• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä nurin..pientä veren kiehumista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 954
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen kattelin suojapeitolla peitettyä prätkää,oli peitto kun purje,näytti siltä et oli mopo lentoon lähössä,on siinä omistajalla ihmettelemistä,kun löytää moponsa naapuritalon katolta.
omg.gif

Nyt sun fillari on samala tavalla ruvella kuin meidän muittenkin ..
wink.gif

Tiedetään .. ei lohduta tippaakaan ...
blush.gif

Mun pyörän, joka oli pressun alla, kaatoi tuuli naapurin autoa vasten ..
confused_orig.gif

Sain paukkuuttaa sen auton myöskin .. aavistuksen harrrrmitti ..
bawling.gif
miten matti sun "möhkäleen" voi muka tuuli kaataaa ?.. eihän meillä ole ollut etelä-suomessa hurriGaaneja pitkään aikaan..
tounge.gif

Nyt sun fillari on samala tavalla ruvella kuin meidän muittenkin ..
wink.gif

Tiedetään .. ei lohduta tippaakaan ...
blush.gif

Mun pyörän, joka oli pressun alla, kaatoi tuuli naapurin autoa vasten ..
confused_orig.gif

Sain paukkuuttaa sen auton myöskin .. aavistuksen harrrrmitti ..
bawling.gif
miten matti sun "möhkäleen" voi muka tuuli kaataaa ?.. eihän meillä ole ollut etelä-suomessa hurriGaaneja pitkään aikaan..
tounge.gif
Mulla on ollut muitakin moottoripyöriä kuin tämä nykyinen .. ylläri ylläri ..
biggrin.gif

Kuten jo useampi mainitsi, rikosilmoitus, menee ilkivallan piikkiin, etkä kärsi nahoissasi kuin omavastuuosuuden. Bonukset säilyy silloin.
smile_org.gif

kateellinen naapurin persreikä kaatanut... ilkivallan piikkiin vaan, pieni paperisota sit se helpottaa!

Eikö ilkivaltaa pidä todistaa mitenkään? Tuntuu siltä että vakuutusyhtiöt tappelee viimeisestäkin pennin puolikkaasta niin hyväksyykö ne sit kylmästi ilkivallaksi asian vain koska tekee rikosilmoituksen? Ja minun pyörä on kyllä niin jyrkässä kulmassa että aika paljon ihmettelen jos tuuli sen kaataa, jalan puolelle se ei voi kaatua ja toiselle pitäisi nostaa aika paljon massaa ilmaan. Tosin wappuaattoa edellisenä yönä oli pressu lähteny pyörän päältä pois
nixweiss.gif
tiedä sitten onko ollut tuuli (se vielä löyty aika oudosta paikasta jos tuuli ois sen vienyt) vai joku wappupila, mutta onneksi pyörälle ei ollut käynyt mitään.

Eikö ilkivaltaa pidä todistaa mitenkään? Tuntuu siltä että vakuutusyhtiöt tappelee viimeisestäkin pennin puolikkaasta niin hyväksyykö ne sit kylmästi ilkivallaksi asian vain koska tekee rikosilmoituksen? Ja minun pyörä on kyllä niin jyrkässä kulmassa että aika paljon ihmettelen jos tuuli sen kaataa, jalan puolelle se ei voi kaatua ja toiselle pitäisi nostaa aika paljon massaa ilmaan. Tosin wappuaattoa edellisenä yönä oli pressu lähteny pyörän päältä pois
nixweiss.gif
tiedä sitten onko ollut tuuli (se vielä löyty aika oudosta paikasta jos tuuli ois sen vienyt) vai joku wappupila, mutta onneksi pyörälle ei ollut käynyt mitään.
Vakuutusyhtiöt ovat siinä mielessä tarkkoja, ettei vahingossa ole ollut mukana toista ajoneuvoa. Eli jos joku tuuppaa vaikka vahingossa kotilollaan mp:n nurin ja poistuu paikalta ---> kaskosta menee, mutta muuten se menee ilkivallan puolelle. Varsinkaan jos ei ole mitään pressua mopon päällä ,niin saapi varmaan olla aika tosi kova tuulenpuuska että kaatuu ?

Juu epäilen suuresti tuulen mahdollisuuksiin kaataa pyörä. Ellei se aivan täysin pystyssä ole. Ja se oli siis noin päin, tuntuu kumminkin aika oudolta ettei mene bonuksia vain rikosilmoituksen tekemisen takia, mutta hyvä jos on niin.

Eipä ainakaan Fenniassa mennyt (tosin auton kanssa) bonuksia ilkivallasta, ja myös omavastuu oli puolet normaalista. En sitten tiedä, jokuhan tuota voisi hyväkseen käyttää, mutta varmasti alettaisiin epäillä jos aina on ilkivallasta tapahtunut jotain.

Tosin auton tapauksessa se oli selvä tilanne (joku lyönyt lekal etc), niin sen tarkastajakin myöntää. Miten sen pyörästä huomaa onkin sitten jännempi juttu..

Osakaskon korvausvastuusta kokemuksia. Juuri ensipyöräni hommaneena on vakuutusyhtiöiden kilpailutus juuri takana ja juuri tuolla osakaskolla kyseltynä. Huomasin että ilkivaltavakuutuksen sisältyminen osakaskoon riippuu täysin vakuutusyhtiöstä.
Ensimmäisenä tulee mieleen Pohjola jolla ilkivalta ei sisältynyt osakaskoon, mutta ero laajakaskoon oli melko pieni. Itse päädyin ottamaan pyörääni vakuutukset Nordealta, josta läytyy juttua ihmeen vähän, ottaen huomioon että se oli ylivoimaisesti halvin. Siellä osakaskoon saa ilkivaltalisäyksen, eli se on vapaaehtoinen. Kerrostalossa kun asustelen hieman kyseenalaisella alueella oli ilkivaltavakuutus ehdoton edellytys.
Mutta kelatkaas tämä, ensimmäinen pyörä (ei kertyneitä bonuksia) ikää miehellä 22, pyörä Kawa EN500 -93 (kuristettu 25kw). Alotuspinnoja sain liikennevakuutukseen 20, ja kaskoon 50
crazy.gif
(etsin leukaani vartin lattialta kun kuulin tämän). Lopputuloksena Liikennevakuutus, osakasko ilkivaltalisällä, 366,47€.
buttrock.gif
Tuon jälkeen tuntui aika turhalta soitella enää muualle, mutta tulipahan kilpailutettua. Toiseksi paras tarjous päälle 500€.

Mulla kävi vastaava homma viime syksynä. Kävin laitoksella tekemässä rikosilmoituksen, tarkastaja kävi katsomassa pyörän ja sillä siisti. Tarkastaja itsekkin totesi että jäljistä näkee selväsi ettei ole vauhdissa kaadettu ja menee ilkivallan piikkiin. Reipas 1400€ tuli korjausarvio. Sitten kun sain pyörän ajokuntoon niin huomasin, että ohjaus on kierossa. Oli päässyt se kahva pyörähtämään mikä eellä oli kaatunut. Siitä soitin sitten tarkastajalle ja ensin vähän sanoi vastaan, että ei voi mennä paikaltaan kaatuessa, mutta käski toimittaa pyörän paikalliseen huoltoon. Tuokin korjaus meni vakuutusyhtiön piikkiin, vaikka niiden sitä ei olisi pakko ollut korvata, kun olin jo aiemmin hyväksynyt kertakorvauksen. Tältä pohjalta ei pohjolasta ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa.

Back