• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörää myymässä

Noniin, oon tässä todennäköisesti myymässä kaaduttua pyörää.. oon kuullut paperista, joka kannattaa tehdä kauppakumppanin kanssa..
Eli siinä periaatteessa ostaja allekirjottaa paperin, missä sanotaan että ostajalla ei oo enää "syytä" itkee jos pyörästä löytyy jotain vikoja.. Joillakin kun on paha tapa laittaa kaikki löytyneet viat myyjän piikkiin.. tämä periaatteessa eliminoi tämän mahdollisuuden.. Mistähän sellaisen paperin voisi saada vai täytyykö se itse vaan vääntää?
(toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä ajan takaa
tounge.gif
)

Juu itse on varmaan paras tehdä sellanen lappu. Ja nimet vaan paperiin niin sehän on sitten siinä.

Luovarin lisäksi kauppakirja, jossa maininta "myydään siinä kunnossa ja niillä varusteilla ilman takuuta, kuin allekirjoitushetkellä" ja se on siinä. Juridisesti.

Eihän yksityisellä myyjällä ole muuta vastuuta myymästään muuta kuin rikosoikeudellinen eli petokseen saattaa syyllistyä, ainakin ostajan mielestä.
Selustan turvaamiseksi kyseinen paperi voi olla paikallaan myytäessä vaurioitunutta pyörää. Laittaisin paperiin luettelon pyörän havaituista vaurioista ja lisäksi valokuvat. Myös maininta siitä, että ostaja ymmärtää, että ostokohde on kaadettu ja että siitä voi löytyä muitakin vaurioita kuin ostohetkellä havaittuja. Voisi lukea jotakin mallin jotta " Myydään ostohetkellä olevassa kunnossa eikä mitään korvausvaateita asiassa tulla esittämään". Ja kaikista kappaleet molemmille osapuolille. Todistajia unohtamatta. Tuon jälkeen pitäisi olla jo vahvoilla.

No esim. TUOSTA hiukan muokkaamalla. Mainitun tekstin pistät kohtaan "kauppaehdot".

Back