• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Puku pyörän mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

Sijainti
Etelä-Suomi
Miten paljon olette ajopukua ostaessanne katsonut myös sillä hetkellä tallissa olevaa pyörää?
Tarkoitan siis, että tuskin kukaan ratanahkapukua hd:lle ostaa?

Millainen asuste olisi tyylikäs ja käytännöllinen vaikkapa jollekkin naku/fighterille? mm. z1000, fz1n, cb1000r jne.

Nahkapuku on nakupyöräilyssä vielä tärkeämpi kuin tupperwaara peleillä koska tuuli riepottelee ajajaa ihan erimalliin. Itsellä ainakin nahat päällä aina kun kelit sallivat pyörästä riippumatta on ne vaan niin paljon mukavammat kuin leppattavat tixtexit.

Musta nahkapuku käy oikeastaan minkä tahansa pyörän kanssa, joten sitä ei tarvitse turhaan murehtia.

Mä sain tuon nahkapuvun alesta niin halvalla, että oli pakko-ostos (Sulo Vilen?) ja se nyt sattuu sopimaan nyt alla olevaan pyörään. On kuitenkin tullut mieleen, että ei se ehkä näytä kauhean järkevältä joidenkin seuraavaksi pyöräksi miettimieni laitteiden kanssa... Valkoinen kyttyrällinen nahkapuku ja vaikka Trumpan Scrambler
tounge.gif

No, mun tapauksessani syy nahkapuvun ostoon oli turvallisuus. Musta 2 osainen nahkapuku lienee paras vaihtoehto, jos haluaa varusteiden "sopivan" mihin tahansa pyörään.

Melko huvittavaa että millä mopolla ajetaan minkäkinlaisissa varusteissa. Tietysti ymmärtää että radalla pitää olla suojaavaa nahkaa ja kuramopoillessa omanlaisensa varusteet. Lähinnä ihmettelyni koskee jalat edellä ajelijoita. Pitää olla avopotta ja nahkaliivit että saa rispektiä ;)
Jos mulla olisi custommopo niin ajaisin vaikka vittuillakseni kyttyränahoissa

^hyvin ne sopii toisiinsa
smile_org.gif

Itse hankin ensimmäisen asuni - mustahkon goren -kyytiläisenä. Valinnanvaraa ei ollut hirveästi 'koristeväreissä', pinkki on nounou ja toinen vaihtoehto oli beeshi. Onneksi sitä ei takissa ole hirveän paljoa. Sopii mustaan pyörään josta vielä joskus tulee mun.

Ja muutenkin musta sopii minkävärisen pyörän kanssa tahansa. Oma tuleva pyörä meinaa olla tumman harmaa. Nahkatakin ostin heräteostoksena kun tuli sopiva vastaan. Sen liian vaaleat harmaat ei sovi yksyhteen kumpaankaan pyörään, mutta samapa tuo..

tyylikäs ja käytännöllinen vaikkapa jollekkin naku/fighterille? mm. z1000, fz1n, cb1000r jne.
Yläroppaan nahkarotsi - mieluummin ilman kyttyrää. Housut se ja sama, mutta ehkä ratakireet polvipalanahat on jo liikaa. Ajofarkut, farkkumallin nahkahousut ilman ulkoisia suojia, tixtex-lökärit...

bikepics-1790211-200.jpg

Shortsit, t-paita ja Converset kesähelteille.
tounge.gif

Nahkatakki tai tix-tex-takki ja housut muuhun ajoon. Tai sitte ihan sellaset missä itse tuntee olonsa mukavaksi.

Hyvä ettei nahkatakin yhdistäminen gorehousuihin ole kauhea kardinaalimunaus..
Vetoketjut kun sopivat toisiinsa ja saan ne yhteen, nahkapökät ei oikein ajatuksena sytytä.  
sport05.gif

Vähän sinne päin on mutta ainahan asua voi muuttaa...  
smile_org.gif
Tulee se pyörän mukaan hommattua. Viileämmällä kelillä sitten tixtexit ja nekin jotakuinkin pyörään sopivat.
biggrin.gif

Kyllä jengi hiukan saattoi katsoa kun ulkoilutin museopyöriäni polvipalat nahkoissa kiinni.. Varsinkin kustomia ajellessa..

Ei sitä nyt jaksa käydä asua vaihtamassa jos peräjälkeen herättelee kalustoa. Toisaalta löytyy kyllä noihin sopivia vermeitä, mutteivat suojaa yhtä hyvin.

Asu on silloin sopiva kun siinä on hyvä olla, sama onko se kangasta, nahkaa, jotain siltä väliltä.

Kaikkia noita on ja on tullut ihan riittävästi ajeltua sekä jalat että pää eellä ja lisää tulee taas ku kesä tulee
062802moto_prv.gif

Avokypäräkin löytyy polkupyöräilyyn, riitti reilu 2000km vesisateessa avopotalla, olkoon mitä respektiä tai ei, siis ajokkina oli HD.

Ihmetyttää ihmiset jotka ei osaa tehdä omia valintoja, vaan kaikki pitäis pystyä jollakulla "hyväksyttään" eriasia on sitten jos tiettyä tarviketta, palvelua etc. kommentoidaan.

Taitaa olla ja on: reimaa, sinisaloa, scottia, sweeppiä, jotku armalithhousut, jotain "all american valmistetta" kbctä, airohhia, studdsia kaapissa, jotain useempi jotain ei. Ja hiton hyvä timber-merkkinen takki, ei vaan ole uutta vielä löytyny.

Jokainen tavallaan. Itselläni pääosin nahkasetti, mutta Lindstrandsin kangassettikin löytyy. Numeroa isompi, niin mahtuu kylmillä keleillä toppinkia alle...

Ei se ole, että mitä pukee, vaan miten sen puvun kantaa ;)

Ihmetyttää ihmiset jotka ei osaa tehdä omia valintoja, vaan kaikki pitäis pystyä jollakulla "hyväksyttään" eriasia on sitten jos tiettyä tarviketta, palvelua etc. kommentoidaan.
No, en minä nyt niin vakavissani kysele.
tounge.gif

Ihan uteliaisuuttani vaan.
Pikemminkin olet itse sellainen, että voisin ihan vaan piruillakseni tehdä juuri päinvastoin kun valtavirta.
wink.gif

Pah. Minä ostan vain sellaisia pukuja jotka ei joka vuosi kutistu. Niitä ei valitettavasti ole kovin monta, ja jos ostaisin nahkapuvun niin maailmasta loppuisi lehmät/kengurut (vai mistä elukasta ne nykyään tehdäänkään). Minun vanha Halvarssoni-nahkapuku tais mennä päälleni viimeksi vuonna 2003.

Ei ihan minä, vielä:
fat_biker_1.jpg

/MarcusB, 115kg (ja venyvät goretexit).

Mä sain tuon nahkapuvun alesta niin halvalla, että oli pakko-ostos (Sulo Vilen?) ja se nyt sattuu sopimaan nyt alla olevaan pyörään. On kuitenkin tullut mieleen, että ei se ehkä näytä kauhean järkevältä joidenkin seuraavaksi pyöräksi miettimieni laitteiden kanssa... Valkoinen kyttyrällinen nahkapuku ja vaikka Trumpan Scrambler  
tounge.gif
Myy sitten pukusi mulle vielä halvemmalla kun luopumisen aika tulee...Aatoksiin sopii just valkoinen kyttyräversio, sävy sävyyn nääs ;-)

Back