• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä mikä jotenkin on vaan kaunis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itseni sytytti "brittiläisyys", se selittämätön asia joka saa Aston Martiniin sen "jonkin" jota ei löydy mistään Nissanista vaikka se olisi kuinka teknisesti ylivoimainen Astoniin verrattuna.
Jos mulla ois aikaa niin ajelisin Vivalla, mutta ku ei oo. Hienohan sekin on, ja lämmittää sydäntä kauhiasti. Jos mulla ois tukatin lohkoja kauhiasti ja aikaa vaihdella niitä, ajaisin tukatilla, mutta ku ei oo. Jos mulla ois puntia kauhiasti, en vaihtais niitä euroiks ainakaan just nyt, mutta ku ei oo. Jos saisin valita millä ajan huomenna, valitsisin vaihtoehdon, jossa lukee: valitsen laitteen ennen ajoon lähtöä. Jos täytyisi valita yksi ainoa kaksipyöräinen kulkuneuvo ikiajoiksi, ottaisin polkupyörän. Jos tämänhetkisistä jotain täytyisi valita aivan ykköseksi, ottaisin jonkun kyykkyjapsin. Onkohan minusta tulossa poliitikko?

Itseni sytytti "brittiläisyys", se selittämätön asia joka saa Aston Martiniin sen "jonkin" jota ei löydy mistään Nissanista vaikka se olisi kuinka teknisesti ylivoimainen Astoniin verrattuna.
Jos mulla ois aikaa niin ajelisin Vivalla, mutta ku ei oo. Hienohan sekin on, ja lämmittää sydäntä kauhiasti. Jos mulla ois tukatin lohkoja kauhiasti ja aikaa vaihdella niitä, ajaisin tukatilla, mutta ku ei oo. Jos mulla ois puntia kauhiasti, en vaihtais niitä euroiks ainakaan just nyt, mutta ku ei oo. Jos saisin valita millä ajan huomenna, valitsisin vaihtoehdon, jossa lukee: valitsen laitteen ennen ajoon lähtöä. Jos täytyisi valita yksi ainoa kaksipyöräinen kulkuneuvo ikiajoiksi, ottaisin polkupyörän. Jos tämänhetkisistä jotain täytyisi valita aivan ykköseksi, ottaisin jonkun kyykkyjapsin. Onkohan minusta tulossa poliitikko?
Niin, Lexus on erinomainen kulkuneuvo.

Niin, Lexus on erinomainen kulkuneuvo.
Mutta siitäkin puuttunee se jokin. Ei ainakaan minua saa lämpenemään. Tai joo, ehkä saa lämpenemään, jos satun jollakin levähdyspaikalla astumaan moisen kyytiin samalla kun odottelen Jammun lämpenevän riittävän lämpimäksi, jotta voi taas jatkaa ajoa...
Niin puuttuu, se jokin.
Onhan se silti laadukkain ja varmin kulkine tällä pallolla.
Mutta ei silti...

Niin puuttuu, se jokin.
Mutta ei silti...
Asiaa!

Mistä ihmeen sopukoista se tunne tulee? Miks jossakin laitteessa on se jokin? Miks joku toimivampi laite ei lämmitä niin paljon? Miks täytyy jonkun pommin takia nähdä vaivaa nii v**usti, että pääsee sillä ees muutaman kilsan ajamaan?

Niin puuttuu, se jokin.
Mutta ei silti...
Asiaa!

Mistä ihmeen sopukoista se tunne tulee? Miks jossakin laitteessa on se jokin? Miks joku toimivampi laite ei lämmitä niin paljon? Miks täytyy jonkun pommin takia nähdä vaivaa nii v**usti, että pääsee sillä ees muutaman kilsan ajamaan?
Taide ei synny helpolla.
Oliko Michel Angelolla helppoa luodessaan freskoja?
Pääsikö Van Gogh helpolla itsensä kanssa?
Kauneus luodaan ja saavutetaan. Kauneus ei ole numeerinen arvo.
Arvostus ei tule absoluuttisesta suoritteesta vaan tavasta miten tavoite saavutetaan. Se sielu...

Miksi mitataan 100m juoksussa aikaa ja samaan aikaan permannolla arvostetaan aivan toisia arvoja?

Niin puuttuu, se jokin.
Mutta ei silti...
Asiaa!

Taide ei synny helpolla.
Oliko Michel Angelolla helppoa luodessaan freskoja?
Pääsikö Van Gogh helpolla itsensä kanssa?
Kauneus luodaan ja saavutetaan. Kauneus ei ole numeerinen arvo.
Arvostus ei tule absoluuttisesta suoritteesta vaan tavasta miten tavoite saavutetaan. Se sielu...

Miksi mitataan 100m juoksussa aikaa ja samaan aikaan permannolla arvostetaan aivan toisia arvoja?
Miekin olen jo parivuotta epäillyt, että tolla mun vanhalla Trumpalla on sellalen sielu...

Tähän on pakko heittää kuva naapurin kulkineesta

IMG_0115pieni.jpg

Saatan olla mielipiteineni vähemmistössä, mutta tässä on pyörä, joka on toistaiseksi kauneinta, mitä olen nähnyt:

f800gs_sm.jpg

Roland Sands:in "No Regrets":

Noregrets-1.jpg

noregrets2.jpg

Tuolla muutakin miehen tuotantoa: http://www.rolandsands.com/
Jeh Rolandin pelit & vempeleet on tosiaan komeita ja ennenkaikkea niitä on hyvin laajalla kirjolla - niin tekniikan kuin genrenkin suhteen.

Ukkokin on vetomiehenä "vähän" eri luokkaa kuin OCC huutavat paksut apinat jotka lähinnä keskittyy mättämään alihankkijoiden tekemiä osia yhteen ja hipistelemään jotain pisteosia.

"No Regrets"on varmaan hienoin "HD" ikinä ja liki ainoa jommoisen oikeasti haluaisin.

Kaupan tekoisista pyöristä MV-Agustan F4 minusta kaunein - tosin Tamburinin muutkin työt on hienoja.

Ukkokin on vetomiehenä "vähän" eri luokkaa kuin OCC huutavat paksut apinat jotka lähinnä keskittyy mättämään alihankkijoiden tekemiä osia yhteen ja hipistelemään jotain pisteosia.
Saman lailla ko. heppu tekee pyöränsä, alihankinta osista. Miksi harjoitella etuiskarin tekoa kun öhlins tekee sen paremmin ja sen voi vielä ostaa.
Ja hänen sivulta voi ostaa vaikka tuuntun hayabusan, siinäpä sitä rakentamista parhaimmillaan...
1.jpg

Tuossa on itse tehtyä käytännössä runko, vanteet, tankki ja stonga + joitain pisteosia. Ei mitään niin erilaista, mitä ei occ:ssä olisi nähty. Toki occ:n rasittava puoli on se "ihmissuhde draama" sitä voisi vähentää. Mutta tuollainen "reality-tv" on useiden mielestä parasta tv viihdettä... "Bigbrotheria" moottorimaanikoille

Turhaa hypettämistä jonkin valmistajan puolesta, eri valmistajilta hienoja tekeleitä eri makuihin.

Kyllä mulla vaaka kallistuu tohon Yammun XJRään tai Suzzen GSX-1400.. Niissä on sitä jotain jossa ainaskin noi mun simmut lepää!!
smile_org.gif

Hayabusaa ei voi kyllä kauniiksi pyöräksi sanoa millään mittapuulla... rumin laite sitten... eh.. no rumin laite ikinä.
Enpä sanoisi noinkaan. Haybusassa on jotain sellaista sulavuutta, mitä ei ole noissa 600-1000cc sporteissa. Etenkin nämä uusimmat Haybusat miellyttää kovastikin silmää.

Edit: En mä Bussia silti tähän ketjuun postaisi, sen paremmin kuin omaa nykypyörääni. Jokin riisutumpi retrompi ja ehkä rotampi sen pitäisi olla. Tästä esim. pidän jollain tapaa:

http://www.nettimoto.com/766953

Kunhan et mee vanhempiin kaupungin osiin.
Meinaan 50m korttelinvälillä on vaikeempi kääntyä...

Back