• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eri asia sitten moikkaako ne takaisin... Mutta samoilla teoriatunneilla nuo istuivat ku isoa Aata ajavatkin ja ainakin meijän opettaja kehotti tuntien lopuksi että moikataan ku tavataan ;) En ite kanssa ees erota välttis mikä pyörä on ku eestä päin kattoo.. pikkuveljen Honda Rebel kevari on vaan pikkasen sipposempi kun mun vanha Virago

Tässä olis yks prätkämimmi lisää iloiseen joukkoonne. :bye: Kortti ollut taskussa jo viisi vuotta, mutta oman pyörän sain vasta nyt hommattua.
Olen vissiin numero 145, mikäli ymmärsin oikein tuon numerointi"järjestelmän.
(korjaus, pyöränä on Kawasaki ER-5)
Tästä se alkaa, motoristielämä omalla kulkupelillä.
Toivottavasti löytyy uusia tuttavuuksia ja saapi hyviä vinkkejä kokeneemmilta konkareilta:)

Viimeksi muokattu:
Suzukigirl89 sanoi:
Tässä olis yks prätkämimmi lisää iloiseen joukkoonne. :bye: Kortti ollut taskussa jo viisi vuotta, mutta oman pyörän sain vasta nyt hommattua.
Olen vissiin numero 145, mikäli ymmärsin oikein tuon numerointi"järjestelmän".
Ekaksi pyöräksi ostin tuon Suzuki GS500E vm00 kun siinä alhaiset ylläpitokustannukset. On myös vakaa ja ketterä ajella.
Tästä se alkaa, motoristielämä omalla kulkupelillä.
Toivottavasti löytyy uusia tuttavuuksia ja saapi hyviä vinkkejä kokeneemmilta konkareilta:)

:bye: tervetuloa joukkoon!! :jippikaijee:

Muikku sanoi:
ÄLÄ huoli, hymyilet ja vilkutat jokaiselle takaata ohi tulevalle ja moikkaat vielä uudestaan seuraavassa taajamassa kun satutte samoihin valoihin.

Eilen kun lähdin ajelemaan Vihdintietä pitkin oli edessäni jonoa sekä takanani oli jonoa, oli siis se iltapäivän ruuhka.
Jätin edessäni olevaan autoon turvaväliä ja ajoin ihan muun liikenteen mukana sujuvasti, kunnes jossain vaiheessa huomasin kun takanani oleva naiskuski vanhahkolla volvollaan lähti ohittamaan minua, vieläpä melkoisen läheltä. Hänen autonsa oikeanpuoleiset renkaat olivat minun kaistallani, :kääk:joten otin tilaaa ja väistin autoa oikeaan reunaan. Minut ohitettuaan jäi hän eteeni köröttelemään sitä samaa vauhtia kuin muutkin letkassa menijät.
Noh noin viidensadan metrin jälkeen hän alkoikin kääntyä vasemmalle ja jäi siinä punaisiin valoihin seisomaan. Silloin muistin Muikun sanat ja minun oli siis ihan pakko vilkuttaa iloisesti tuolle kuskille hänet ohittaessani :bye: ja toivon hänen siinä tajuavan kuinka älyttömän tempun hän äsken teki.... Hmm mitähän tuo volvokuski ajatteli voittavansa ohittaessani minut :blink:

Näin tänään kevään ensimmäisen moottoripyörän liikenteessä! Kylläpä lämmitti sydäntä. Itse odottelen että lumet sulaa ensin :)-

Tervehdys kaikille prätkämimmeille! On ihanaa huomata kuinka paljon meitä on:)

Itse olen ajanut pyörällä noin seitsemän vuotta ja ikää on kertynyt hieman yli 40 vuotta. Näihin vuosiin kuuluu kausia, jolloin kilometrejä on tullut melko vähänkin. Nyt kuitenkin suunta on jälleen lähtenyt nousuun. Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi kaksi poikaa. Kun lapset olivat pienempiä, sai oikeasti järjestellä että joko omaa ajoaikaa saatikka miehen kanssa yhteistä ajoaikaa löytyy. Nyt kun lapset ovat jo kasvaneet hieman isommiksi ja heidät voi jättää hyvillä mielin omiin puuhasteluihin, itsekin pääsee livahtamaan mukavammin ajolenkille.

Kovasti kaipailen prätkämimmeistä myös ajoseuraa ja uusia ystäviä. Omassa ystäväpiirissä ei ole moottoripyöräileviä naisia. Emme voi siis jakaa yhdessä sitä tunnetta "Lumi sulaa ja asfaltti jo näkyy" asian syvimmässä tarkoituksessa :orgmp2:

Omat ajolenkit ajoittuvat viikoilla tänne pk-seudun ympäristöön ja mielelläni lähden mukaan ajoseuraksi.

Itselläni on nyt kolmas oma pyörä. Tänä kesänä kilometrit kertyvät BMW S1000RR:n kanssa :rakastunut:

Niin, ja taidan olla lähellä numeroa 146 - tai jotain

Turvallisia kauden avauskilometrejä kaikille!

katju sanoi:
Eilen kun lähdin ajelemaan Vihdintietä pitkin oli edessäni jonoa sekä takanani oli jonoa, oli siis se iltapäivän ruuhka.
Jätin edessäni olevaan autoon turvaväliä ja ajoin ihan muun liikenteen mukana sujuvasti, kunnes jossain vaiheessa huomasin kun takanani oleva naiskuski vanhahkolla volvollaan lähti ohittamaan minua, vieläpä melkoisen läheltä. Hänen autonsa oikeanpuoleiset renkaat olivat minun kaistallani, :kääk:joten otin tilaaa ja väistin autoa oikeaan reunaan. Minut ohitettuaan jäi hän eteeni köröttelemään sitä samaa vauhtia kuin muutkin letkassa menijät.
Noh noin viidensadan metrin jälkeen hän alkoikin kääntyä vasemmalle ja jäi siinä punaisiin valoihin seisomaan. Silloin muistin Muikun sanat ja minun oli siis ihan pakko vilkuttaa iloisesti tuolle kuskille hänet ohittaessani :bye: ja toivon hänen siinä tajuavan kuinka älyttömän tempun hän äsken teki.... Hmm mitähän tuo volvokuski ajatteli voittavansa ohittaessani minut :blink:

Eipä tainnut volvokuski mitään ajatella.. :grin:

Taidettiin nähdä teidän parivaljakko perjantaina taikka siinä paikkeilla Turussa, puutorin liepeillä, joskus päiväsaikaan, aurinkokin paistoi? Tultiin kahdella mustalla liikennevaloissa vastaan :cruising:

Muikku sanoi:
Eipä tainnut volvokuski mitään ajatella.. :grin:

Taidettiin nähdä teidän parivaljakko perjantaina taikka siinä paikkeilla Turussa, puutorin liepeillä, joskus päiväsaikaan, aurinkokin paistoi? Tultiin kahdella mustalla liikennevaloissa vastaan :cruising:

Ei olla vielä Turussa päin ajeltu :). Ihan kotikulmilla vielä pyöriskellään.

Eilen kävimme illalla pienellä ajelulla niin, että tyttö oli kyydissäni ekaa kertaa. Kaikki meni oikein hyvin, paitsi että minua hieman jännitti kyydittäminen. Uskoisin kuitenkin että muutaman kerran kyydittäessäni alkaa se rentous siinä minullekin tulemaan. Aluksi pysytään ihan hiljaisemmilla teillä ja pieniä lenkkejä vain kerrallaan :)-.
Olisiko teillä joillakin jotakin käytännön vinkkejä antaa siihen, kun kyyditetään muita?

katju sanoi:
Ei olla vielä Turussa päin ajeltu :). Ihan kotikulmilla vielä pyöriskellään.

Eilen kävimme illalla pienellä ajelulla niin, että tyttö oli kyydissäni ekaa kertaa. Kaikki meni oikein hyvin, paitsi että minua hieman jännitti kyydittäminen. Uskoisin kuitenkin että muutaman kerran kyydittäessäni alkaa se rentous siinä minullekin tulemaan. Aluksi pysytään ihan hiljaisemmilla teillä ja pieniä lenkkejä vain kerrallaan :)-.
Olisiko teillä joillakin jotakin käytännön vinkkejä antaa siihen, kun kyyditetään muita?

- kyyditettävän kouluttaminen, tulee kuin perunasäkki perässä eikä hankaa vastaan vaikka hirvittäisi
(ottaa lantiosta kiinni kiihdytettäessä ja takaritsistä jarruteltaessa)
- maltilla, mutta päättäväisesti risteyksiin ja hidastuksiin, varo stumppamista, ennemmin luistattaa enemmän
kytkintä kun ottaa riskin stumppaamiseen, tarkat jalansijat pysähtymisiin - kakspäällä kaatuu paljon
äkäsemmin kuin yksinään ja voit olla varma että kun kaatuu niin kaatuu...

:orgmp:

Miimu sanoi:
Kovasti kaipailen prätkämimmeistä myös ajoseuraa ja uusia ystäviä. Omassa ystäväpiirissä ei ole moottoripyöräileviä naisia. Emme voi siis jakaa yhdessä sitä tunnetta "Lumi sulaa ja asfaltti jo näkyy" asian syvimmässä tarkoituksessa :orgmp2:

Noniin, ei muuta kun heti kun vähän lämpenee (mä kärsin siitä kuuluisasta (?) neljänkympin kriisistä ja musta on tullu ällöttävän mukavuuden haluinen) lähet mukaan Hesan Hitaille mun kanssa taikka sitten tehään ihan oma Mimmien mopoletka :) Siinä oliski kuulkaas pojilla kaffepaikalla ihmeteltävää kun paikalle kurvaa parikymmentä miisua :paikallatuulee:

-Anu- sanoi:
Noniin, ei muuta kun heti kun vähän lämpenee (mä kärsin siitä kuuluisasta (?) neljänkympin kriisistä ja musta on tullu ällöttävän mukavuuden haluinen) lähet mukaan Hesan Hitaille mun kanssa taikka sitten tehään ihan oma Mimmien mopoletka :) Siinä oliski kuulkaas pojilla kaffepaikalla ihmeteltävää kun paikalle kurvaa parikymmentä miisua :paikallatuulee:

Mielelläni! Sitä lämpöä jo niin odotetaan....

Maikku sanoi:
Jooooo! Mukana ehdottomasti muijien letkassa:thumbup: Hienoo ois päräyttää jonneki miesten keskuuteen.:orgmp:

Jahas, no tämmönenhän pitää sitten järkätä :)

Ehdotus: lauantai 1.6. ja varapäiväks su 2.6. Ei oo äiteinpäivä, ratapäivä, lomakausi ei oo päässy vauhtiin jne. Mutkaillaan pk-seudulta 150 kilsan päähän (jonnekin T:reen suuntaan vaikka) niin että mimmit muualta päin vois muualta ajella kohtauspaikalle?

Otetaan vaikka uusinta myöhemmin kesällä?

collikka sanoi:
Äläs nyt heti tyrmää, meillä päin on mukavat tiet ajella, kauniit maisemat, kivoja taukopaikkoja ja lupsakkoo seuroo yllinkyllin ...:D

Savoon olen puoliväksisin joutunut sen verta tutustumaan että tiet on kyllä mutkasia, mutta se että voiko niitä kutsua tieksi vaiko pottupelloksi routavaurioineen olikin eri asia xD

-Anu- sanoi:
Jahas, no tämmönenhän pitää sitten järkätä :)

Ehdotus: lauantai 1.6. ja varapäiväks su 2.6. Ei oo äiteinpäivä, ratapäivä, lomakausi ei oo päässy vauhtiin jne. Mutkaillaan pk-seudulta 150 kilsan päähän (jonnekin T:reen suuntaan vaikka) niin että mimmit muualta päin vois muualta ajella kohtauspaikalle?

Otetaan vaikka uusinta myöhemmin kesällä?

Lauantaina Bemarin ratakoulutuspäivä Apparalla, mut jos lähtö sunnuntaina, niin mukana:jippikaijee:

Nro 146 (?) hep! :D Olen K-Suomesta kolmatta ajokesää käynnistelevä päristelijä ja alla Shadow 600cc, eli se perus tyttöcustomi :) Ensimmäisen kesän ajelin vm -83 Yamaha XV750:llä, mutta kun oli lainapeli niin ostin vuosi sitten oman. Ensi viikolla on tarkoitus hakea Honda talvisäilöstä ja käynnistää ajokausi (pihakin lähes sula jo...).

Olen aina pitänyt moottoripyöristä ja sitten kun kaveripiirissä niitä alkoi näkyä koko ajan enemmän, niin pitihän se itsellekin kortti ajaa. Mies ei heti innostunut (ei kuitenkaan pistänyt mun projektille vastaan), mutta ajoi kuin ajoikin kortin viime syksynä ja nyt on hänellekin haussa oma pärrä, jotta päästään sitten yhdessä tänä kesänä reissuun. Joskus näinkin päin! :D

Moikkaillaan kun tavataan, ainakin nyt alkuun on suunnitelmissa Hymyilevän motoristin kevätpäivä Jyväskylässä.

Back