• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Prätkäilystä tuli nössykkälaji

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jarno73 sanoi:
miksi tehdä yleisen liikenteen seassa?
Koska teini mopopojat nostavat heidät jalustalle ja pitävät jumalanaan!
miksi ei tehdä muilta piilossa omaksi huvikseen?
koska kukaan ei kumarra,eikä pidä jumalanaan!

Voi sitä itkun määrää kun kuskin prätkän karkaa käsistä ja osuu orggilaisen muksuun tai autoon!
Ei enää olekkaan niiiiin jumala...?
Kunhan ei osu mun muksuun/autoon/prätkään....

Silloin voi jättää mopon suosiolla talliin, jos joutuu koko ajan pelkäämään, ettei vaan lähtisi käsistä ja tappaisi jotain sivullista :hanuria:

Olipas paikoitellen vähän ikävänsävynen keskustelu lukea. Näin sitä edistetään motoristihenkeä. "On vain kaksi tapaa keittää kahvia - oikea ja väärä".

Nuorena oli kiire, nyt vanhempana ei enää. Nuorena ajoin t-paidassa ja shortseissa, nyt 'vanhana' on huomiovärinen takki. Olen pilannut siis motoristien mainetta sekä nuorena että vanhana, näkökulmasta riippuen. Voi hyvää päivää...

Miikam sanoi:
"mitä vanhemmiksi vartutaan
sitä tyhmemmiksi muututaan"

-Anssi Kela

Noh noh, ollaampa sitä kovaa jätkää kun liimaillaan 400:n kawan tankkiin vähän stuntsfreaktiimin tarroja :)-

Z-man sanoi:
Noh noh, ollaampa sitä kovaa jätkää kun liimaillaan 400:n kawan tankkiin vähän stuntsfreaktiimin tarroja :)-

Pitää varmaan ottaa tarrat pois ja maalauttaa isolla rahalla päääkalloja tilalle.
Tahi sitten pelaan varman päälle ja vaihdan koko mopon vähän läskimpään Hondaan.
:blink:

Miikam sanoi:
Pitää varmaan ottaa tarrat pois ja maalauttaa isolla rahalla päääkalloja tilalle.
Tahi sitten pelaan varman päälle ja vaihdan koko mopon vähän läskimpään Hondaan.
:blink:

mattamustalla vaan kaiken päälle niin tulee helvetin hieno. :)-

JMH sanoi:
Kiitti vinkistä. Tuli joskus etsittyä googlella jotain tietoa mp:n korjauksesta ja onnistuin jotenkin pääsemään just tuolle sivustolle.

Vuodet tuon ensinäkemästä ovat vierineet ja luettu teksti kaikkine opetuskuvineen on piirtyynyt harvase päivä edelleen verkkokalvoille. Vieläkin tuosta kaikesta hämmentyneenä ja unenomaisen usvan läpi vuosia tyhjyyteen tuijottaneena se ei siis sittenkään ollut vain unta, vaan todellakin tänäkin päivänä jossainpäin kanssamotoristi työstää pyöräänsä katu-uskottavuutta.

Hyvää kevättä ja työn iloa talleihin. :bye:

No voi vittu.

Tääki keskustelu on menny taas jeesusteluksi, kädenväännöksi, oman ajatuksen julistamiseksi ja ainoaksi totuudeksi.
Minä minä minä, vain MINÄ teen oikein ja muidenkin pitää tehdä niinkuin MINÄ.
:rant:

Ostakaa enskesäksi numeroo suurempi kypärä, tai palleista väljempi nahkapuku. Turvaliiveillä tai ilman.
Mutta löysätkää sitä pipoa, jokainen.
Joka asiassa.

Ei tällästä tappelua jaksa kattella tai lukea.

Eikös motoristien pitäs jollaintapaa vetää yhtä köyttä harrastuksen puolesta, eikä vaan jurputtaa omaa mielipidettä ja mantraa, peukalo syvällä perseessä.
Te s**tanat tappelette ku akat jossain ompelukerhossa.

Ny ryhtiä siihen hommaan, p*rkele. :vi**ttaa:

Onko aina pakko vääntää.
Miks ei voi ottaa asioita huumorilla?

Toi Bajahillin tuunausopas on hyvä esimerkki. Just tollain vois asiaa käsitellä.

Mutta ei.
Täälläki on pakko olla niin tosimotoristia, että...

Kirj.Huom.
Tää on mun mielipide, jokainen voi loukkaantua siitä miten haluaa.
Mulle ihan sama. Mulla on niin isot pallit, että kestän arvostelua ja kritiikkiä.

Jos jonku herkkä hipiä tästä ny sai ryppyjä, suosittelen ostamaan vauvavaseliinia apteekista ja käyttään harsovaippaa. Ja kestotutteja.

Ja mikäli jonku ego ja kunnia koki liian ison kolauksen, mun tunnarit saa siivota täältä pois.
Tiedän sitte, jos en pääse kirjautumaan sisään.

-Jani-

Miikam sanoi:
Oneksi maastamme löytyy muutamia valopilkkujakin:

Valitettavasti saattavat joutua maksamaan aika kovan hinnan noista vedoista.

Kiva kattoo ku pojat osaa :) ikävä kyllä ite ei osaa eikä tässä iässä ees uskalla opetella :p

janite2 sanoi:
Eikös motoristien pitäs jollaintapaa vetää yhtä köyttä harrastuksen puolesta, eikä vaan jurputtaa omaa mielipidettä ja mantraa, peukalo syvällä perseessä.

Onko aina pakko vääntää.

Tässä oikeastaan kiteytettynä, mitä meidän kaikkien tulisi vähän funtsia. Pyörä kun pyörä, Jannu kuin Jannu niin hyvä meininki pitää olla tuolla ulkona.....:cruising:

Oma Aika sanoi:
Olipas paikoitellen vähän ikävänsävynen keskustelu lukea. Näin sitä edistetään motoristihenkeä. "On vain kaksi tapaa keittää kahvia - oikea ja väärä".

Naah… "Jos provosoidaan, niin ei kannata provosoitua", sanoi joku poliitikko vssiin joskus jossain jonku mukaan. :jpstyle:

vetomies sanoi:
Ajatuksilla sinänsä ei ole mitään väliä. Sillä taas on väliä, jos nämä "ajattelijat" päättävät mitä tässä maassa saa tehdä ja mitä ei ja paljonko sen pitää maksaa.

Jos, nyt en oo pahasti väärässä kypärä on ainoa pakollinen suojavaruste ja se on ollut pakollinen hiton pitkään. Nämä muut on vapaaehtoisia ja toiset meistä pitää näitä puusilmä autoilijoiden varalta, siinä tilanteessa ei ole merkitystä oletko Kallion Mika vai Matti Meikäläinen taidoiltasi, kun auto tulee kolmion takaa eteen. Kyllä minäkin omiin taitoihin luotan vapaalla tiellä yksinäni, mutta siellä on ne muut tumpelot seassa. En tosin ole vielä onnistunut kaatumaan ja pyöräkin on menossa myyntiin.

Olen koukuttunut toiseen lajiin eli moottorikelkkailuun se on vielä suhteellisen vapaalaji, vaikka harrastus mahdollisuudet täällä Suomen puolella aika rajoitettuja ovatkin. Täytyy noista suojajutuista sen verran sanoa, että kelkkailussa on normaalia käyttää normiajossa esimerkiksi niskasuojaa, jota mp puolella ei välttämättä käytetä edes radalla...

BigSlick sanoi:
Jos, nyt en oo pahasti väärässä kypärä on ainoa pakollinen suojavaruste ja se on ollut pakollinen hiton pitkään. Nämä muut on vapaaehtoisia ja toiset meistä pitää näitä puusilmä autoilijoiden varalta, siinä tilanteessa ei ole merkitystä oletko Kallion Mika vai Matti Meikäläinen taidoiltasi, kun auto tulee kolmion takaa eteen. Kyllä minäkin omiin taitoihin luotan vapaalla tiellä yksinäni, mutta siellä on ne muut tumpelot seassa. En tosin ole vielä onnistunut kaatumaan ja pyöräkin on menossa myyntiin.

Olen koukuttunut toiseen lajiin eli moottorikelkkailuun se on vielä suhteellisen vapaalaji, vaikka harrastus mahdollisuudet täällä Suomen puolella aika rajoitettuja ovatkin. Täytyy noista suojajutuista sen verran sanoa, että kelkkailussa on normaalia käyttää normiajossa esimerkiksi niskasuojaa, jota mp puolella ei välttämättä käytetä edes radalla...

Taisipa vasta pari vuotta sitten tulla markkinoille ensimmäinen niskasuoja, joka ei rajoita liiaksi pään kääntämistä rata-ajossa. Joku autoilussa ja kelkkailussa käytetty suoja tekee radalla ajamisen mahdottomaksi, koska pää ei käänny eikä näe mihin on menossa.

Ennen oli moottoriurheilu vaarallista ja sexi turvallista... Ny taitaa olla toisin päin... Toisaalta arkahan se, joka ei paljaalla työskentele...

Mullon kangastakki, kahvalämppärit ja imen sisupastilleja - ja juon TEETÄ ! Eikä vuoteen edes ylinopeusstipendiä.
Että mä olen nössö !
Olen erilainen nuori...
:ohmy:

janite2 sanoi:
No voi vittu.

Tääki keskustelu on menny taas jeesusteluksi, kädenväännöksi, oman ajatuksen julistamiseksi ja ainoaksi totuudeksi.
Eikö tuo ole ihan perus settiä että varsinkin dinosaurus osastolta löytyy näitä oikean totuuden löytäneitä, joille pikkupoijaat sitten lyövät vielä ilkeyttään vettä kiukaalle.

Mitä tuosta mieltä pahoittaan, hyvää viihdettähän tämä on. :thumbsup:

Ps. Tosin ei niin viihdyttävä piirrehän tässä on se, että tuolla päättäjä osastolla jyllää juurikin nämä totuuden löytäneet papparaiset ja muut kukkahatut. Siitäkin tosin turha on itkeä, koska enemmistön äänillähän ne pääsee niitä aivopieruja sinne viljelemään.

janite2 sanoi:
No voi vittu.

Ostakaa enskesäksi numeroo suurempi kypärä, tai palleista väljempi nahkapuku. Turvaliiveillä tai ilman.
Mutta löysätkää sitä pipoa, jokainen.
Joka asiassa.

Ei tällästä tappelua jaksa kattella tai lukea.

Onko aina pakko vääntää.

Toi Bajahillin tuunausopas on hyvä esimerkki. Just tollain vois asiaa käsitellä.

Mutta ei.
Täälläki on pakko olla niin tosimotoristia, että...

Kirj.Huom.
Tää on mun mielipide, jokainen voi loukkaantua siitä miten haluaa.
Mulle ihan sama. Mulla on niin isot pallit, että kestän arvostelua ja kritiikkiä.

Jos jonku herkkä hipiä tästä ny sai ryppyjä, suosittelen ostamaan vauvavaseliinia apteekista ja käyttään harsovaippaa. Ja kestotutteja.

Ja mikäli jonku ego ja kunnia koki liian ison kolauksen, mun tunnarit saa siivota täältä pois.
Tiedän sitte, jos en pääse kirjautumaan sisään.

-Jani-

No eihän näitä juttuja nyt kannata niin vakavasti ottaa eikä loukkantua. Kun näistä jutuista karsii ensin puolet pois ja sitten vielä vähentää 80% niin löytyy tästäkin viestiketjusta lopulta ihan asiaakin kun etsii. Suurin osa tässäkin on jonninjoutavaa p...skapuhetta kevättä odotellessa. Sitten kun vesi alkaa tippuun räystäiltä niin paha mieli alkaa lumien mukana häviään mopomiesten mielestä.
Jotkut ottaa tässäkin harrastuksessa kaikki liian tosissaan ja viitsii sitten ihan oikeastikin ruveta tuollasiin bajahillin tuunaus juttuihin, tai hommaileen kaikki mahdolliset turvavarusteet mitä kaupoista löytyy.

En sitten tiedä onko noi tuunaus ohjeet ihan oikeasti ja vakavissaan tehty? Jos ne on tosissaan tehty niin onhan se hyvä että löytyy elämäntapa nuorille miehille talveksi jotakin hyödyllistä askarreltavaa. Koska, oletan tämän ikä asian olevan näin, ja hyvin vahvasti, että ne eivät kuulu keski-ikäisten tai varttuneempien mopomiesten talvi puuhasteluihin? Tai mistäpä minä tietäisin mitä kukin mielessään miettii tai kotonaan puuhastelee, meitä kun on niin moneen junaan.
Joka tapauksessa tuunaus ohjeet on ihan hauskaa luettavaa ja vaivaakin on nähty kun on oikein kuvien kera. Mä en kyllä viitsisi, en olis jaksanut tuommosta edes nuorena kun ei ollut tarvetta näyttää rispektiä tuollasilla tuunauksilla.
Tulee toki muuten ajan kuluksi ja harrasteeksi laiteltua mp:tä ihan tänäkin päivänä. On tallissa ihan erikseen ne askartelu ja sitten käyttöpyörät. Mut ei edelleenkään eikä yhdestään niistä löydy ihan tarkoituksella ja uskottavuuden nimissä raavittuja jalkatappeja tms...

Tää mopoilu kun on minullakin vain yksi harrastus muiden harrastusten joukossa. Kesäksi semmosia harraste ajopelejä. Enkä ota tätä turhan vakavissaan.

Onneksi uusi kausi on ihan kohta ovella ja saadaan taas tää turhautumisen tuoma tuska poltettua putkesta ulos. Moikaten vastaantuleva, olipa tällä turvaliivi päällä tai pyörä jämerästi sladissa.

Back