• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

putket americaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sammy74
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! Eilen ostoksilla, ja -07 america pitäis tulla viikon sisällä pihaan. Nyt vaan pitäisi saada mopoon kunnon äänet ja ehkä tehokin paranis? Mitkä putket kannattais laittaa? Onko motomarketin valikoimissa mitään sopivaa...? Eli olen ihan uusi näissä asioissa!
nixweiss.gif
: :

Mulla oli ennen tuo America ja siihen laitoin ihan trumpan putket, kun en muutakaan jaksanu hakea. Ihan riittävästi kuuluu putputusta ja kait siitä tehoakin tuli hiukan lisää. Motomarketista silloin ne ostin, sinne vaan.

Mä mietin myös vuosi sitten eri vaihtoehtoja (Epco, D&D, Thunderbike, Sceptre, Raask, TOR yms.) ja päädyin siihen helpoimpaan eli Trumpan omiin putkiin eli TOR:eihin.

Thunderbike:n putket pitää huomattavasti räheämpää ääntä, mutta mahdolliset sakot, katsastus ja korvatulppien välttämättömyys ei oikein houkuttanut. Laatueroja noissa ei vissiin kovin paljoa ole, Sceptret on ainakin rosteria, joka taas näkyy hinnassa. Raask:in vaimentimilla saat myös huomattavasti enempi ääntä aikaiseksi (noita kutsutaankin dragpipe:ksi), mutta luin noissa olevan ainoana eniten laatuvaihteluja (jos väitteissä nyt sitten on mitään perää).

Liika-avarat putket tuo myös tarpeen vaihtaa suuttimet isompiin ja itse en tuota jaksanut alkaa teettämään (itse kun ei osaa), joten senkin puolesta TOR:it vaikutti parhaalta ratkaisulta. Noissa käsittääkseni tulee aina suuttimet mukana jos niiden vaihtaminen on tarpeen/suositeltavaa, eikä ainakaan 790cc Speedmasteriin suuttimia ollut paketissa.

Back