• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pyörä syö ihan karmeesti bensaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja macci79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä apu moiseen ku pyörä vie tällä hetkellä 10-11 lirtaa/100km menovettä? Normaalisti olen laskenut, että kulutus menee 7-8 l/100 km mutta pari viime tankillista bensaa on mennyt ihan tolkuttomasti. Ajotapa on pysynyt aika maltillisena edelleenki.

Niin ja pyörähän on Yamahan fzr 1000 vuosimallia -94

Oma vm-90 samanlainen vehje vie sen 8-9ll/100km kaupunkiajossa. Onhan tuo siis melkopaljon jo muutenkin
smile_org.gif

Eikös näissä ollut tyyppivika kaasuttimissa, joku kuluva osa joka ei nyt justiin tuu mieleen, mut alkaa seokset rikastumaan ja kuski köyhtymään.
nixweiss.gif

Kulutus pahimmillaan tuplaantui minulla, syy YHTÄ pykälää liian kylmät tulpat, jotta jos olet tässä viimeaikoina tulppia vaihdellut niin tarkistappa.

"Kaasuttimien neulaputket kuluu käytössä ja polttoaineen kulutus nousee, ja loppujenlopuksi liian paksu seos heikentää keskialueen suorituskykyä."
Muistin lukeneeni tämän joskus.

Tuossa saattaa olla vuotoa neulaventtiilissä, yhdessä tai useammassa kaasarissa...eihän sinne tarvi paljon bensaletkun vm 94 murusia väliin niin jopa uittaa.Kannattais ehkä katsoa tulpat olisko selkeästi tullut enempi gasoa joihinkin pyttyihin. Se neulaputkiremppa ei oo mitään rocket scienceä, mulla on YZF:ssä luultavasti samat kaasarit, BDST38 joihin vaihdoin em putket.
Temppu menee siten että kaasarit pöydälle ( ei tarvi irroittaa toisistaan), Alipainekalvot ja luistit + neulat pois, kohokammion pohjat auki ja 7 ta 8 mm kiintoavaimella "tulppa" auki neulaputken alapäästä (Ei siellä hirveästi ole vaihtoehtoja kun sinne tsiigaa) "Suutinrunko" tai mikä lieneekään on tämän neulaputken ympärillä ja putki irtoaa kun tuuppaat sen kaasarin yläosaa kohti. Putket tottakai tarvitaan ja hyvä olis olla kohokaapin tiivisteet ja o-renkaat. nää oli jotain satasen pintaan Mikuni-Topham.de:stä. Samalla kertaa kannattanee vaihtaa ne kumikurkut, 13€ zipale ettei tarvi seuraavalla viikolla avata taas
60 tkm ajetut neulaputket oli lähinnä neliskanttiset sisäreiästään eli ne on kulutusosia siinä missä muutkin

Ennen kannattaisi vielä katsoa ettei ryyppy lorottele koko ajan bensaa koneeseen ( = vivut palautuu)

Kaasareissa on usein ns pilot screw jolla ilmeisesti vaikutetaan "lisäilman" saantiin pintakaasulla. Tää oli helppo passata Haynes:in mukaan eli tyhjäkäynnillä ropeloidaan yhden kaasarin pilot screw:ta kerrallaan siten että haetaan nopein tyhjäkäynti. Löytyy kyllä parin kolmen iteraatiokierroksen jälkeen. Ruuvi on pahassa paikassa kaasarin alla, ei nää edes peilin avulla kunnolla Omassa pelissä menoa tuli niin p...keleesti että meinasin pamauttaa ekasta mutkasta rivitalon seinään
buttrock.gif

Kuulostais kaasutinrempalta ja säätöhommilta, jos et itse osaa, ota yhteys MP-Mesta Heikkinen Joensuu... niin pääset edullisemmin taas
062802moto_prv.gif

smile_org.gif
Mulla tippui kulutus aika lailla kun vaihdoin neulaputket ja säädin seokset, tehojakin saattoi tulla lisää.

Erään ystäväni Honda 750 alkoi kuluttamaan yhtäkkiä muutaman litran liikaa satasella. Ajotapa oli rauhallinen eikä hän huomannut muuta ihmeellistä mopossa.
Syy kulutukseen oli yhden pytyn pimeneminen. Vika lyötyi tulpanjohdosta tai tulpasta, en muista enää kummasta.
Mutta tehohävikkiä hän ei todella edes huomannut. Tehoa oli riittävästi jäljellä hänen ajoonsa.

Back