• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä jossa hyvä ajoasento yli 190cm:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Johnyape
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen pyörä oli -90 CBR 600 F, mutta meni myyntiin liian ahtaan ajoasennon takia. Nyt voisi taas MP-kuumetta käynnistellä jollain 2500-4000e mopottimella. Ja tehoa ihan väh. 100hv.

Eli minkälainen sportti/matkapyörä yli 190cm?
Suzuki GSXF 750 on käynnyt mielessä, mitens siinä toimii toi ajoasento pitkäämatkaa ajatellen?

Apuva! Ehdotuksia?

Mulla on mittaa tasan 190 ja GSX 1100G oli ainakin ihan mukava peli, kun ei ollut polvet suussa. Nykyään ajelen vieläkin tilavammalla pelillä, niinkuin allekirjoituksesta käy selville ja tehoa on riittävästi
smile_org.gif

Ensimmäinen pyörä oli -90 CBR 600 F, mutta meni myyntiin liian ahtaan ajoasennon takia. Nyt voisi taas MP-kuumetta käynnistellä jollain 2500-4000e mopottimella. Ja tehoa ihan väh. 100hv.

Suzuki GSXF 750 on käynnyt mielessä, mitens siinä toimii toi ajoasento pitkäämatkaa ajatellen?

Apuva! Ehdotuksia?
Saako noin halvalla mitään kunnollista?
nixweiss.gif

Itselläni on toisena pyöränä vanhempikoppanen (-94) gsx-f ja jos sitä vertaa muihin mitä on ollut; sv, 636 tai vaikka r1, niin äffässä on leppoisin ajoasento.
Itse olen n 190 ja pitkäraajainen. Unelmoin seuraavaksi gsx 1400 tai bandit 1250.

Voisin suositella kawa ZZR 1100, tilavia ja mukavia matkassa. 9R:ät ovat myöskin tilavahkoja.

edit: 191 pituutta, ja RSV on myöskin "tilava" tämän tyyppiseksi pyöräksi. Kaikkeen tottuu paitsi siihen jääpuikkoon....

Apuva! Ehdotuksia?
Saako noin halvalla mitään kunnollista?
nixweiss.gif
No en kyllä pyytänyt ottamaan kantaa tuohon budjettiin, vaan vertaamaan hinta/laatu-suhdetta kyseinen budjetti ja vaatimukset huomioon ottaen.

Tottakai 12000e pyörä on parempi ajaa kuin 2000e pyörä!
baaa.gif

Ja jos ei löydy sopivaa pyörää 4Ke, niin tottakai sitten nostetaan sitä budjettia...

Täytyy käydä vähän koe-istumassa pyöriä ja ostaa jos siltä tuntuu.

Jos varaa nostaa budejttia tonnilla tai parilla, niin voin vilpittömästi ehdottaa CbR 1100 XX. Itsellä mittaa 195cm ja tuli bläkkäri ostettua viime kesänä ekaksi pyöräksi mopon jälkeen. Tuohon mahtuu hyvin ja kulkeekin ihan kiitettävästi. Eikä ainakaan itsellä paikat puudu pitemmälläkään matkalla. Myös takapenkillä kauniimpi sukupuoli kulkee kivuttomasti ja jopa tykkää siellä istuskella.

Muut vaihtoehdot tuossa hinta luokassa olisi CBR1000f ja Kawan 1100 ZZR.

Itellä mittaa 188 ja mopottimena vanha -85 mallin Honda CBX750F, ajoasento OK mutta tuohon hintahaitariin ei yllä jos ei oikein pirun hyvää löydä.

Kylmätyyppejä otettu
Bandit 1250 - aivan käsittämättömän mahtava ajoasento
CB1300 - lähes samaa luokkaa kuin edellinen
CBR1000F - ihan OK muttei loistava
CBR1100XX - ei vakuuttanut, liian kyykky

Tähänkin auttaa Bandit sopii hyvin yli 190cm. Hmm on se vaan ihme mopo, sopii vähä kaikille mutta ei paras kellekkään.

XX on mahdollista muokata itselle sopivaksi mm. stongan korotuspaloilla tai jalkatappien siirtosarjalla. Itse olen 190 cm ilman sukkia ja hyvin toimii vakiona.

yamaha fzs 1000. erittäin hyvä ajoasento, lähellä banditin asentoa ,mutta voimaa pyörässä enemmän. tuulisuojaus vähän onneton mutta senkin pystyy korjaamaa. kaks päällä takajousitus on siinä ja siinä etteikö olis liian pehmeä.(riippuu tietysti molempien painosta) vanhimpia malleja alkaa melkein saamaan jo tolla budjetilla.itse pidän pyörästä veri muts.
buttrock.gif

Mä en ole ku 188 mutta mullon aika pitkät koivet ja toi cbr1000f on just siinä hyvän ajoasennon rajoilla

Taitaa olla ostajan markkinat:
biggrin.gif

Eli tänään tuli ostettua 42tkm ajettu GSX 750F -99.
Huollettu, perusvirit (putkisto,suuttimet,suodin)
Dynotulos: 88hv -> 102hv!

Renkaat ja ketjut joutuu ens kesän alkupuolella vaihtamaan, mutta hinta huokeat 3000e! Eikä naarmuakaan löytynyt koko vehkeestä. (eikä ole 2-kilpinen)
smile_org.gif

062802jumpie_prv.gif

Meneekö yli budjetin? mutta GSX1400 sopii kaikenkokoisille
buttrock.gif
mänä kuittaa, pituutta 190 cm ja ajanut ko. GSX1400 pyörällä. Toimii hyvin pitkäkoivellekin.

Niin, ja onnittelut ketjun aloittajalle pyörähankinnasta
buttrock.gif
Dänks!
tounge.gif

Toivottavasti ei heti syksyllä tarvii vaihtaa isompaan/tuoreempaan, mutta kyllä tää vanhan cebarin voittaa 10-0. Harmi vaan että nyt on "vähän" huonot kelit ajella.
smile_org.gif

Kevättä odotellessa...

Back