• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä tytölle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on myynnissä Marauder-250 vm-99 ajettu 13tkm.Mainio aloitushärveli! Sissybar,hyvät renkaat,matala ja kevyt hallita...edulliset vakuutukset! Puh.040-5919283

Itselläni hyviä kokemuksia Kawan pikku-Eliminatorista, eli EL 250/252. Tosi kevyt (n. 160 kg) ja näppärä harjoitteluun. Kestävyydeltään ja toimintavarmuudeltaan huoleton. Hyvä ajettavuus ja ulkonäkökin on aito custom!  
062802moto_prv.gif

Monet suosittavat heti vähän isompaa, mutta toisaalta voihan tuon pikkupyörän laittaa vaihtoon, kun isompi alkaa kiinnostaa. Tämän pienen aloituspyörän paikkaa puoltaa erityisesti se seikka, että jos aloittelijalla ei ole edes mopolla-ajokokemusta, ei pyörän koko/paino/teho pääse "säikäyttämään" aloittelijaa.

Jos naisesi haluaa siis nimenomaan customia, niin suosittelisin tietty "omaani" -Kawasakin EN500. Ei loppunut minulla kesken ekan eikä vielä toisenkaan ajokauden jälkeen, jaksaa mennä reissukamat päälläkin, ei ehkä ole kokoluokassaan ihan sieltä lussuimmasta päästä, kohtalaisen varma kone ja erittäin mukava ajaa (hyvät mittasuhteet joka suuntaan ylettyy jalat maahan tällasella puolentoista metrin hukkapätkälläkin). Nopeuksilla on vähän letku (yli 130 on kuin käärmeellä ratsastais) mutta siihenkin voi vaikuttaa jousitusta säätämällä etc. Ja sit tietty toi kone rallattaa mikä on kwaakun koneille ominaisuus, jotkut kokee sen epävarmana.

Edit: joo ja mullakin on sellanen, punainen ja hyvin pidetty, vm -93 60tkm myytävänä. Lisäspeksejä voi kysellä privana jos kiinnostaa - tiedä vaikka laittasin myynti-ilmonkin jossain välissä.

Edit: täällä vielä kuva ihan vastaavasta pyörästä.

Hienoa, että kysyjää autetaan, mutta kysyjä taisi kysellä nimenomaan customia... en ihan laskisi tätä ko. luokkaan.. kuten montaa muutakaan täällä ehdotettua. Luetun ymmärtämistä, toverit, että kysyjä saa haluamaansa infoa!
biggrin.gif
baaa.gif
no ainahan sitä ehdottaa saa...
tounge.gif
Joo, kyllä ehdotella saa....
cool.gif

Mutta ihan vakavasti; Näissä 'asiapuolen' keskusteluissa moni arvostaa sitä, että pysytään edes suunnilleen aloitetussa aiheessa.
Jos topicin aloittaja on päättänyt hankkia customin ja kyselee mielipiteitä ja vinkkejä sen suhteen, tuntuu vähän hassulta jos ihmiset alkavat keskustella eri kyykkyjen paremmuudesta tai sopivammuudesta lyhyelle tai pitkälle naiselle.
omg.gif

Ketjussa oli tätä kirjoittaessani 58 viestiä, joista poistin lähes puolet, koska niissä ei mitenkään käsitelty kysyjän tarkoittamaa asiaa (vaikka osa muuten hauskoja olikin). Eli mitäpä jos tässä ja muissakin asiakysymyksissä keskitytään tästedes (hiukan) itse asiaan ja heitellään oman pyörän kehuja ja muita sivukommentteja vaikka tuonne p**kanjauhantaan. Sinne mahtuu.
biggrin.gif

Hyosung GV-250 vaikuttaa lupaavalta pyörältä, vaikka kokemusta ei itsellä ole. Näyttää kuulemma hämäävästi isommalta kuin onkaan. Pitkän nettietsinnän jälkeenkään en löytänyt yhtään negatiivistä arvostelua kyseisestä pyörästä.

Kaverilla on tälläinen (viininpunainen) ja on oikein pätevä peli hintaansa nähden. Ei mikään tykki mutta eipä tarvitsekaan. Olen ajellut kyseisellä laitteella useampia viikkoja ja jos pitäisi hankkia emännälle niin olis kyllä varteen otettava vaihtoehto = matala, helppo käsitellä, vie vähän soppaa, edullinen ja näyttää ja tuntuu isommalta (siis kooltaan). Suosittelen lämpimästi!

poistin lähes puolet, koska niissä ei mitenkään käsitelty kysyjän tarkoittamaa asiaa (vaikka osa muuten hauskoja olikin). Eli mitäpä jos tässä ja muissakin asiakysymyksissä keskitytään tästedes (hiukan) itse asiaan ja heitellään oman pyörän kehuja ja muita sivukommentteja vaikka tuonne p**kanjauhantaan. Sinne mahtuu.
biggrin.gif
Unohdit Anden kommentin
tounge.gif

Itse kerran tuollaista Yamahan 500cc Viragoa tyyppasin, enkä voi sanoa pitäneeni. Jotenkin se niin alhaalla sijaitseva kova paino häiritsi. Tällöin itselläni tosin isoista pyöristä kokemukset oli 0. Tietenkin tuohon ajan myötä tottuu, mutta itse kuitenkin lähtisin vähän kevyemmällä liikkeelle(näin siis itse tein). Suosittelisin(jso customi on pakko olla) just jotain 250cc:tä, jossa se paino ei ala niin häiritsemään. Kuvittelisin myöskin vakuutus maksujen olevan skidisti halvemmat(oleellista?). No ei kai sitä auta muu, kuin lähteä koeajolle, kunhan säät paranee.
062802moto_prv.gif

Moto Guzzi Nevada 750. Matala istuinkorkeus sopii flikoille, helppo ajaa, tilaa riittävästi. Kiihtyy / kulkee ihan riittoisasti. Koeteltu tekniikka; ei mitään kummallisia "viritelmiä", helppo huoltaa (mm.venojen säätö 15 min).
Maahantuojan palvelu mm. varaosissa mahtavaa: Startti päivässä Prahaan...
Merkkikerhon toiminta hienoa. Guzzi-kavereita ympäri Euroopan.
Kokeile!
sport05.gif

Moto Guzzi Nevada samoin kuin Drag Star 650 on upeita pyöriä (heh!), mutta aloittelevalle ehkä melkoisen painavia. Ajossa se ei tietenkään haittaa, mutta Jammukin painaa pitkälti kolmattasataa kiloa, siinä on (varsinkin hentoisella) naisella pitelemistä paikallaan ja hitaassa ajossa.
cool.gif

No mähän kyllä kirjoittelen aina asian vierestä, notta tosiasiassa viihtyville on puuhaa ja tosiukoille miettimistä...sekä modulaattoreille poistelemista.

Sitä en muista että oliko sportsterijuttu niin ehdottomasti asian vierestä.

Mutta mielestäni Sportster on aika liki custompyörää, tai siitä usein on tehty sellainen, eikä edelleen mielestäni sen painon tule antaa pelästyttää vaan siihen kannattaa harjoituksen kautta totuttautua.

Ja kustomihan se on XJR:kin, melkein (no taasko meni pielestä, eh?).
biggrin.gif

Sportsterijuttu oli ihan asiaa, ja oikeansorttinen on mopokin, mutta kun siinä oli jotain muuta joutavaa samassa viestissä, niin meni portterit siinä samassa. Jotta anteeksi vaan, mutta tuossahan se nyt sitten tuli mainittua sekin.
cool.gif

Hei!

Itse aloitin Suzuki GS 500 E:llä. Olen ollut hurjan tyytyväinen, sillä se on naisen hallittavissa, eikä jää pieneksi heti eka kesänä. Nyt olen päästellyt sellaisella vissiin seitsemän kautta - myös pitkin Eurooppaa. Viimein meinaan vaihtaa isompaan. Nykyinen GS:ni on kaupan tän systeemin kauppapaikalla.
Naismotoristi
062802moto_prv.gif

Höh.. Miksi kustomi? Miksei vaikka kyykky? tai katutappelija?
Eräs kaveri on kysynyt minulta vinkkejä minkälaisen pyörän hänen pitäisi hommata. Vietettiin Kehä kolmosen prätkäliikkeisssä 4 tuntia ja hänen ajatuksensa vaihteli täysin laidasta laitaan. Kustomista rajuimpaan kyykkypeliin.
Yritin kertoa parhaani mukaan pyörien ominaisuuksista, mutta huomasin ettei siitä ole mitään apua...
Niitä pitää päästä kokeilemaan. Eli ajamalla siitä selviä.. ja sitten hommaa sellaisen pyörän mikä aiheuttaa leveimmän hymyn.... miellellään jopa riemunkiljahduksia kypärän sisällä...
Ensiomotoristille on turha automaattisesti tuputtaa mitään 125cc kustomia tai muuta nuhaista peliä... Useimmiten sellainen peli on surkea muutenkin ominaisuuksiltaan... esim. hallittavuus, jarrujen teho jne jne... Faktahan on, että näihin hengettömiin peleihin kyllästyy nopeammin kuin uskookaan. Vaikka moni tyttö/poika sanookin, että en minä mitään vauhtia kaipaa ja että riittää vähempikin , niin minä väitän että he eivät vain tiedä paremmasta...
Ja jos haluaa vain haistella raikasta ilmaa rauhallisella vauhdilla , niin silloin kyllä on paras vaihtoehto automaattiskootteri....tai sitten ihan fillari. 125cc on vaihtoehto vain 16 vuotiaalle.... ( rupulikumi osasto sitten erikseen) Moottoripyörä on moottoripyörä.....

Vie siis tyttöystäväsi MP-liikkeeseen ja anna hänelle mahdollisuus päättää ilman muiden mielipiteitä... Mutta pyydä häntä kokeilemaan kaikkia mahdollisia ...
.....kaasukahvaa tottelee myös se 180 heppainenkin..... Ja toisaalta jos ajotaitoa ei ole yhtään niin lapasesta lähtee se skootterikin....
Esimerkiksi CBR 600F on loistavan helppo käsitellä ja ajoasento on pysty. Ominaisuudet kuitenkin riittävät... Tai miten olisi KAWASAKI Z 750? Hienon näköinen peli ... Varmasti tytöllä olisi virne huulilla kun sillä karauttaa nakkikioskille....
(mieti vastakohtaisesti sitä fiilistä kun sä nykäiset kylän läpi jollain 250-500cc nelitahtinuhatykillä. okei... nyt joku sanoo että ei sillä ole väliä.. minä väitän että on ....FIILIS ENNENKAIKKEA )

Keskiluokan customin saa tuohon hintaan jo uuden tai uudehkon. Ja kokoluokkana se on järkevä myös aloittelijalle eivätkä ne jää "pieniksi" ensimmäisen kauden jälkeen. Riippuu tietenkin vähän kuskista.

Eli jo aiemmin mainittujen Virago 535:n ja Kawan EN 500:n lisäksi mainio vaihtoehto on Hondan VT 600. Noista malleista kannattaa ainakin aloittaa tarkempi tutustumiskierros.

Exäni aloitti mopoilun EN 500:lla ja tuli sen kanssa hyvin toimeen. Oma mopottimeni Honda Magna 750 tuntui kuulemma jo liian isolta ja raskaalta.
Ehdotettujen lisäksi heitän peliin nimen Suzuki LS650 Savage.
Savage on ihan jees. Itekkin ajan ko. "tyttöjen pyörällä". :;):Istutaan matalalla ja helppo hallita.

Keskiluokan customin saa tuohon hintaan jo uuden tai uudehkon. Ja kokoluokkana se on järkevä myös aloittelijalle eivätkä ne jää "pieniksi" ensimmäisen kauden jälkeen. Riippuu tietenkin vähän kuskista.

Eli jo aiemmin mainittujen Virago 535:n ja Kawan EN 500:n lisäksi mainio vaihtoehto on Hondan VT 600. Noista malleista kannattaa ainakin aloittaa tarkempi tutustumiskierros.

Exäni aloitti mopoilun EN 500:lla ja tuli sen kanssa hyvin toimeen. Oma mopottimeni Honda Magna 750 tuntui kuulemma jo liian isolta ja raskaalta.
Ehdotettujen lisäksi heitän peliin nimen Suzuki LS650 Savage.
Savage on ihan jees. Itekkin ajan ko. "tyttöjen pyörällä".  :;):Istutaan matalalla ja helppo hallita.
Mun mielestä ei ole tyttöjen pyöriä eikä poikien pyöriä.

On vain erityyppisiä pyöriä eri tarkoituksiin...
Tiedän paljon tyttöjä jotka ajavat ZX-6R , ZX-10R, GXSR600-1000 peleillä.....

Juhnis puhuu asiaa. Usein aloittelijalla on jokin mielikuva ensipyörästä, vaikka ei edes tiedä miksi. Jos ei ole mitään kokemusta pyöristä, kannattaa kokeilla täysin erilaisia vaihtoehtoja, ja hakea näin vahvistusta mielipiteilleen.

Miksi kustomi? Käviskö suzukin 650 vstrom tai pikku bandiitti, yamahan fz-6s, hondan hornetti tai kawan z750s? Nuohan soveltuu vähän kaikkeen ja ovat helppoja hallita pystyn ajoasennon takia. Ei vät varmasti jää pieniksi ellei eukkosi ole vauhtimaanikko
biggrin.gif

Back