• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän lainaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nickle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu en todellakaan... Oma mopo on kuin oma nainen... Eihän sitä lainata!
biggrin.gif

En lainaa. Mun pyörillä ei aja kuin velipoikani ja minä itse tai sitten joku todella hyvin tuntemani pyörää käsittelemään tottunut. Vähänkin jos epäröin niin olen sitten ennemmin se ikävä ihminen kuin se joka loppuikänsä saattaa katua että meninpä kerran lainaamaan.

lainassahan se tavara paranee, juu!
confused_orig.gif

enpä todellakaan lainaile, vielä varauksellisemmin suhtaudun kaikkiin epämääräisiin "tyyppien ottaajiin"... tosin eipä noista tosikavereista kukaan ole lainaksi mitään pyytänytkään, vaikka niille ehkä sen soisikin.

varmin tapa saada kaikenlaisia lainauspyyntöjä lienee kuitenkin ison katetun peräkärryn hankkiminen
033102ass_1_prv.gif

Muutamasta autonlainaus kerrasta viisastuneena en anna (antanut) mopoo lainaksi
nixweiss.gif

Parit lyhyet "tyypit" annoin ja molemmilla on ollut omia mopoja
smile_org.gif

En kyllä mielellään antaisi, mutta joskus on hieman luistettava. Ajatelkaapa tilannetta jossa joku kaveri on pyytänyt aina nähdessä kojareita useamman kerran. Ei viitsi aina kieltäytyä. Siitä voipi seurata kaikennäköistä seläntakanasupinaa. Mutta kylläpä se vituttaa sitten kun äijä lähtee kuin tykinsuusta heti kun saa vaihdetta päälle. Mikä siinä on kun sitten saa kokeilla niin se on satavarma heti täysillä?? Siihen kun lisätään hieman välivapaata niin jopas kuulostaa hyvältä
crazy.gif

No onneksi ei noita ole montaa tapausta.

Pari kertaa olen lainannut.
Eka kerralla "kokenut" piikkikuski laittoi vastentahtoisesti ajohanskat ja kypärän kun pakotin. Kaatoi sitten pyörän soralla. Meni uusiksi hanskat , peili, mittaristo, umpio, lokasuoja, tanko vääntyi, lommo tankissa ja sillee. Syy oli kuulema mittaristossa joka oli erilainen kuin hänen pyörässä.

Toisella kerralla kaveri osasi ajaa, mutta parkkeerasi liian pehmeälle ja pyörä kippasi yöllä sateen seurauksena peruskallioon. Ohjaus vääntyi.

Kolmatta kaatoa ei tule.

Pari lyhyttä vaihtaria on tehty, ja voin tehdä jatkossakin sellasen kanssa joka oikeesti osaa ajaa. Tosin wingin puikkoihin ei oo ruuhkaa.
wink.gif

Sitä päivää ei tule, että lainaan pyörääni!
Ajatusleikki: Lainaan helluntaina pyörää hyvälle kaverille. Kaveri ajaa päräyttää päin jotain ja makaa kaksi kuukautta lasareetissa. Pyörä päreinä ja uudet osat tulevat elokuussa. = Koko kausi pilalla.
Menenkö sitten sairaalaan ja vedän ystävääni turpaan kun v***ttaa niin perusteellisesti?
mad.gif
withstupid.gif

Työnantaja, isä ja muita "vaikutusvaltaisia" ihmisiä ovat ilmoittaneet koeajavansa pyöräni heti kun kelit paranee. Olen kyllä ilmoittanut, että sellaista keliä ei tulekkaan
033102bebe_1_prv.gif
mikä on johtanut naaman vääntelyyn. Elikkä vastaus on, että en lainaa ja kyytiläisetkin valitaan
033102bebe_1_prv.gif

Tässäkin asiassa varovaisuus on valttia. Kyllä kait sitä lainailee aina siihen asti että sillä joku heittää rönät... Siihen loppuu lainailu varmasti!!! Ite katson kenelle annan...
tounge.gif

Kyllä lainaan.Tosin tarkkaan valituille,osaavat ajaa,mielellään omistaneet mopottimen, ja pitää kuulua lähipiiriin. Ei siis kaikille.
blush.gif

Lainaan ainostaan sellaisille kavereille joilla on kortti ja jotai ajokokemusta, jolleivät ehdot toteudu mennään taakse istumaa tai hankitaan oma pyörä ja/tai kortti kanssa.
tounge.gif
ei siis pidä antaa kaikille, vaikka olisikin tuttavia ja kortillisia, ajokokemusta kun ei löydy voi käydä huonosti
crazy.gif

Ja ite en siis anna pyörää pois kuin enintään 5-10 minuutiksi
033102bebe_1_prv.gif

Tossa kiva pätkä ensimmäisestä ajokokemuksesta

personal.inet.fi/surf/boozey/Lue ensin käyttöohjeet!!!.mpeg 1,5 mt

Joku vois tehdä klikattavan linkin. Meni hermot yrittämisestä..

Ainoa kaveri jolle voisin pyörääni lainata osti viime keväänä itselleen 700 yamahan,joten vastauksesni lienee en lainaa
biggrin.gif
tounge.gif

Viime kesänä kävin muutamassa liikkeessä vaihdattelemassa
pyörää. Eikä koeajolle päässyt ennenkuin oli hinnoista sovittu.
Joten eiköhän se ole normaali käytäntö ettei lainailla.
Ehkä parhaale ja maksukykyiselle kaverille.
bowdown.gif

Itse aloittelevana motoristina ymmärrän olla edes pyytämättä kavereilta tyyppejä, kun tietää motoristien suhtautumisen lainaamiseen. Välttyvät kaverit sitten kiusalliselta tilanteelta kun ei tarvitse keksiä valkoista valhetta miksei lainaa tai sitten puoliväkisin joutuu antamaan, etten minä vaan ottaisi hernettä nenään.
Eri asia jos tarjoavat, tottakai lähden kokeilemaan.

Niino haluisin kokeilla kaverin poyörää.Itellä oli samanlainen.Vuotta vanhempi. Joutu luopuu  aikanaan. Tyypit Pyydän kunhan hän saa ensin vähän kilsoja alle. Sit mennään peräkanaa,hän mun kiksulla,eli vaihtari
baaa.gif
Joten kattokaa kelle lainaatte , tai tyyppejä annatte. Jos et olis saanut tyyppejä koskaan.niin kirjoittelisitko¨tänne.Olisitko ostanut pyörän jos et ois koskaan saanu kokeilla
withstupid.gif

Back