• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän kuljettaminen/siirtäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bellezza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Länsiuusimaa
Hyviä vinkkejä miten saisi pyörän samalle paikkakunnalle itsensä kanssa lomalla. Autolla pakko mennä myös ,mutta tahtoisin pyöränkin mukaan. VR:ltä kysyin jos junaan ois laittanu ,mut on kuulemma ohjeet tulleet että kuljettajan matkustettava samassa junassa
033102ass_1_prv.gif

Traileria miettinyt, mutta enhän minä pyörää yksin kyytiin sais saatikka alas sieltä sitä ehjänä..

liekö miten kallista trailerin vuokraaminen , ja onko yleensä niitä ramppeja kans tarjolla?
minnuu niin ketuttaa toi VR:n juttu..mikähän siinä mättää jos nappaa junaan ja on vastassa sitten kun tulee määränpäähän. Jotain inisi turvallisuudesta , mitäs tekemistä sillä on kun samassa vaunussa pyörän kans ei kuitenkaan olla ..ihme juttuja kyllä.
mad.gif

Vuokraa sopiva paku ja lainaa rampit jostain. Näppärä sitoa pyörä pakettiauton sisälle liinoilla pystyyn, kiristäen kohti lattiaa jousien varaan - ei liiku juuri mihinkään.

Sitten pakulla huristellen määränpäähän ja siellä pyörä ajoon
062802moto_prv.gif

Itse kävin tässä Kalajoella vetäen pyörän kärryssä sinne. Helposti onnistuu lastaus ja purku yksin kärryyn kun oli "tupla rampit". Toinen pyörälle ja toinen tukijalalle. Voi olla että on halvempi vuokrata kärry viikoksi kuin paku? Toisaalta itselle tuli hieman lisäkuluja kun ostin rampit motonetistä mutta kärry oli taas oma.

liekö miten kallista trailerin vuokraaminen , ja onko yleensä niitä ramppeja kans tarjolla?
minnuu niin ketuttaa toi VR:n juttu..mikähän siinä mättää jos nappaa junaan ja on vastassa sitten kun tulee määränpäähän.
Trailerien vuokraamisesta en tiedä, mutta meneehän se pyörä tavalliseen peräkärryyn siinä, missä traileriin, kunhan on luiska. Hyvällä luiskalla saattaa homma hoitua ilman apuakin. Sitten vain liinoilla kunnolla kiinni.

VR:n henkilökunta ajaa ne autot sieltä ulos, jos omistajat eivät ole riittävän nopeasti paikalla. Sen sijaan pyörää käsitteleviä ahtaajia ei taida olla aina tarjolla. Tuon säännön tarkoituksen mä vielä ymmärrän, vaikka ei se ajokuntoisen kuskin löytyminen ole varmaa, vaikka se samassa junassa olisikin. Voihan sitä pämpätä itsensä ajokieltoon ravintolavaunussa tai taskumatista. Mitähän tapahtuisi, jos menis mopon luo junan saavuttua perille ja ilmoittaisi, ettei ole ajokunnossa?

Se mitä en ymmärrä, on se, että yhden auton paikalle saa kaiketi laittaa vain yhden mopon, vaikka niitä siihen mahtuisi enemminkin.

miettiny et pitäskö vapaana viikonloppuna ite ajaa sinne ja tulla junalla tms takasin.. mut sit joutusin täällä päässä oleen ilman sitä pitempään ja joutus taas sen sieltä hakemaankin jossain vaihessa.. ja mun tuurilla kuitenkin tulis tosi hyvät ajosäät tänne sillä aikaa
baaa.gif

Lähinnä vielä tuossa on se mistä mihin - eli jos olisi ollut vaikka Nummela - Vaasa eli liipannut lähempää tästä, niin olisin voinut jotain keksiäkin. Ehkä.

Pistä joku kaveri ajamaan auto sinne ja tarjoa oluset siitä palkkaa. Itte menet pyörällä.

Soitas Matkahuoltoon (Kaukokiito) ei maksa kovinkaan paljoa, muutama moposkootteri aikanaan tullu lähtettyä.

Lähinnä vielä tuossa on se mistä mihin - eli jos olisi ollut vaikka Nummela - Vaasa eli liipannut lähempää tästä, niin olisin voinut jotain keksiäkin. Ehkä.

Pistä joku kaveri ajamaan auto sinne ja tarjoa oluset siitä palkkaa. Itte menet pyörällä.
muuten hyvä idea ,mut kenen hermot kestää kahta vilkasta matkustajaa  
biggrin.gif
biggrin.gif
mulle kyllä passais tosi hyvin ;) ei tartteis kuunnella nahistelua takapenkiltä

Back