• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Puku pyörän mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaikka tuo ekalla kerralla hymyilytti vetää nahkahaalaria päälle niin ei ilman sitä kyllä nykyään viiti ajella. Mukavuus huipussaan.
Värit on tietysti kolmea tummaa sävyä niin sopii kohtuu kivasti aina pyörään kuin pyörään.

Itsellä viime kaudella ylivoimaisesti paras yhdistelmä oli Dainesen nahkatakki, Esquadin ajofarkut+polvisuojat ja Alpinestarsin lyhyet ajokengät.  Mukavuusfaktori huipussaan, mut silti suojaa löytyi.  Lisäksi vielä kevyet kunnon ajohanskat, niin ei haitannut vaikka oli vähän lämpimämpää.

Ei sillä väliä, miltä näyttää, jos itse sen kestää.  Kunhan pukeutuu siten, että pikkulipoista ei tuu kuin aineellisia vahinkoja.  Eniten ärsyttää, yleensä 40-50 v. matkasportilla ajavat miehet, kenellä on viimisen päälle tixtexit, ajosaappaat ja joku Schubertin kypärä.  Mut sit vedellään paljaalla, eli ei hanskoja, ei voi ainakaan kuumuuteen vedota.  Ei tarvi kyntää kuin 40km/h vauhdista, niin on kädet entiset.

Ja joo, on mullakin kunnon semiratanahkahousut polvipaloilla.  Ja palat vielä ihan naarmuitta.  Tulee muutos ensi kesänä takuuvarmasti..  
biggrin.gif
 Ja tietty takki+kypärä ainakin osittain prätkän väreissä..  
wink.gif

Tuo että ajetaan ilman ajohanskoja on mulle kanssa ihmetyksen aihe. Hanskat on mulle kypärän ohella vähän kuin turvavyö autossa. Ilman ei ajeta. Siksipä mulla onkin viidet hanskat eri keleille. Yhdet on nahkaa ilman vuorta, mutta suojilla = eivät ole liikaa helteessäkään. (Ja maksoivat muuten 5e halpakorista joskus 06.)

Tärkeintä puvussa lienee kuitenkin se, missä ja milloin ajaa. Helteellä olisi hyvä puku josta saa tixtexit pois tai ajaa nahkoissa kuten jotkut tekee. Sateella kalvopuku tai sadepuku nahkojen päälle.  Onhan se vähän tyhmän näköistä ajaa polvipaloissa cruiserilla, mutta haittaako sekään mitään jos hyvältä tuntuu.
sport05.gif

Joo kyllä se nahkatakki nakunpyörän kans on ehdottomasti parempi kuin tekstiili. Viime kesältä kokemusta molemmista ja nahka ehdoton ykkönen. Virtaviivaisempi, eikä lepattele... paljon miellyttävämpi ajaa.

enpä vielä ole sellaista nahka-asua nähny joka sopis meikäläisen muotoihin ku silikonit odusogalle.. ontuva vertaus tosin..
cool.gif

tietty jos olis sellainen beibemagneetti sikspäkillä, eikä tuolla uimarenkaalla, nahka-asu vois ehkä jopa tulla kyseeseen...

Mulla on aina ollu pyörään sopiva ajoasu.
Se,mikä on päällä.Ihan sama onko nahkaa tai texiä.
Aina se on mua varten eikä muita.

Miten paljon olette ajopukua ostaessanne katsonut myös sillä hetkellä tallissa olevaa pyörää?
Tarkoitan siis, että tuskin kukaan ratanahkapukua hd:lle ostaa?

Millainen asuste olisi tyylikäs ja käytännöllinen vaikkapa jollekkin naku/fighterille? mm. z1000, fz1n, cb1000r jne.
Ostin Mp-Asun tixtexin, ajan HDlla.

Back