• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä ei käynnisty talven jälkeen:(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WDW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laittakaa syksyllä 98 tankkiin ja suosituksen mukainen määrä bensan säilytys ainetta.   Tuossa pari tuntia sitten otin Deauvillen tallista neljättä ajokauttaan varten ja joka kevät tähän mennessä ensi startilla käyntiin.  
sport05.gif
Sama homma joka kevät, mutta aina ilman säilöntäaineita.

Laakista käyntiin yleensä n. 5 sek. starttauksella täydellä akulla. Ja eikun yleensä kevään ensi ajelut ensimmäisenä bensamittarille, ja uutta bensaa päälle vanhan kyytipojaksi.

Kerran on -luultavasti- talvehtinut bensa pimentänyt yhden uuden tulpan? Ja se, että oliko se tulpparikko talvehtineen 98 E bensan vika, vai sitten vain setissä 1 kpl huonolaatuista tulppia, vai kenties epähuomiossa huonosti paikalleen asetettu tulpanhattu sen hankalasta paikasta johtuen?
Sitäpä ei tarina kerro eikä allekirjoittanut edes tiedä?

anyway
lookaround_orig.gif

Kait se mopotin pelaa jo ?
Kokeilitko näitä juttuja,
1.Tyhjää kaasarit
2.apuvirralla käyntiin
3.
062802moto_prv.gif
Kohdat 1-2 tehty tänään, ja ei käy.

Nyt on kaks vaihtoehtoa ja sit en tiedä.

1. Imeä tankki tyhjäksi ja laittaa viellä varmasti puhdasta bensaa.

2. Vaihtaa tulpat. Tulppien vaihdon kanssa on sellainen pieni mutta olemassa että kun irroitan tankin niin tulppien ja minun välissä on viellä uskomaton määrä roinaa joista en tiedä mitään.

Ohjekirjan mukaista tulpanvaihtoa (Sivukatteet pois ja sieltä vaihto) en käsitä, siellä ei vain yksinkertaisesti ole tilaa tehdä mitään joten tankin alta on mentävä.

Mä oon tosiaan vaan totaalinen noviisi tällasessa. Mua ei oo kiinnostanu autojen eikä pyörien tekniikka ku tykkään vaan ajella=) Hienoa on se että pyörä tulee tutummaksi ja ei siinä mitään. Kaipaisin vain rinnalleni jotain supermiestä...mielummin hemasevaa supernaista joka tuntee tekniikan ja ruuvit läpikotaisin.

EDIT: Jos olisin rikas olisi joku vesilintu jo ihmetellyt jotta mistä ketusta sai tulikalvan niskaan ja alla olis uus mutta kun en ole
blush.gif

Kokeilitko tuota palotilojen tuuletusta mitä joku jo ehdotti?
Eli kaasu pohjaan, ja starttaat jonkun aikaa, sitten kaasu pois.
Itte vaan vähän ravistelin pyörää kun ekaa kertaa starttailin, että jos pohjalla on jotain pashkaa laskeutunut niin ei heti ensimmäisenä sitä imaise kaasareihin, ja lähti laakista käyntiin niillä vanhoilla bensoilla.

Vaihdoin tulpat ja johan läks. Ja vielläpä vaihto tapahtui ohjekirjan mukaisesti etukatteiden takaa. Olihan siinä hommaa ja kädet kovilla. Bensatankin mutterit oli vissiin syöpyneet kun paukahti molemmat poikki. Onneks löyty laatikoista uudet. Nyt on ekat ajot tehty ja tänään ois tarkotus tehä 130km lenkki.

No niin, tulpilla selvis ja vanhoilla bensoilla lienee läx käyntiin?

Mulla on ollut jokaisessa pyörässä samat bensat mitkä syksyllä jäi tankiin, startissa ei mitään vikaa. Tosin kaasari vehkeet on ollut jonkin tovin tukkosia, mutta muutaman kilsan ajon jälkeen käyneet ja kukkuneet erinomaisesti. Ruisku lähtee laakista, eikä nikottele.

juu mäkään en usko tuohon bensan vanhenemiseen tuossa just rykäsin mopon käyntiin jossa oli 3v vanhat bensat ni lähti tokalla
smile_org.gif
kaasareihin kyllä saattaa vettä kondensoitua yms yms mutta kyllä pikku sahaamisella lähtee JOS kaikki teknisesti kunnossa.

Itselläkin lähti tänään pyörä talven jäljiltä hyvin käyntiin, oli stabilointiaineet tankissa ja pyörä talvehti plus asteisessa varastossa. Viime vuonna pyörä kylmässä varastossa ilman stabilointiainetta eikä lähtenyt ennen kuin vaihdoin bensat, ja samoilla tulpilla vetelin koko viime kesänkin vielä joten kyllä niillä bensoilla tuntuu joihinkin pyöriin olevan vaikutusta.

Tyhjensin 3/4 kaasarista (Yhtä ruuvia en saanu auki kun ei taittunu ruuvari) ja lisäsin bensaan jäätymisenestoainetta jos palais vähän mukavammin.

Tulppien vaihdonjälkeen lähti ykkösellä kyllä. Pakko kyllä sanoa ettei niitä tulppien vaihtoja ole tehty turhan helpoksi.

Ensviikolla pitäis viel varmaan öljyt vaihtaa ja tutkia vähän mitä huoltoa jarrut vaatii kun vinkuvat inhottavasti.

Mutta tosiaan tuli eilen 150km ajeltua ja kaikki pelas kyllä hyvin. Alussa oli pientä tehonpuutetta kun lähdin rampilta kiihdyttämään motarille niin suuremmissa kierroksissa tehot tippu. Mutta kun oli päästelly motarilla hetken aikaa alko kaikki toimia niinku pitääkin.

EDIT: Olin kyllä mokannu ton talvehtimisen aika pahasti vaikka pyörä olikin lämpimässä varastossa olin unohtanu pistää tankin täyteen enkä ollut käyttäny kaasareitakaan tyhjäksi. Meni aika kiireellä pyörä varastoon ja piti mennä myöhemmin tekemään noi tankintäytöt jne mutta jotenkin ne sitten onnistu jäämään. Ensvuonna olen viisaampi!

Ihan mielenkiinnosta: miltä ne vanhat tulpat näyttivät?
Mustat, valkoiset, jotain siltä väliltä?

Back