• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä nurin huoltopukilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olishan siitä se ero, että pelkästä varkaudesta ei mene kasko bonukset, eikä nähdäkseni omavastuutakaan?

pukkilipasta menee omavastuu ja bonukset. ja monesti kun laskee sen bonustiputuksen, niin ei monesti pienistä vaurioista kannata pistää kaskoon, kun tulee kalliimmaksi bonusten takia.
Näinhän se olisi, jos en olisi ehtinyt ilmoittamaan sitä omaa toilailuani. Nyt sitten katsotaa miten käy. Kommenttien mukaan oli ainakin heidän mielipiteensä selvää: 2 x omavastuu + bonuksien menetys
buttrock.gif
.
Jos ei kaskosta ole mitään vielä korvattu niin tuskin siitä tarvitsee omavastuuta tai bonuksiakaan maksaa.

Nytpä vois pirullisesti sanoa, että jäispä jollakulla se kahva käteen kesken menon.. ja ei jäis kitumaan, niin ei menis yhteiskunnan varoja hoitotoimiin.

*#tun varkaat..

- P
Näihän se mennee, kun jonkun pyörä pöllitään, niin kuolemahan se ihan sopiva rankaisu on......

Vittu että vituttaa tollaset kommentit vitun pelleiltä.
Mikäs se sinä olet pelleksi sanomaan? Tuo oli kyllä erittäin kärjistäen kirjoitettu ja siksi laitoinkin alkuun tuon "vois pirullisesti sanoa" eli vähän pehmentämään tuota kommenttia. Tarkoitin sitä, että jos esim. mun pärrällä mettään mentäs, niin kävis sitten vaikka varkaalle tuo -> mitäs pöllit.

Ja joo, kyllä mulla varkaat ottaa päähän aikalailla. Jos omalle kohdalle sattus, niin saattaa olla että jotain ikävää liikkus ensimmäiseksi mielessä jopa.. en mä oikein noille varkaille mitään hyvääkään osaa toivoa.

En mä mitään kuolemantuomioita toivo, mutta sun mielestäkö on ihan se ja sama, kun joku tulevaisuuden toivo pöllii pyöräs / kaataa ihan muuten vaan parkkiksella tai jotain vastaavaa? Ihan lempeän leppoisasti suhtaudut asiaan?

Sorry provokatiivinen kirjoitus, kun noin koville näytti ottavan.

Terv, "vitun pelle"

Edit: pitää tästä lähtien muistaa tällaisissa tapauksissa mainita, kuinka mukava ja ystävällinen ihminen se herra varaskin voi olla. Ihminen siinä kuin muutkin ja on inhimillistä, ettei heille mitään pahaa saa toivoa, vaikka omalle kohdalle samanlainen paska sattuskin.

Myönnän kyllä että oli liian rankasti kirjoitettu ja anteeksi siitä.

Ja joo, kyllä mulla varkaat ottaa päähän aikalailla. Jos omalle kohdalle sattus, niin saattaa olla että jotain ikävää liikkus ensimmäiseksi mielessä jopa.. en mä oikein noille varkaille mitään hyvääkään osaa toivoa.

En mä mitään kuolemantuomioita toivo, mutta sun mielestäkö on ihan se ja sama, kun joku tulevaisuuden toivo pöllii pyöräs / kaataa ihan muuten vaan parkkiksella tai jotain vastaavaa? Ihan lempeän leppoisasti suhtaudut asiaan?

Terv, "vitun pelle"

Edit: pitää tästä lähtien muistaa tällaisissa tapauksissa mainita, kuinka mukava ja ystävällinen ihminen se herra varaskin voi olla. Ihminen siinä kuin muutkin ja on inhimillistä, ettei heille mitään pahaa saa toivoa, vaikka omalle kohdalle samanlainen paska sattuskin.

Villissä lännessä oli ihan oma rangaistus hevosvarkaille...Täällä meillä Kekkoslandiassa pitää vielä puolustella varkaita  
veryangry.gif
naureskelevät selän takana eihän niihin saa koskea edes pihdeillä...jos joku pitkäkyntinen pöllii mun pärrän niin en taatusti toivota hyvää matkaa...
kaboom.gif

Nytpä vois pirullisesti sanoa, että jäispä jollakulla se kahva käteen kesken menon.. ja ei jäis kitumaan, niin ei menis yhteiskunnan varoja hoitotoimiin.

*#tun varkaat..

- P
Näihän se mennee, kun jonkun pyörä pöllitään, niin kuolemahan se ihan sopiva rankaisu on......

Vittu että vituttaa tollaset kommentit vitun pelleiltä.
Mikäs se sinä olet pelleksi sanomaan? Tuo oli kyllä erittäin kärjistäen kirjoitettu ja siksi laitoinkin alkuun tuon "vois pirullisesti sanoa" eli vähän pehmentämään tuota kommenttia. Tarkoitin sitä, että jos esim. mun pärrällä mettään mentäs, niin kävis sitten vaikka varkaalle tuo -> mitäs pöllit.

Terv, "vitun pelle"

No niin, tämä sun alkuperäinen vastauksesi on vaan sellainen, joita täällä foorumeilla nykyään viljellään joka varkaudesta, kotilokuskeille yleensäkin ja eri tyylin pyörällä ajaville ym. ym.
Eli ollaan viemässä ladontaakse, toivotaan kaikkea mahdollista käsien, jalkojen, hengen menetykseen asti, Ihan oikeesti vai? jos näin on niin sitten on.
Eli ei ole kyseessä mitenkään henkilökohtaisuus, vaan yleensäkin huomio muuttuneesta suunnasta toisiin henkilöihin, ryssi ne tai ei.

PS.
Tossa sä kirjoittelet "En mä mitään kuolemantuomiota toivo", siis häh? Kyllä mä nyt ymmärtäisin tuon kahvan katkeamis toiveen ja metsään menon ja eis jäis kitumaan, niin jonkun sortin kuolemantuomion toiveeksi, vai missasinko jotain ? Ja missäköhän se mun "ihan sama mitä tulevaisuuden toivo tekee" lempeästi suhtautuminen lukee?

Eli antaa sen johon vahinko kohditu mesoo jos haluu, typerältä tuntuu nää "wannabee kova kundi" kommentit
joita sinne treadin sekaan aina pukkaa, täysin turhia juttuja.

No nyt on kiva vastatakin, kun oli huomattavasti asiallisemmin kirjoitettu ja perusteltu juttu.

Kyllä, turhia kommentteja ja turha oli munkin kommentti ja liian kärkäs. Ihmiset vaan elää useissa tilanteissa ns. tunteella ja sillä hetkellä kun oikein risoo, niin pääsee sammakoita helpostikin. Tähän varmaan syyllistyy suurin osa ihmisistä.

Kommentoin tuon, että en mä mitään kuolemantuomiota toivo jälkeenpäin. Eli perustelin tuota ensimmäistä ja kärkästä kommenttia. TARKOITTAA siis, että en toivo kenenkään kuolemaa nyt ihan oikeassa elämässä, jos ei jostain ihan eri sfäärin rikoksista puhua. Ja niissäkin se kuolemaantuomittu pääsee jokseenkin helpommalla, kuin loppuelämänsä (ei suomessa) vankilassa virumalla.

Varmaankin mun kakkosvastauksen sävy muodostui vähän tahtomattaankin sitten kuitenkin huonoksi, koska tuo "vitun pellet" kirvoitti hieman paskamaisempaan vastaukseen.

Jos sä mun kirjoitushistoriaa tsekkaat, niin huomanet että melko asiallisesti ja jopa yritän ainakin kovasti, myös seikkaperäisesti ja perustellen kirjoittelen foorumille. En minäkään tästä mitään suomi24-foorumia toivo tasoltaan.

Enkä myöskään ole edes "wannabee kova kundi", tietyt jutut vaan ottanee päähän sen verran, että vastauksella ei sitten olekaan mitään tekemistä todellisen persoonan kanssa.

Ihan aikuisten oikeasti olen kuitenkin sitä mieltä, että varsinkin nämä nuoremmat juniorit saa tehdä ja melskata miten haluaa, koska tässä maassa nyt sanktiot on mitä on. Kalliksi tuppaa käymään asianomaiselle nuo tilanteet ja kun niitä varkaita sun muita sitten määrätään jonkinmuotoisiin korvauksiinkin joskus jopa, niin harvemmin niiltä on mitään rahoja koskaan odotettavissa.

Summa summarum: huonoa tekstiä multa ja ehkei sultakaan ihan siisteimmästä päästä. Sattui nyt henkilöitymään minuun, että sulla vastaavat & useammat & usean kirjoittajan kommentit on ottanut päähän. Eli otin henkilökohtaisesti ja sen mukainen oli vastauskin. Anteeksi siitä.

Eli homma ok, ja pahoittelut jos kovinkin mielipahaa kommenttini aiheutti.

- P

Edit: lainaus unohtui, eli ylläolevaan viestiin tämä vastaus.

No nyt on kiva vastatakin, kun oli huomattavasti asiallisemmin kirjoitettu ja perusteltu juttu.

Kyllä, turhia kommentteja ja turha oli munkin kommentti ja liian kärkäs. Ihmiset vaan elää useissa tilanteissa ns. tunteella ja sillä hetkellä kun oikein risoo, niin pääsee sammakoita helpostikin. Tähän varmaan syyllistyy suurin osa ihmisistä.

Kommentoin tuon, että en mä mitään kuolemantuomiota toivo jälkeenpäin. Eli perustelin tuota ensimmäistä ja kärkästä kommenttia. TARKOITTAA siis, että en toivo kenenkään kuolemaa nyt ihan oikeassa elämässä, jos ei jostain ihan eri sfäärin rikoksista puhua. Ja niissäkin se kuolemaantuomittu pääsee jokseenkin helpommalla, kuin loppuelämänsä (ei suomessa) vankilassa virumalla.

Varmaankin mun kakkosvastauksen sävy muodostui vähän tahtomattaankin sitten kuitenkin huonoksi, koska tuo "vitun pellet" kirvoitti hieman paskamaisempaan vastaukseen.

Jos sä mun kirjoitushistoriaa tsekkaat, niin huomanet että melko asiallisesti ja jopa yritän ainakin kovasti, myös seikkaperäisesti ja perustellen kirjoittelen foorumille. En minäkään tästä mitään suomi24-foorumia toivo tasoltaan.

Enkä myöskään ole edes "wannabee kova kundi", tietyt jutut vaan ottanee päähän sen verran, että vastauksella ei sitten olekaan mitään tekemistä todellisen persoonan kanssa.

Ihan aikuisten oikeasti olen kuitenkin sitä mieltä, että varsinkin nämä nuoremmat juniorit saa tehdä ja melskata miten haluaa, koska tässä maassa nyt sanktiot on mitä on. Kalliksi tuppaa käymään asianomaiselle nuo tilanteet ja kun niitä varkaita sun muita sitten määrätään jonkinmuotoisiin korvauksiinkin joskus jopa, niin harvemmin niiltä on mitään rahoja koskaan odotettavissa.

Summa summarum: huonoa tekstiä multa ja ehkei sultakaan ihan siisteimmästä päästä. Sattui nyt henkilöitymään minuun, että sulla vastaavat & useammat & usean kirjoittajan kommentit on ottanut päähän. Eli otin henkilökohtaisesti ja sen mukainen oli vastauskin. Anteeksi siitä.

Eli homma ok, ja pahoittelut jos kovinkin mielipahaa kommenttini aiheutti.

- P

Edit: lainaus unohtui, eli ylläolevaan viestiin tämä vastaus.
Lainaus ei multa unohtunu
wink.gif

Juu Perkele, ei tosiaankaan ole henkilökohtaisesti suhun suunnattu se "vitun pellet", on vaan ruvenne vituttaa tää suomi24 meno näissä tapauksissa kun jotain napsahtaa. Välillä tuntuu että ei muuta odoteta kuin päästäisiin laukoo noita henkeviä kommentteja.

Noh toivottavasti tämä meidän keskustelu saa muutaman pään miettii horinoitaan
wink.gif

Kevään jatkoja vaan.

Tilasin pukin MC-scatteristä ja pukin merkki oli BikeLift. MUTTA pukissa ei liene mitään vikaa. Aluksi Herra Täydellisyydellä kävi huoltopukki mielessä, mutta eiköhän se hajonnut pyörän kaatuessa sen päälle. Lisäksi tässä voisin mainita kehut, että ko. kaupan kanssa homma toimi kuten se kuuluisa junan vessa. Itse hölmöyttäni kait näin jälkikäteen ajatellen pistin lankarullan ohi pukista. Kaupalle taasen erityisesti kiitoksia siitä, että sain vanhaan pukkiin Y-haarat ihan nimeni perusteella suoraan oikeaan malliin, kun koneelta löyty vanhat tietoni. Eli firmaan kiitokset ja kumarrus .  
bowdown.gif
. Voisin oikeastaan tilata samanlaisen, kun velille kelpasi se särkynytkin... Eli ei pahaa sanaa pukista tai myyntifirmasta!

Näihin kuolemantuomiokommentteihin liittyen seuraava tarina: Vuosia sitten meiltä varastettiin myös auto. Vanha Corollamme kuitenkin löydettiin ennen kuin ehdimme autoa edes kaivata. Harmittavaa tietenkin sinällänsä, mutta varkausvakuutukset olivat myös tällöin kunnossa. Poliisien pyynnöstä autoa löytöpaikalta hakiessa pistin samantien merkille, että autosta ei oltu viety MITÄÄN irtaimistoa eikä autoa oltu myöskään sotkettu. Oven lukko sekä virtalukko oli paskana, mutta autolla oli vain ajettu paikasta toiseen. Tästä hommasta tuli oikeasti ainoastaan jotenkin hölmö olo. Ei siis edes vihainen...

Tulipas Jeesus olo  
lookaround_orig.gif

Nyt vihdoin vakuutustarkastaja soitteli ja asia menee niin kuin uumoilinkin. Pyörä korvataan täydestä arvostaan (siis siinä kunnossa olevana kuin ennen kaatumistaan) ja joudun maksamaan kaksi omavastuuta ja bonukset. Korvaus on mielestäni OK, koska tuumailimme yhdessä sellaisen hinnan, että nettimotosta saan vastaavan hommattua. Eli kakkainen homma kokonaisuudessaan, mutta mielestäni Turva ja tarkastaja hoitivat asian mallikkaasti.

Ei muuten ole Espoossa paljon satanut kolmeen ja puoleen viikkoon  
mad.gif
. Roplausintoni näinä viikkoina purin polkupyörään (uudet ketjut+rattaat  ja vaha pinnassa  
biggrin.gif
). Ajaminen tuolla ei vaan tuo IHAN samoja kiksejä.

Hieno homma että järjestyi! Tosin sitä 2*vastuuta en kyllä ymmärrä mutta ei kai sitten siinä mitään? Nyt mopon ostoon ja kova tinki päälle!

Back