• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä ei pysy käynnissä. Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gabriel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Neulaventtiilit, ja kaasari saa liikaa bensaa, mikä selittää sen kun kahvaa vääntää niin tukehtuu/kierrokset hyytyy..

Huh! Ongelma ratkesi:)
Petsapumpun sulake oli palanut.
Tässä tulevillekkin sukupolvinne opetus. Kannattaa ensin aloittaa piennistä jutuista kuten sulakkeista ennen kunin lähkee kampiakselia vaihtamaan;)

Joku saattaa ihmetellä että miten pyörä voi lähteä ylipäätänsä käyntiin jos pensapumppu on pois päältä(itse ainakin ihmettelen), mutta Fireblade näköjään voi
biggrin.gif

Mut nyt eiku baanalle. Kiitos kaikille avusta ja mukavaa ajokesää.

Ruiskuvehkeissä bentsiinipumpun toimimattomuuden huomaa onneksi heti virta-avainta vääntäessä - jos ei kuulu ennen starttia bensapumpun tuttua sirinää, niin on jotain pielessä! Ainakin mun V-Strommissa bensapumpun sirinän kuulee paikallaan seisten vielä kypäränkin sisään, siis moottorin jo käydessä.

Nuorempi sukupolvi kuten minä voi kuitenkin miettiä tuossa kohtaa miksi se sulake on palanut..
ja mihin korpeen se kenties palaa seuraavan kerran..
wink.gif

Niin tosiaan, jos kellään on ideaa että miksi pensapumpun sulake on palanut, niin ajatuksia tänne vaan.

Voi se pumppu olla myös sähköisesti rikki eli sisäinen eristevika joka polttaa taas sen sulakkeen jossain välissä, tai sit johtosarjassa hankautunut eriste rikki. Mahdollisuuksia on monia.
Itse tarkastaisin johtosarjan liittimineen pumpulta sulakeboksille saakka. Ja jos ois varaa uusisin myös sen bensapumpun. Ei tosiaan oo kivaa jos se sippaa uudelleen johonkin metsätaipaleelle tai keskelle motaria.

Mahtaa vaan tuo alkuperänen pumppu tuossakin maksaa satasia eikä kymppejä.

Mutta kannattaa nyt seurata ainakin vähän aikaa että polttaako uudelleen sulaketta ja jos polttaa niin alkaa sitten tutkiin tarkemmin. Varulta kannattaa se uusi sulake olla taskussa matkassa.

Back