• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän lainaaminen tutulle/tutulta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaverille/-lta ei lainata rahaa, mopoa saati muijaa....

Ystävyyttä ei kannata sotkea noihin....
Nii..No.. Mun on helppo puhua, ku mul ei oo kavereita, rahaa, eikä
muijjaa.
biggrin.gif
Niin... Paras ehkä ilman mutta kun yksi löytyy, ei sitä lainata kaverille(kaan).

Ei se lainassa parane.
wink.gif
Siis edelleekö tarkoitat pyörää
eek.gif
No siitä toisesta kamppeestahan sanotasan, että se on kuin valtameri. Vaikka kuinka monta laivaa kyntää, jälkiä ei jää.

Mopon lainaaminen on todellakin näin. Se ei paremmassa kunnossa takaisin tule. Joskus aikoinaan lainasin kossupullolla pyörän viikonlopuksi. Kaveri sanoi ajavansa tietyn reissun, mikä kuulosti ihan ok:lta. Takaisin tuotaessa olikin sitten kilometrejä kertynyt "riittävästi", takakumi kantikkaana ja ketjut ja rattaat paskana kun oli sateessa tahkottu yötäpäivää ilman voitelua. Ei tuntunut oikein hyvältä pyytää lisää rahaa, mutta pyysimpä silti ja sainkin. En lainaa enää.

Vähän eriävä mielipide noihin. Eli tykkään kyllä pyörästäni ja pidän huolta siitä, mutta esim. viime kesänä kun olin lähössä muutamaks päiväks reisuun keskellä kesää (juu, eihän toi oo ees motoristi kun ilman pyörää), itse vihjaisin pyörättömälle kaverille (ihan fiksulle yli kolmekymppiselle) että jos se vaikka ottaisi sen päivähoitoon. Ottihan se, ja kuulemma kivaa oli ollut eikä tuosta traumoja jääny kellekään, en oo jaksanu miettiä paljonko siinä tapahtui kulumista, tankki täynnä palautui.
Ja kaskohan tuossa silloin oli, ois saatu sovittua jos jtn ois tapahtunutkin. Eihän ne oo kuin esineitä ja käyttöä varten.

En lainaa pyörääni muille kun omalle miehelleni, enkä myöskään lainaa muitten pyörää kun mieheni  
062802moto_prv.gif
. Koska siinä vaiheessa jos pyörän kaataa, niin ei ole väliä kumman se on, yhteinen talous menee siinä tapauksessa kumminkin kuralle  
bawling.gif

Käyttöesinehän se mopo on, joten lainaan kavereilleni varmasti, jos joku kyselee. Sen verran pitää kavereihin luottaa, että tuovat ajopelin takaisin sellaisena kuin se oli lainattaessa. Sisäänajovaiheessa en tosin viitsinyt edes tarjota kenellekään.

En lainaa pyörääni muille kun omalle miehelleni, enkä myöskään lainaa muitten pyörää kun mieheni
062802moto_prv.gif
. Koska siinä vaiheessa jos pyörän kaataa, niin ei ole väliä kumman se on, yhteinen talous menee siinä tapauksessa kumminkin kuralle
bawling.gif
ei kande kokeilla.vihki kaavassa ku ei taida olla mitään kestämisestä, ku siipan pärrän kaataa...

vai meneex toikin lausekkeen "kaiken se kestää" alle..joku roti asiaan pitäs siin tapaukses saada
wink.gif

Vähän eriävä mielipide noihin. Eli tykkään kyllä pyörästäni ja pidän huolta siitä, mutta esim. viime kesänä kun olin lähössä muutamaks päiväks reisuun keskellä kesää (juu, eihän toi oo ees motoristi kun ilman pyörää), itse vihjaisin pyörättömälle kaverille (ihan fiksulle yli kolmekymppiselle) että jos se vaikka ottaisi sen päivähoitoon. Ottihan se, ja kuulemma kivaa oli ollut eikä tuosta traumoja jääny kellekään, en oo jaksanu miettiä paljonko siinä tapahtui kulumista, tankki täynnä palautui.
Ja kaskohan tuossa silloin oli, ois saatu sovittua jos jtn ois tapahtunutkin. Eihän ne oo kuin esineitä ja käyttöä varten.
Sama juttu täällä. Jos joku kavereista lähtee kesällä 2-3 viikoksi mökille tai etelän lämpöön, niin turhaanhan tuo pyörä silloin siinä kotipihassa seisoo. Ei se pyörä siitä mihinkään kulu jos siihen joku ajaa muutaman sata kilometriä sillä välillä kun omistaja latailee akkujaan.
Meillä ollut aina pojan koltiaisesta asti kaikkien kavereiden lelujen suhteen periaatteena se, että sen minkä rikkoo, niin sen myös korvaa täysin... Ja hyvin on toiminut tähän asti. Kavereihin luotetaan.

En kyllä itsekkään näe syytä miksen kaverille lainaisi. Itse tulee ajeltua sen verran vähän, että hyvä kun joku sillä ajaa...

Oikeastaan enemmän jännittäisi jos omalle tyttöystävälle pitäisi lainata (en tiedä miksi
wink.gif
)

Back