• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä provosoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
on tässä mielessä pyörän vaihto ja vaihtoehdot ovat linjalla Kawasaki ZRX 1200 S ja Suzuki Bandit 1200 S. Ainakin Suzukilla koeajossa tuli mieleen, että tällä vehkeellä ei ole pakko huudattaa, ei tainnut juurikaan kierrokset mennä yli 7000. Paitsi kerran
smile_org.gif

Kyllä se pyörän luonne vaikuttaa, tuollainen puolikatettu naku on kompromissi (pysyy kyydissä vielä lujemmassa vauhdissa), iso 'matalaviritteinen' vääntävä moottori, niin malttaa ajella.

Mutta kevät kyllä saa tuohon oikeaan käteen erilaisia kramppeja aikaiseksi...
cool.gif

Jos on tehoa, sitä pitää käyttää...
Tehokkaalla pyörällä on kyllä ihan kiva ajaa hiljaakin.
033102bebe_1_prv.gif

Jos on tehoa, sitä pitää käyttää...
Tehokkaalla pyörällä on kyllä ihan kiva ajaa hiljaakin.  
033102bebe_1_prv.gif
Porukassa ajellessa on ihan kiva mennä hiljaakin välillä, mutta kyllä itse otan mieluummin toisen pyörän alle  (ajoasento) jos pitää körötellä omin päin tuolla maaseututeitä. Nakupyörällä tosiaan voi nauttiakin rauhallisista vauhdeista.

Edit: Niin ja tuolla -73 vuoden suizalla kun kurvailee mutkateitä, tuntuu 80kmh kovalta vauhdilta kun ajo-ominaisuudet on myös seitkytluvun alusta..
tounge.gif

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelen nakun ostamista! Itse ainakin löysin ajamisen ilon uudestaan ilman että vauhtia tarvitsi olla... no liian paljon liikaa  
biggrin.gif
Tää alkoi jo aikoinaan autokoulun MP-inssissä kun inssi ei pysynyt mun perässä Golfilla kun nakupyörä-erska 5 :lla päästelin
tounge.gif

En ole kuulemma taloudellinen ajaja
biggrin.gif
Samaa temppua tuli suoritettua, mutta olen astetta kovempi jätkä, koska tein sen Yamaha Dt:llä
biggrin.gif
Inssi jäi kolmion taakse seisomaan kun meikäläinen liittyi liikennevirtaan, eikä jätkää näkynyt kun vasta konttorin pihassa.
Ihmettelin kun ei miehestä kuulunut mitään, ja jäin bussipysäkille odottamaan, ja inssi oli jossain vaiheessa suhatanut ohi, vasemmalla kaistalla, eikä huomannut minua (enkä minä tietysti häntä)
biggrin.gif
. Mutta kortti tuli silti .

Kävin parikertaa euroopassa lomareissulla muutama vuosi sitten,siellä kun päästeli vähän reippaamin muutaman viikon, ei suomessa köröttely huvittanut yhtään sen jälkeen.
Parin pyörättömän vuoden jälkeen ostin nakun,mutta taas tuntuu vauhti nousevan turhan kovaksi,kaikkeen vaan tottuu,perkeles!

sanoi:
Olen siihen lopputulokseen tullut, että hitaalla prätkällä on hauskempaa ajaa kovaa kuin nopealla hiljaa.

+1

Busalla 200km/h:ssa tuntuu 10 kertaa tylsemmältä, kuin 60-80 sladissa hiekkatiellä. se vain on niin. säd but true

tietysti busalla on hienompaa elvistellä snakarilla, että tää kulkee 300:taa, siellä ei edes katsota sitä vähän kärsinyttä 600cc enskaa joka itse asiassa tuli tuppinurin sladissa viimeiset 100km:ä, kun busa körötteli 2% kaasulla E tiestöä. Snakarilla busa on voittaja. mutta ajossa?...

Näin se menee, noi kyykyt kyllä oikeesti ton takia pahoja. Nyt kun taas saanut normaalin "olen kuolematon" olon talven kankeuksien jälkeen päälle, niin joutuu jo oikeasti käyttämään aktiivisesti itsehillintää ettei ihan lapasesta lähde.

Talvella oli tarkoitus vaihtaa pyörä nakumpaan, mutta rahapulassa jäi sitten sekin vaihdos tekemättä. Saattaisi rauhoittaa vauhtia, mutta muu perseily varmaan lisääntyisi jos hankkisi jonkun sopivan tiheesti välitetyn nakupyörän. Tai supermoton. Äh, on tää niin hankalaa. Mutta aivan sairaan hauskaa.
smile_org.gif

Eikös joku rengasmerkki mainosta "osuvastin", että Power is nothing without control
wink.gif

Monelta sitä voimaa löytyy, mutta taasen jälkimmäistä ei!

Se on ihan normaalia, että prätkällä haluaa ajaa välillä reippaasti.
Juu haluaminen on ihan normaalia, mutta sen halun perässä toimiminen saattaakin olla typerää.
Hauskalta se on tuntunut tähän mennessä, suosittelen! Paljon enemmän **tuttais jos olisin tuolla vaan körötellyt rajoituksia noudattaen, kuten sinä ilmeisesti teet? Annan vinkin, osta piikki, se riittää silloin.

Näin se menee, noi kyykyt kyllä oikeesti ton takia pahoja. Nyt kun taas saanut normaalin "olen kuolematon" olon talven kankeuksien jälkeen päälle, niin joutuu jo oikeasti käyttämään aktiivisesti itsehillintää ettei ihan lapasesta lähde.

Talvella oli tarkoitus vaihtaa pyörä nakumpaan, mutta rahapulassa jäi sitten sekin vaihdos tekemättä. Saattaisi rauhoittaa vauhtia, mutta muu perseily varmaan lisääntyisi jos hankkisi jonkun sopivan tiheesti välitetyn nakupyörän. Tai supermoton. Äh, on tää niin hankalaa. Mutta aivan sairaan hauskaa.
smile_org.gif
Smotoa vaan alle
thumbs-up.gif
Itellä sellainen olis haaveissa. Kotarin exc525 crossi renkailla höystettynä hyvä paketti. Pystyy ajaa mettätietä mökkitietä kadulla ja paukkuakin on. On jonnin verran ketterämpikin kaupungissa ku katupyörä
wink.gif
Suzukillahan olisi dr halpa eka motoksi.

Juu haluaminen on ihan normaalia, mutta sen halun perässä toimiminen saattaakin olla typerää.
Hauskalta se on tuntunut tähän mennessä, suosittelen! Paljon enemmän **tuttais jos olisin tuolla vaan körötellyt rajoituksia noudattaen, kuten sinä ilmeisesti teet? Annan vinkin, osta piikki, se riittää silloin.
Varmasti tuntuu hauskalta ja onnea valitsemallasi tiellä, toivottavasti ketään ei satu.

Mulla on itselläni kustom-moottoripyörä, ja nautin sillä ajamisesta myös hiljasemmassa vauhdissa. Itseasiassa yksi syy kustomin ostamiseen oli se että ei tarvitse vaarantaa itseäni ja muita että on kivaa.

Katos, tossahan tuli otettua kantaa myös ihan topikkiinkin eikä menny täysin offtopickiksi
tounge.gif

Varmasti tuntuu hauskalta ja onnea valitsemallasi tiellä, toivottavasti ketään ei satu.

Mulla on itselläni kustom-moottoripyörä, ja nautin sillä ajamisesta myös hiljasemmassa vauhdissa. Itseasiassa yksi syy kustomin ostamiseen oli se että ei tarvitse vaarantaa itseäni ja muita että on kivaa.

Katos, tossahan tuli otettua kantaa myös ihan topikkiinkin eikä menny täysin offtopickiksi
tounge.gif
Näistähän voi vääntää vaikka ikuisuuden. Mutta kyllä sitä rupeaa ajattelemaan kun jotain sattuu. Joutuu sitä joskus ajatella muitakin kuin itseään.

Missä sanotaan, että custom on turvallisempi pyörä?!
Se, että ajaa lujaa ei kyllä useinmiten tarkoita sitä, että kaahaisi hullusti ilman järjen hiventäkään. Taajamassa ja muissa suuremman riskin paikoissa toki ajetaan nätisti, mutta tarpeen vaatiessa syrjemmällä voi vääntää tupin nurin ilman sen suurempaa omantunnon kolkutusta.

vaikuttaako pyörän tyyppi siihen miten ajaa, vai pyörällä ajava tyyppi siihen millaisen pyörän ostaa?

Onko oikeasti olemassa sellaista ihmistä, joka ostaa tonnisen kyykyn vain ajellakseen rajoitusten mukaan tai max 10-15 ylinopeutta.. Kuulostaa oudolta, ehkä jopa hieman pervolta
lookaround_orig.gif

Näin se on, että aateluus velvoittaa
062802moto_prv.gif

Se, että ajaa lujaa ei kyllä useinmiten tarkoita sitä, että kaahaisi hullusti ilman järjen hiventäkään. Taajamassa ja muissa suuremman riskin paikoissa toki ajetaan nätisti, mutta tarpeen vaatiessa syrjemmällä voi vääntää tupin nurin ilman sen suurempaa omantunnon kolkutusta.
Ei missään, mutta oma kokemus kertoo että mä nautin kustomilla ajamisesta myös niissä hiljaisemmissa nopeuksissa joissa urheilullisemmalla pyörällä en nauttinut. Ainakaa niin paljon
smile_org.gif

Pitääkö mun vielä kertoa sulle miks hiljaa ajaminen on turvallisempaa kuin kovaa ajaminen?

Mutta jokainen oman järkensä mukaan, toivottavasti kovaa ajetaan siellä missä ei ole muita.

Ei missään, mutta oma kokemus kertoo että mä nautin kustomilla ajamisesta myös niissä hiljaisemmissa nopeuksissa joissa urheilullisemmalla pyörällä en nauttinut. Ainakaa niin paljon
smile_org.gif

Pitääkö mun vielä kertoa sulle miks hiljaa ajaminen on turvallisempaa kuin kovaa ajaminen?

Mutta jokainen oman järkensä mukaan, toivottavasti kovaa ajetaan siellä missä ei ole muita.
Niin se on, että customilla, tai nakulla yleensäkin, ajonautinnon saamiseen ei tarvitse juurikaan nopeusrajoituksia ylittää. Muoviluodilla rajoitusten mukaan ajaminen on taas kohtalaisen tylsää köröttelyä.

Itse olen sitä tyyppiä että ajan 90% rajoitusten mukaan ja varovaisesti. Mulla se menee niin päin että kun tietää että varmasti kerkeäis tuonkin teini bemun edelle voi vaan huvittuneena katsella sen kiihdytystä ja provoa kun se liikenne valoista kiihdyttää öljylle haisten pois.
tounge.gif

Sitten joskus tekee mieli kääntää sitä kahvaa kun kasvaa ne sarvet otsaan mutta sitten kohtauksen mennyttä ajelen taas rajoitusten mukaan.

smile_org.gif

Niin se on, että customilla, tai nakulla yleensäkin, ajonautinnon saamiseen ei tarvitse juurikaan nopeusrajoituksia ylittää. Muoviluodilla rajoitusten mukaan ajaminen on taas kohtalaisen tylsää köröttelyä.
Murhaa se on muoviluodilla ajaa rajoitusten mukaan. Kokoajan pakottaa oikeaa rannetta. Pakko se on myöntää että kyllä sitä tulee ajeltua joskus muita ajattelematta. Mutta pyörä menee varmaan vaihtoon tässä lähi aikoina. Kun sen itse tajuaa että ei ole päätä ajaa rajoitusten mukaan niin silloin ajattelin että nyt riittää. Sitäkun pitää itseään niin vitun hyvänä kuskinakin vielä
wink.gif

Minusta on kivaa vetää valoista kun viereen sattuu joku kilpailu haluinen henkilö sportti.
Kiihdytys reipaasti 60-70 sitten hellää varovasti kaasusta kotilon kuskin naama alkaa loistaa kun naantalin aurinko kun hänellä on kovenpi rassi.
cool.gif

Back