prätkällä harvemmin. Ja useinhan tyypit otetaan ilman muita ajokamoja kuin kypärä ja ehkä hanskat.

Lainaan. Sitä varten on vakuutukset että vahingot kyllä korvataan. Toivon vaan ettei kaveri telo itteänsä!

Muutaman kerran lainannu jopa viikoks/pariksi kun oon itte ollu reissussa/kännissä. Ja pyörä kuitenkin tykkää kun sillä ajetaan
tounge.gif

tjooh oman pyörän annoin kaverille joka omien sanojen mukaan oli ajanut mutta ei ollut ajanut ja oli nutullaan kun ei osannut jarruttaa  
veryangry.gif
veryangry.gif
sen jälkeen en oo mopoa antanut muille kun niille kellä on pyörä ja olen sen nähnyt ja tiedän varmasti että se on ajanut muullakin kun pv:llä  
mad.gif
mad.gif

Olen kyllä lainannut Sevenfiftyä muutaman kerran, tosin vain hyville kavereille ( ovat aikanaan ajaneet ja myöhemmin säännöllisesti vuokranneet pyörän ). Lisäksi velipoika on ajellut ja viime kesänä myös vanhempi tytär.

Lainaamisessa pelkään enemmän ajajan loukkaantumista kuin pyörän särkymistä...

Aika harvassa on kyllä sällit joille suostun pyörää lainaamaan.. Mieleen tulee äkkiseltään kaksi.. Molemmilla omatkin pyörät, toinen ajelee 600sella ja toinen osti just 750 gsx-r:n vanhan nuhapumpun tilalle..

Vaihdokkeja jollain reissuilla vois kyllä tehdä, itseäkkin kiinnostaa testata paria fillaria..

Mitään periaatteellista Ei linjaa en kyllä vedä.. Jos on hyvä kaveri ja ajokokemusta, niin miksei.. Keltanokille ei anneta..
062802moto_prv.gif

Kyllä lainaan, voisin esim. lainata EskimoR1:n rytköstä tai vaikkapa Moto-gupen 12r:ää, mitähän ne tuumais
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

Omaa XX:ää olen lainannut joka kesä kahdeksi viikoksi perheen kesälomamatkan ajaksi aina kaverille jolla taustalla rataa, matkaa ja drag racea, ei muille, lähinnä siksi kun toi tipu on niin h******n painava oudokseltaan.

Kyllä lainaan, voisin esim. lainata EskimoR1:n rytköstä tai vaikkapa Moto-gupen 12r:ää, mitähän ne tuumais
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

Omaa XX:ää olen lainannut joka kesä kahdeksi viikoksi perheen kesälomamatkan ajaksi aina kaverille jolla taustalla rataa, matkaa ja drag racea, ei muille, lähinnä siksi kun toi tipu on niin h******n painava oudokseltaan.
Niin... voishan se olla pikku vaihtarin paikka, mutta kun XX on jo tullut koettua. Jopa kyljellään.
tounge.gif
Sulle voisin kai, ehkä, joten kuten, hmmh, osamaksutakuulle allekirjoitus, opastus, neuvonta, mietiskely...
kaboom.gif
jopa lainatakin. Sitten kesemmällä.
wink.gif

062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

Niin... voishan se olla pikku vaihtarin paikka, mutta kun XX on jo tullut koettua. Jopa kyljellään.
tounge.gif
Sulle voisin kai, ehkä, joten kuten, hmmh, osamaksutakuulle allekirjoitus, opastus, neuvonta, mietiskely...
kaboom.gif
jopa lainatakin. Sitten kesemmällä.
wink.gif
Saanks mäkin lainata sun Rykköstä?
lookaround_orig.gif

Pyörää (kuten vaimoakaan) en lainaa...
Minä kyllä voisin kaverin vaimoa lainata, omaa kun ei oo
sad_orig.gif

(No joo, huono....)

Mut kyllä prätkääni voin lainata, jos tiedän että puikoissa on pelimies, mut en semmoiselle, jolla ei ole ajokokemusta. Jää aika orpo olo, jos kaveri vaikka heittää henkensä sen takia että annoit ajotaitoihin sopimattoman vehkeen käyttöönsä.
Lipat voi kyllä tulla kenelle vaan, JOPA MINÄKIN sellaiset olen ottanut, vaikka ole keskivertoa huomattavasti parempi sekä autoilijana, että motoristinakin. (kuten me kaikki.)
tounge.gif

Back