• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Prätkäilettekö ipanoiden kans? Ja jos niin miten?

Meillä on Stamatakiksen penkki tuolle vesselille, joka on kyllä tosi hyvä.
062802moto_prv.gif
Mistä tommosen ostit ja paljonko kustansi? Valmistajan sivut on vähintäänkin vajaat...

Eilen hain tytön skolesta. Ekaa kertaa istu takasitsillä ja hyvin pysy. Nautti kuulemma kyydistä. Friidun heitin himaan ja sit menin kundii hakee päiväkodista (4vee). Tankin ja kuskin väliin istumaan ja hyvin meni. Oli molemmilla suut messingillä, kun kysyin fiiliksistä ajelun jälkeen. Toki en ajanu ku max 40km/h ja matkakin oli lyhyt.

Kovasti vaativat huomennakin hakemaan. Eli tulee lisää .ORGgilaisia. Noista kyytiläisistä
biggrin.gif

Kun ipanat pääsee pyörän kyydissä koulusta kotiin, niin sitä riemua ei voita mikään.
062802jumpie_prv.gif
Seuraavan päivänä on kauhee määrä kavereita kuulemma kyselemässä jos jonkinlaista asiaankuuluvaa.

Poltitteko kumia? Keulittiinkon
buttrock.gif

Hommasin tuon jakkaran käytettynä, mutta täysin uutta vastaavana kotomaasta. Uuden hinta on jossakin parinsadan paikkeilla täällä ja guntherin maassa. Olikohan se Oitracon tai jotakin sinnepäin, joka myy noita jakkaroita.

Meillä on Stamatakiksen penkki tuolle vesselille, joka on kyllä tosi hyvä.
062802moto_prv.gif
Mistä tommosen ostit ja paljonko kustansi? Valmistajan sivut on vähintäänkin vajaat...
Tuollainen löytyy googlettamalla: http://www.motoservices.com/enfants/034.pdf

Aika tyyriin oloinen, mutta jos tuo toisiaan toimii niin voisi olla jopa sijoittamisen arvoinen?

p.s laitoin email kyselyä stamatakis.de sivuston kautta valmistajlle hinnasta Suomeen toimitettuna.

Muutaman kerran olen nähnyt sellaista, että lapselta puuttuu kaikki muut suojavarusteet, paitsi kypärä. Omalla tytölläni on sama suojavarustus kuin itselläni, ajopuvusta lähtien. Hurjin näky oli sellainen, kun mukula istui takana ja ainoa tuki, mistä hän pystyi pitämään kiinni, oli kuljettaja. Lapsen jalat eivät yltäneet jalkatapeille ja hän ei pystynyt edes nojaamaan kiihdytyksissä mihinkään, kun ei ollut nojaa tai laukkua selän takana, eli lapsi keikkui takana todella vaarallisen näköisesti pyörän kyydissä. Kyllä kallis aarre riskeerataan, jos lapsella ei ole kunnollisia varusteita käytettävissä. Monesti olen myös huomannut sen, että myös siltä kyydissä olevalta tyttöystävältä puuttuu myös kaikki varusteet, paitsi kypärä.Onhan ne likat kieltämättä seksikkään näköisiä kireissä farkuissaan ja ilohan niitä on tälläisen vanhemmankin köpön katsella. Pitää vaan varoa, ettei autoile tai pyöräile tolppaan.

- oma istuin tarvittaessa, esim. FJRssä mielestäni välttämätön. Itse tilasin Oitraconilta, ja lisäsin siihen vielä vyön ympäristön painostuksesta. Sen hyödyllisyydestä voi olla montaa mieltä.
Kaikki muuten ok., mutta älä anna ympäristön painostaa, vaan ota se vyö hittoon ja äkkiä. Sun ei tartte kuin kaataa pyörä paikallaan, niin muksulle saattaa käydä tosi huonosti.

Ja mietipäs jos ja kun pyörä kaatuu maantienopeuksissa. Sun tenava luistelee pyörään sidottuna pitkin maantietä, ajautuu ojaan ja ottaa siellä muutamia voltteja ennen törmäystä kivenlohkareeseen. Lapsellasi ei ole mitään mahdollisuuksia irrottautua pyörän tappavasta otteesta..

Vaikka painostustahan se tämäkin..

Mun 8-vuotias poika ollut jo pari vuotta isänsä kanssa liikenteessä. Nyt olen hankkimassa hänelle uudet varusteet ja meinasin lähtä pojan kanssa kesällä telttaretkelle. Mikäs sen mukavampaa, kun äiti ja poika tien päällä, grillimakkaraa ja linnunlaulua  
cool.gif
Mulla on pyörässä takalaukku, johon saa hyvin nojattua. Lisäksi kypäräpuhelin löytyy, joten matkanteon luulisi olevan rattoisaa.

6-vuotias tyttö on rämäpää ja yrittäis luultavasti itse lähteä tuolla pyörällä liikenteeseen... Häntä en ole uskaltanut ottaa vielä kyytiin, kun en luota siihen, että pysyy aloillaan.

Back