• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Prätkissä enemmän teknisiä ongelmia kuin autoissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja premier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä mulla ainakin on pyörät olleet lähes täysin ongelmattomia, vaikka eivät ole uusia olleetkaan. Autot ovat olleet saman ikäisiä keskimäärin, joten vertailupohja on hyvä. Mulla on ollut 6 eri autoa ja 2 pyörää tähän mennessä, ja saldo on se, että 3 autossa oli aina jotain paskaa, 2 toimi suht hyvin, mutta kyllä niitä sai huoltaakin ja nykyinen on ollut täysin ongelmaton. Pyörissä ei ole ollut koskaan mitään vikaa lukuunottamatta molemmissa pyörissä olleita pieniä takavaloon liittyneitä sähkövikoja. Niitäkin on tietty huollettu, mutta ei normihuoltoa kummempaa.

Eli mun kohdalla autoissa on kyllä ollut huomattavasti enemmän riesaa, otti kilometrit huomioon taikka ei.

Meikällä on kyllä järjestäin ollu autoissa vikoja, rätkissä ei juurikaan...(tulpan oon joutunut vaihtaan suitsaan) Ehkä mulla on ollu paskoja autoja...
baaa.gif

Moottoripyörässä ei ole vikoja, kun ne korjataan ennekuin ne hajoaa. Jos siinä kuitenkin joku hajoaa, niin se johtuu siitä että vikaa korjattiin ennekuin se hajosi.
tounge.gif

Autossa taas venataan että joku rikkoontuu ennekuin se korjataan.

Ehkä se on vähän tuurista kiinni millasen pommin sitä itelleen saa. Joillain on japsiautoissa jatkuvasti vikoja, jotkut ajelee 200tkm normi huolloilla. Joillain toimii brittipyörä moitteetta 100tkm, jollain on japsipyörä jatkuvasti pajalla. Joskus aikoinaan kun olin fordilla asentajana, sielä kävi (tunnetusti luotettavia
biggrin.gif
) mondeoita joilla ajettu 150tkm, ja ihan vaan normi huollot tehty, ja sitten 15tkm ajettu, joka oli jo 10 kertaa ollu korjattavana... Sitten tietysti joku vika/kilinä/kolina häiritsee jotain, toinen vääntää vaan radion kovemmalle/ei pidä sitä vikana, vaan ominaisuutena.

Pannari johtaa Nissaneita 4-0! Nissaneista oli kaksi vieläpä uusia. Autoista en tiedä...
blush.gif

Vaikka ajomääriä verrattaisiin, Honda johtaisi silti 3-0.

sanoi:
Hän ihmetteli suuresti miksi minulla tuntuu olevan kokoajan jotain häikkää ja hänellä ei ole koko autoilu-uransa aikana ollut mitään ongelmaa yhdenkään auton kanssa. Jäin miettimään tuota itsekin.

Kuulostaa sen verran ihmeelliseltä, että sitä saakin miettiä...  
062802jumpie_prv.gif

Kirjoituksestasi voi päätellä, että isäsi:

a) sairastaa dementiaa
b) aloitti autoilu-uransa tänä kesänä
c) ei pidä harrastuksestasi ja vittuili sinulle
Tai sit sillä on ollut Ladoja, eikä tunnusta, että niissä mitään vikaa olisi. Kuten meidän firman entinen remppa.
tounge.gif

Itellä ainaki tahtoo olla sitä vikaa että kun saa jonkin korjattua löytää toisen "vian" jne jne.. eli loputon projekti.. mutta toisaalta pyörän kanssa on mukava värkätä. Ja ainahan liikkuviin vehkeisiin tulee vikaa, se on vain tuurista kiinni että paljonko omalle kohdalle sattuu. ja toki jos on ihan uusi pyörä tai auto, niin eihän nissä ole "vikaa" kun ne viedään takuuhuoltoon. ja niitä enää viikon päästä edes muista kun ei ole itse sitä korjannut. Siksi omistanki vanhemman pyörän ja vielä vanhemman auton.. ei se suinkaan rahasta ole kiinni, tykkään vaan harrastella
biggrin.gif
buttrock.gif

Näin minä näkisin asian:

2008 Ford Focus 1.4 Trend = 80HV (lähde: www.ford.fi)
1997 Suzuki Bandit 600S = 78HV (lähde: www.bikez.com)

EDIT: Molemmat siis käy bensiinillä!
biggrin.gif

toisessa siis 1400cc tuottaa 2hv enemmän kuin toisen 600cc... Ja uskallan väittää että tuo voorti hajoaa useammin kuin pikkurosmo jollei kaltoin kohtele
tounge.gif

Noju, asiaan. Tuosta huomaa viritysasteiden eron, ja se nyt vaan on kylmä tosiasia että mitä enemmän saman kokoisesta revitään tehoja, sen useammin siitä jokin osa pettää. Toisaalta pointsit MP valmistajille, moni mopo on hakannut "laatu-autot" kestävyydessä vaikka moottorista on revitty tähtitieteellisiä voimia verrattuna perus auton mottiin.

Enemmän mulla on ollu tuossa "britti" -94 primerassa vikaa kun -91 japsi suzukissa
tounge.gif
Toisen mittarissa 270 000 ja toisessa 60 000 km, siis mittarissa...
biggrin.gif

Volvolla kun olen ajellu niin ei oo vikoja ollu...
smile_org.gif
(Volvo=takavetoinen)
wink.gif

Pyöristä ei oo kokemuksia... Mutta tuo viritysastehan sen kestämisen kertoo...

Pyöristä ei oo kokemuksia... Mutta tuo viritysastehan sen kestämisen kertoo...
No ehkä viritysaste osaksi, sekä autossa että MP:ssä.. Entä virheellinen käyttö, huolimattomuus (pikku huollot, esim. ketjujen rasvaus, nivelien rasvaus) jne..

Toki jos ajatellaan 2000-lukusia harrastepelejä, niin tuskin löytyy hirveästi vikoja. Toki niitä on, mutta ei samanlaisia kuin vanhemmassa kalustossa.
smile_org.gif

Omassa yli 15v piikissä, ja kaverin 40v harraste autossa löytyy aina pientä laitettavaa lähinnä ulkonäöllisesti, mutta molemmat tekniikaltaan aivan loistavassa kunnossa, ei vikoja..

Luulempa vaa ettei oo mopoissa sen enempää vikaa kuin autoissa yleisesti ajatellen 20-2000 lukusia harrasteautoja ja -mp:tä.. Toki jos ajetaan jtn kampetta loppuun, alkaa viat kasaantua  
tounge.gif

Mulla on ollut tässä parina kolmena uusia autoja sekä pyöriä.
suzukeissa ei ensimmäistäkään vikaa pyörät olleet gsx-r600
sekä gsx-f750.Autot olleet siten että opel astra oli vm 06 ja
nykyinen civic vm 08 ja ainoa missä on ollut vikoja on yllätys
yllätys:Astra.
Joko mulla on ollut hyvä tuuri mopojen kanssa
tai en ole ostannut tarpeeksi eksootista pyörää.

Back