• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyöräkuume päivistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuki03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
vihti
Lähti nimittäin pyöräkuume pois kerta heitolla.Oman pyörän vaihtohinnasta kuultuani eräässä liikkeessä joka oli mukana kampanja viikonlopussa.En odottanutkaan saavani siitä kauppiaan pyytämää -500e mutta -3000e oli jo liikaa jos kauppiaan hinta omani kaltaiseseta pyörästä on n.6000e.Samaisessa liikkeessä seisoi rivissä 3v. vanhempi yksilö omaani verrattuna huonokuntoinen kaikinpuolin josta pyynti 5500e ja naarmutettu jokapuolta enemmän mittarissa ja vakio peli.Eli selkeä viesti kauppiaalta:en halua vaihtopyörää vain rahaa mikä taas tarkoittaa että kauppa on jumittunut!Kys.ol liike on virallinen maahantuoja.Tuntuu vaan hurjalta että puolet pärrän n. arvosta pitäisi antaa ilmaiseksi liikkeelle!Comments!
sad_orig.gif

no jotta asiaa voisi edes kommentoida, laita nyt oman pyörän perus tiedot tänne, niin tietää onko kyse siitä, että vaihtoarvo on alimitoitettu vai onko sinulla vain liian suuret kuvitelmat oman pyörän  arvosta.  
062802moto_prv.gif

Näinhän tää homma menee. Oma TDM maksoi vuonna 2007 14950,00 ja nyt jopa harmaatuoja myy uutta ylivuotista -08:sia 10800,00. Sen mukaan saisin olla tyytyväinen jos omastani saisin max.8000,00. Aika kova arvonalennus runsaassa parissa vuodessa. No tyhmähän olin minä joka ostin uuden enkä käytettyä.
Kauppiaita on tietysti yhtä moneen lähtöön kuin ostajiakin ja toiset ei osaa sanoa suoraan että nyt ei tuo pyörä ole meille sopiva vaihdokki, toisaalta toiset ei kestä sitä että sanotaan suoraan jotta vie muualle tai myy itse. Yksi kauppias on ainoastaan kerran sanonut vuosia sitten rehellisesti että BMW ei mene meiltä kaupaksi ja siitä rehellisyydestä täytyy antaa tunnustus Tuusmotorille. Musta oli reilumpaa sanoa suoraan kuin se että oltaisiin tarjottu jotain ihan minimaalista hyvityshintaa.

no kotta asiaa voisi edes kommentoida, laita nyt oman pyörän perus tiedot tänne, niin tietää onko kyse siitä, että vaihtoarvo on alimitoitettu vai onko sinulla vain liian suuret kuvitelmat oman pyörän  arvosta.  
062802moto_prv.gif
vm.-03 gsx 750 f ml.28tkm leo vince,k&n ja suutinsarja,penkitetty,uusi ketj.rat.pak uudet renk.aj n.2tkm. ei kaadettu väri hyvä graff.vihr. 3 laukun tel.+laukut org putk.muk.Taidan alkaa kaupitteleen talvella ite jos ei iske työttömyys
thumbs-up.gif

Näinhän tää homma menee. Oma TDM maksoi vuonna 2007 14950,00 ja nyt jopa harmaatuoja myy uutta ylivuotista -08:sia 10800,00. Sen mukaan saisin olla tyytyväinen jos omastani saisin max.8000,00. Aika kova arvonalennus runsaassa parissa vuodessa. No tyhmähän olin minä joka ostin uuden enkä käytettyä.
Tuossa on kyllä rehellisesti ja suoraselkäisesti todettu homman ydin.
bowdown.gif

Kun Nettimotoa katselee, niin aika monelta on tuo asia päässyt unohtumaan.

Jollain niiden mopokauppiadenkin pitää elää
smile_org.gif
. Itse olen saanut aina rehellistä palvelua siinä mielessä, että minulle on kerrottu vaihtopyörän hyvityshinta ja yleensä myös se hinta, millä sitä liike aikoo eteenpäin myydä. Toki itse on tullut tutkittua aina etukäteen, että paljonko vastaavista pyydetään sekä liikkeissä, että yksityisillä markkinoilla. Ei valittamista siis
thumbs-up.gif
. Rahaa se vaan on
biggrin.gif
.

Kyllä se kauppiaskin varmaan näki kummalla teistä parempi pyöräyksilö oli verratessaan vaihdokkiasi myynnissä olevaan (näin hän varmasti teki, vaikkei siitä ehkä maininnutkaan).

Hän ymmärsi myös, ettei hänen palkkaansa maksa varastossa olevat pyörät vaan myytävät ja sen vuoksi hänen päätavoitteensa ei ole ostaa pyöriä, vaan...

Vaihto tarjouksissa on isoja eroja eikä niistä kannata hermostua. Tänä kesänä pyysin kolmelta kaupalta tarjouksen välirahasta. Hinta haitari oli 4300...6500

Myyjillä on yleensä aika hyvä tuntuma siihen mikä heillä menee kaupaksi ja mikä ei. Tähän vuoden aikaan voivat haluta myydä tavaraa hyvillä käteishinnoilla ulos eivätkä tehdä vaihto kauppaa.

Vaihtotarjouksissa on isoja eroja eikä niistä kannata hermostua.
Pitää paikkansa. Todellakin pohjanoteerauksia joidenkin kauppiaiden toiminnassa mikä peilaa heidän kiinnostusta kauppaan ja/tai koittavat pistää raha-asiansa kerralla kuntoon.
Tuhansien eroja muutaman tuhannen kaupassa. Jokainen saa onneksi valita missä kauppansa tekee.
Viralliset kauppiaat hinnoittelevat vaihtopelin usein harmaatuojien hinnoittelun mukaan ja vielä sanovat sen ääneen. Hieman kummallista..

Kaveri oli vaihtamassa -03 toyota avensista laatupeliin eli saksalaiseen V.A.G tuotteeseen niin hintahaitari oli viidestä eri liikkeestä 7200-12000€ Tais olla toinen pulju missä käytiin niin ois hyvittäny sen 12t sit seuraavaan ja meinasin tukehtua siihen pullaan ja kahviin mitä se myyjä koitti koko ajan tyrkyttää kun se sano kaverille et saat 7200€!Vittu mitä touhua
sad_orig.gif

Ei kannata niinkään paljoa tuijottaa uuden hintaa tai hyvityshintaa jos on vaihtokauppaa tekemässä. Määrääväksi jää väliraha jonka joudut maksamaan. Yllättääkö ihan tosissaan että ylivuotiseen alennushinnoiteltuun pyörään on vaihtotarjouskin aika nihkeä?

Jos olet sitä mieltä että vaihtopelistä tarjotaan liian vähän, niin myy se itse. Itseäni ei kiinnosta kaikenmailman renkaanpotkijat ja koeajelijat tai vaihdossa tulevat esineet perseestä perämoottoriin. Myymällä itse saatat voittaa tonnin tai 500e, mutta se kaikki rumba ja vääntäminen on aika hanurista myöskin.

no kotta asiaa voisi edes kommentoida, laita nyt oman pyörän perus tiedot tänne, niin tietää onko kyse siitä, että vaihtoarvo on alimitoitettu vai onko sinulla vain liian suuret kuvitelmat oman pyörän  arvosta.  
062802moto_prv.gif
vm.-03 gsx 750 f ml.28tkm leo vince,k&n ja suutinsarja,penkitetty,uusi ketj.rat.pak uudet renk.aj n.2tkm. ei kaadettu väri hyvä graff.vihr. 3 laukun tel.+laukut org putk.muk.Taidan alkaa kaupitteleen talvella ite jos ei iske työttömyys
thumbs-up.gif
Faija osti vastaavan (ilman laukkuja), mutta -05 ja ajettu joku max 15tkm.
Hintaluokka jossain 4500 euroa.

Joo, pistin kanssa muutaman vaihtotarjouksen eri liikkeisiin ja oman pyörän arvo on toistaiseksi vaihdellut 9500-12400e välillä. Tuo 9500e oli mielestäni lähinnä sellainen "ei kiinnosta, mutta tarjotaan jotain älytöntä" heitto ja taas tuo 12400e aika lähellä sitä mitä liikkeeseen vaihdossa voi odottaa sopivaan vaihdokkiin saavansa. Uudet harmaatuodut ylivuotiset pyörii 14500e paikkeilla toimituskuluineen ja viralliselta saa noin +16te hintaan uutta.

Pyörähän on 2007 mallinen hiukan alle 17tkm ajettu M1800R Intruder.

Viralliset kauppiaat hinnoittelevat vaihtopelin usein harmaatuojien hinnoittelun mukaan ja vielä sanovat sen ääneen. Hieman kummallista..
Mitäs outoa tuossa on? Kuka haluaa hyvittää vaihtopyörästä saman verran, kuin uuden vastaavan saa rinnakkaistuojalta samaanhintaan.
Minunkin vaihtoon tarjoamani pyörän hinta uutena katsottiin merkkiliikkeessä harmaatuojan nettisivuilta. Kun tätä ihmettelin ääneen, myyjä sanoi, että "siellä ne pyörien oikeat hinnat on."

Ahaa, sittenhän se uudenkin pyörän hinta katotaan sieltä, eikö niin?

062802moto_prv.gif
thumbs-up.gif
Faija osti vastaavan (ilman laukkuja), mutta -05 ja ajettu joku max 15tkm.
Hintaluokka jossain 4500 euroa.
Mistähän sai siihen hintaan jos saa kysyä?Tuskin samoilla varusteilla pl.laukut!Tai sitten joku on tekemässä henk.koht. konkurssia.
eek.gif

Back