• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Prätkän osto 190-cm pituselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olis tarkoitus ostaa joku pari vuotta vanha 500 kuutioinen peruspyörä, esim. CB, ER.. Ja kyselisin että mikä olis paras 190cm pituselle, vai onko edes mitään mainitsemisen arvoisia eroja? Tarkotus olis jossain vaihees ostaa siis eka pyörä.

Oma pituus 196cm ja muistaakseni noihin 500cc Kawaan mahtu ihan hyvin, mutta Hondassa taisi tulla tankin muotoilu polvilla vastaan
confused_orig.gif
Suzukia en koskaan kokeillutkaan kun sitä muutenkin pidetään tiloiltaan pienimpänä näistä kolmesta
nixweiss.gif

Lopulta päädyin sitten 650cc Revereen jota testeissä suorastaan moitittiin liiankin tilavaksi => lyhyempi kuski joutuu kuulemma jopa kurkottelemaan
lookaround_orig.gif
Tosin lopullisen ensipyörä-päätökseni takana vaikuttivat kokonaan muut tekijät, vaikkakin tilavuus oli kyllä yksi niistä
cool.gif

Olen 198,5 pitkä ja ajoin kortin CB500... ihan ok mahtu.
Tosin näyttihän se vähän "PV:ltä" mun alla!
tounge.gif

edit:
Niin itse päädyin sitten ZR-7:aan...
Ja hyvin mahtuu/kulkee... rok rok rok!
062802moto_prv.gif

Suzukilla ainakin pikku-Banditti tarjoaa pidempijalkaisellekin mukavan ajoasennon. Ja niitä saa vähän ajettuja edullisesti. Sopii hyvin ensipyöräksi. Niin joo, itsekin olen 190 cm.

Itse olen n. 185 cm eikä Erskalla ajaminen ole aiheuttanut mitään ongelmia kuskin pituuden eikä leveyden puolesta.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että vanhemmat mallit ovat mitoiltaan pienempiä. En muista tarkemmin missä vaiheessa se muuttuu isommaksi, mutta mulla on sellainen mielikuva, että taisi olla 2003.

Back